2021-12-11, 19:58
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Snödriva som en hemsk bestraffning? Ett talesätt snarast, annars slänger vi gärna oss i den efter den dagliga bastun! Beroende på snödrivans fluffighet - lite kräsen är man.

Det är aldrig rätt att ta livet av en annan person.

Däremot anser jag att ju mer information som tillförs i nära tid till brottshändelsen och bedöms relevant är bra.

ok, då vet jag det, hur skulle, de påstådda pistolerna som du drar upp ha med händelser i brottets närtid att göra, undrar jag då , fick Lydia reda på dom den kvällen eller någon dag före, och det fick henne att skjuta Emil , är det så jag ska förstå ditt resonemang angående de påstådda pistolerna

Sen att du/ni sätter er i en snödriva frivilligt och inte ser det som en bestraffning, ska jag tolka det som att du tycker att straff inte finns, eller är du ambivalent till att filmas i trosor, för förut som du skrev så skulle du sätta din man i en snödriva om han gjorde det, men jag kanske tolkade det fel då ?
Senast redigerad av BMC64 2021-12-11 kl. 20:03.
2021-12-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Behåll din tro för dig själv, det är totalt ointressant, dessutom så var det Lida som hade valet att lämna, det hade bara varit att ta handväskan och lämnat, vilket hon gjorde efter att ha fått sin hämnd, att förstöra allt för Emil. Hon har själv sagt det

Det var väl tvärtom!
2021-12-11, 20:03
Avslutad
Citat:
Det var väl tvärtom!
Du har ju läst fupen, var det verkligen så? Nu menar jag inte vad Lida ljög om i förhören, utan vad som faktiskt uttalades? Det finns inspelat och är textat exakt i fupen, vad som sades.
2021-12-11, 20:11
Avslutad
Citat:
Snödriva som en hemsk bestraffning? Ett talesätt snarast, annars slänger vi gärna oss i den efter den dagliga bastun! Beroende på snödrivans fluffighet - lite kräsen är man.

Det är aldrig rätt att ta livet av en annan person.

Däremot anser jag att ju mer information som tillförs i nära tid till brottshändelsen och bedöms relevant är bra.
För det första så har inte dagligt bastubad, med eller utan banjo, någon relevans i fallet. Däremot så har du rätt i att information som tillförs och bedöms som relevant är bra.
Det som inte är bra är att spinna loss och hitta på en sanning som inte stämmer med verkligheten och när du i detta fall blir ifrågasatt, då skyr du inga medel att attackera skribenter. Är du säker på vem som besitter fakta eller kunskap?
2021-12-11, 20:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Läs det jag skrev.

Det gjorde jag, och jag förstår fortfarande inte om de påstådda pistolerna är anledning till att Lydia sköt enligt din mening
2021-12-11, 20:15
Avslutad
Citat:
Det hände 2-3 veckor innan denna händelse. Det jag skrev var att just den händelsen blev begripligare för mig.

Vad säger du om Es alla oreggade vapen han tycks ha haft både här och där?
Du kanske inte ska tro på allt som skrivs på flashback, eller lita till vad en dömd mördare påstår, det Lida berättat är lögner.
Du silar mygg och sväljer kameler
2021-12-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Jag tror att L:s överslagshandling att där och då avrätta E, berodde på att hon kände sig våldtagen morgon, middag, kväll samt natt av denna man. Rent självförsvar, oerhört svårt att leda i bevis inom tvåsamhetens lykta dörrar.

Ja, det är också min övertygelse.
2021-12-11, 20:31
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Så pistolerna som du tror fanns har inget med brottet att göra då ? eller utveckla din teori
jag tycker du mest håller på med skulbeläggning av män generellt, och inte alls bryr dej om relevans eller fakta, faktiskt
2021-12-11, 20:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Jag tror att L:s överslagshandling att där och då avrätta E, berodde på att hon kände sig våldtagen morgon, middag, kväll samt natt av denna man. Rent självförsvar, oerhört svårt att leda i bevis inom tvåsamhetens lykta dörrar.

Ja, någonting har ju gjort henne rosenrasande.

I avskriften av filmen inleder L med "Ser du vem som kommer här då?" (Fritt ur mitt minne, så kanske inte HELT ordagrant), men kan hon ha varit/blivit inlåst av E i sovrummet? Jag tänkte trasig dörr....

Blev dörren trasig den kvällen, eller vid ett tidigare tillfälle?
2021-12-11, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

I avskriften av filmen inleder L med "Ser du vem som kommer här då?" (Fritt ur mitt minne, så kanske inte HELT ordagrant), men kan hon ha varit/blivit inlåst av E i sovrummet? Jag tänkte trasig dörr....

Projicera inte egna livserfarenheter i detta fall.
Hade Lida varit instängd, skulle väl hon varit den första att ta upp det?
2021-12-11, 21:05
Medlem
Citat:
Då ställer jag en fråga till dig.
Har du en förklaring varför inte Lydia Barth flyttade om hon hade det så hemskt och var utsatt för dina påstådda övergrepp?
2021-12-11, 21:16
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Läs FUP igen, är du snäll, dörren var trasig från utsidan, det finns bilder på det i FUP sidan 40
Vad har du för agenda med att sitta å spekulera om inlåsning, när det finns bildbevis på att skadan på dörren är på utsidan

du är ytterst oseriös i ditt spekulerande, jag vill inte påstå att du ljuger, men du borde nog bita dej i båda
pekfingrarna ta ett djupt andetag, och tänka innan du postar, annars kanske vi andra tror att du är fullständigt tappad bakom den sista vagnen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in