Citat:
Mår ganska dåligt över detta, men har börjat fundera på om jag inte ska ta de där jävla sprutorna trots allt. Jag är student, och mitt liv kretsar kring studentlivet då studierna är på distans. Jag är utesluten från i princip allt studentliv då jag är ovaccinerad, och går miste om den bästa tiden i mitt liv. Hittills har min tröst varit att jag kunnat gå ut och dricka öl med mina polare då och då, men snart kanske jag inte ens kan det om vaccinpassen utökas... Känner att den här kämpaglöden jag har känt dessvärre har börjat ersättas med uppgivenhet, och mår otroligt dåligt över att jag ens överväger att ta de där sprutorna för att kunna leva som vanligt. Jag mår dåligt nu när jag inte kan delta i studentlivet och känner mig jävligt ensam, men frågan är om jag kommer må ännu sämre om jag sviker mig själv och tar sprutorna, en handling som inte kan göras ogjord...
Fy fan för de här vidriga fascistpassen, må de jävlar som kom med den här idén brinna i helvetet
Fy fan för de här vidriga fascistpassen, må de jävlar som kom med den här idén brinna i helvetet

Jag förstår dig. Jag mår också dåligt över detta. Finns det några du känner som inte heller har tagit vaccinet? Det kan vara skönt att ibland umgås med personer som inte dömer en för att man inte har tagit vaccinet. Jag tror att man kommer behöva fortsätta ta sprutor under en rätt lång tid så det kan vara bra att ha i åtanke om man väljer att vaccinera sig. Jag har svårt att se att jag kommer vilja ta 6,7,8 osv sprutor och det lär ju krävas att man fortsätter ta boosterdoser för att få behålla sitt pass. Det kan ju hända att någonting förändras framöver och att det här med vaccinpass tas bort men jag förstår dig helt och fullt om du väljer att vaccinera dig.