2021-12-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Varför har du detta extrema behov av att gång på gång skriva negativa saker om en mördad man?
Tänk lite på hans efterlevande nu och lägg ner.

Helt sjukt onormalt beteende

Gräv i Lidas förflutna istället - det är där anledningen till mordet ligger. Inte i offrets historia.

It takes two for a tango. Ingen var vit som snö.

Det enda som är relevant är det som hände i relativ närtid till brottet.

Att E hade en "pistol" i sovrummet gör det, för mig, mer begripligt att han hotat ta sitt liv genom att skjuta sig (jmfrt med att hämta ett jaktvapen från vapenskåpet i garaget). Den teatraliska effekten och lusten hade försvunnit helt på vägen.
2021-12-11, 18:30
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Att E hade en "pistol" i sovrummet gör det, för mig, mer begripligt att han hotat ta sitt liv genom att skjuta sig (jmfrt med att hämta ett jaktvapen från vapenskåpet i garaget). Den teatraliska effekten och lusten hade försvunnit helt på vägen.

Och det rättfärdigar att Lydia sköt honom menar du ?
2021-12-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Och det rättfärdigar att Lydia sköt honom menar du ?

Det hände 2-3 veckor innan denna händelse. Det jag skrev var att just den händelsen blev begripligare för mig.

Vad säger du om Es alla oreggade vapen han tycks ha haft både här och där?
2021-12-11, 18:45
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Det hände 2-3 veckor innan denna händelse. Det jag skrev var att just den händelsen blev begripligare för mig.

Vad säger du om Es alla oreggade vapen han tycks ha haft både här och där?

Ja vad ska jag säja, en skribent som jag inte håller för värst trovärdig påstår att han hade två oregistrerade pistoler, jag har inte sett nåt trovärdigt bevis på att så fakriskt var fallet.

MEN om han nu hade det så är det väl knappast en anledning för Lydia att skjuta honom, det hade varit mer humant att anmäla honom för vapenbrott, och låtit polisen sköta det

jag förstår verkligen inte hur du tänker
2021-12-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ja vad ska jag säja, en skribent som jag inte håller för värst trovärdig påstår att han hade två oregistrerade pistoler, jag har inte sett nåt trovärdigt bevis på att så fakriskt var fallet.

MEN om han nu hade det så är det väl knappast en anledning för Lydia att skjuta honom, det hade varit mer humant att anmäla honom för vapenbrott, och låtit polisen sköta det

jag förstår verkligen inte hur du tänker

Jag anspelade mer på din något rabiata inställning till vapenlicens.
2021-12-11, 19:03
Medlem
Citat:

Jo men pistolen saken har diskuterats och ältats hur många ggr som helst nu.
Gammal info

Och att ängeln ska gång på gång svartmåla en avrättad 4-barns far börjar bli tjatigt, hör inte hemma här och hen är inte heller trovärdig.

Att svartmåla en brölhäxan - mördaren - det är ju ändå förståligt. Och mig veterligen har inga lögner dragits fram om Lida heller.
2021-12-11, 19:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag anspelade mer på din något rabiata inställning till vapenlicens.

Är jag rabiat för att jag ifrågasätter Lydias Licens och stället där hon fick den, nej du nu svamlar du
som vanligt
Du däremot verkar ha riktiga problem, eftersom du skulle sätta din man i en snödriva om han filmade dej i trosor

jag får citera Winston Churchills ord till Nancy Ashton

Winston, om ni vore min make skulle jag förgifta ert te!
Madame, om ni vore min fru skulle jag dricka det.

Så åter till frågan du inte svarar på, tycker du att Emils eventuella olagliga pistoler, rättfärdigar att Lydia sköt honom ?
Senast redigerad av BMC64 2021-12-11 kl. 19:25.
2021-12-11, 19:23
Medlem
WWHs avatar
Jag tror att L:s överslagshandling att där och då avrätta E, berodde på att hon kände sig våldtagen morgon, middag, kväll samt natt av denna man. Rent självförsvar, oerhört svårt att leda i bevis inom tvåsamhetens lykta dörrar.
Senast redigerad av WWH 2021-12-11 kl. 19:26.
2021-12-11, 19:35
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag väljer inga sådana män över huvud taget, aldrig ens hört att dom existerar, där jag bor. Ett icke-problem.

Jag gillar inte att bli filmad. Inte svårare än så. Det handlar om respekt.

Men du skulle fortfarande vara villig att sätta en sån i en snödriva, det har du själv skrivit i tråden
ditt val av män är off topic, det är däremot inte din inställning till bestraffning

så för tredje gången frågar jag dej, var det rätt av Lydia att skjuta Emil för ett eventuellt olagligt vapeninnehav, det kan ju ha viss betydelse för att förstå dina inlägg i tråden
2021-12-11, 19:46
Avslutad
Citat:
Jag väljer inga sådana män över huvud taget, aldrig ens hört att dom existerar, där jag bor. Ett icke-problem.

Jag gillar inte att bli filmad. Inte svårare än så. Det handlar om respekt.
Vad du tycker om eller inte är totalt ointressant. Likaså är det ingen som vill veta vart du bor om det är inom lss, eller inte. Ingen vill veta vart du köper ditt lördagsgodis eller vilka män du föredrar.
Respekt pratar du om, googla förtal, det är vad du ägnar dig åt, ärekränkning likaså.
2021-12-11, 19:52
Medlem
Citat:
Men du skulle fortfarande vara villig att sätta en sån i en snödriva, det har du själv skrivit i tråden
ditt val av män är off topic, det är däremot inte din inställning till bestraffning

så för tredje gången frågar jag dej, var det rätt av Lydia att skjuta Emil för ett eventuellt olagligt vapeninnehav, det kan ju ha viss betydelse för att förstå dina inlägg i tråden

Snödriva som en hemsk bestraffning? Ett talesätt snarast, annars slänger vi gärna oss i den efter den dagliga bastun! Beroende på snödrivans fluffighet - lite kräsen är man.

Det är aldrig rätt att ta livet av en annan person.

Däremot anser jag att ju mer information som tillförs i nära tid till brottshändelsen och bedöms relevant är bra.
2021-12-11, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Jag tror att L:s överslagshandling att där och då avrätta E, berodde på att hon kände sig våldtagen morgon, middag, kväll samt natt av denna man. Rent självförsvar, oerhört svårt att leda i bevis inom tvåsamhetens lykta dörrar.
Behåll din tro för dig själv, det är totalt ointressant, dessutom så var det Lida som hade valet att lämna, det hade bara varit att ta handväskan och lämnat, vilket hon gjorde efter att ha fått sin hämnd, att förstöra allt för Emil. Hon har själv sagt det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in