2021-12-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Det är då själva fan vad ointelligenta ni antivaxxers är, ni slänger ur er påståenden från era krympta hjärnor som om det vore sant. Kan ni inte för en enda gångs skull TÄNKA före ni skriver, och leta FAKTA före ni skriver?

"Antal avlidna fram till den 6 decermber 2021: 14 559
Av dessa har 94 procent (13 735 av 14 559) laboratoriebekräftad covid-19 enligt Folkhälsomyndighetens databas över smittade."

FHM och liknande institutioner är politiskt styrda och inte pålitliga. Det är tyvärr omöjligt att hitta garanterat sann och korrekt information.
Citera
2021-12-10, 20:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Gym och liknande ligger väl ganska nära till hands att förbjuda? Dvs ens möjligheter att utöva friskvård.
Förlorar du din möjlighet att utöva friskvård bara för att du inte får ett hamsterdjul att springa i i en lokal, så vågar jag nog påstå att du har betydligt mer akuta problem än införandet av vaccinpass. Ut och spring i skogen med dig, jävla millennial.
Citera
2021-12-10, 21:06
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förlorar du din möjlighet att utöva friskvård bara för att du inte får ett hamsterdjul att springa i i en lokal, så vågar jag nog påstå att du har betydligt mer akuta problem än införandet av vaccinpass. Ut och spring i skogen med dig, jävla millennial.

Friskvård innefattar mer än så.
Citera
2021-12-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Det räcker alltså att bli muslim för att komma undan? Detta är en seriös fråga och jag förväntar mig seriöst svar.

Muslim? Det räcker väl med att du är döpt för sjutton gubbar.
Citera
2021-12-10, 21:51
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Religösa skäl innebär ju inte att man måste va muslim.
Man kan ju va kristen också

Hallelujah! Min kropp är mitt tempel och Herren Jesus Kristus min frälsare!
Citera
2021-12-10, 21:59
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
FHM och liknande institutioner är politiskt styrda och inte pålitliga. Det är tyvärr omöjligt att hitta garanterat sann och korrekt information.
Vad skönt att avfärda alla fakta du får som inte pålitliga, men samtidigt lyckas du inte hitta en ENDA pålitlig källa som lyfter fram DINA åsikter? Vet du vad det kallas? Troll.
Citera
2021-12-10, 22:17
Medlem
mfmxs avatar
Ej medicin.
Coronaviruset och covid-19 --> Coronapandemin

/Moderator
Citera
2021-12-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det avser inte muslimer, det avser medlemmar av Jehovas Vittnen

Det var någon som länkade i en annan tråd till jehovas hemsida och det stod att det var ok att vaccinera sig och eftersom dom som är med i jh inte kan tänka själv utan följer allt som kommer från deras ledare så är jag övertygad om att dom vaccinerar sig.
Men hur vet vi att inte muslimer vaccinerar sig?
Citera
2021-12-10, 23:06
Medlem
Hade det varit fråga om covidpass hade det varit ungefär hälften så dålig, och lite mer logiskt. Nu är det istället vaccinbevis!

Polaren kunde inte hänga med sina studentkompisar ut för att fira sista tentan. Inget vaccinbevis. Trots dubbelvaccinerad. Problemet? En dos i Finland och en i Sverige. Då blir det inget vaccinbevis.
Citera
2021-12-10, 23:31
Medlem
baggebo1s avatar
Moderaterna går ut i en skarp debattartikel och menar att sossarna är alldeles för veka mot de ovaccinerade. Vaccinpass borde införas på betydligt fler ställen - överallt där åtta personer eller fler träffas. Den här fetade meningen är intressant:
Citat:
Dessutom menar Moderaterna att gränsen för när vaccinpasset ska användas bör sänkas från 100 till 8 personer. Syftet är att förhindra en fjärde våg och ökad belastning på vården. På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer

Alltså: Moderaterna menar att om du är ovaccinerad ska du inte få träffa någon annan person. Eller menar de att du inte ens ska få finnas i dig själv? Vad de pushar för är den österrikiska vägen: obligatorisk vaccinering, med böter och fängelse för den som vägrar lyda.
Citera
2021-12-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Moderaterna går ut i en skarp debattartikel och menar att sossarna är alldeles för veka mot de ovaccinerade. Vaccinpass borde införas på betydligt fler ställen - överallt där åtta personer eller fler träffas. Den här fetade meningen är intressant:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer

Alltså: Moderaterna menar att om du är ovaccinerad ska du inte få träffa någon annan person. Eller menar de att du inte ens ska få finnas i dig själv? Vad de pushar för är den österrikiska vägen: obligatorisk vaccinering, med böter och fängelse för den som vägrar lyda.
Hej då Moderaterna, aldrig mera min röst.
Citera
2021-12-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Springer globalisternas ärenden, äckliga M.
Aldrig mer. Dom vaccinerade smittar mer så vad är det för mål M har om inte smittspridning ändras med vaccinationsintyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in