2021-12-11, 14:52
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Får ovaxxade gå på restauranger?
Citera
2021-12-11, 14:58
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx32K6/mitt-amerikanska-vaccinpass-duger-inte-for-sverige
Citat:
De vaccinpass som utfärdas här i USA gäller inte i Sverige. Jo, vi får komma in i landet och tack så mycket för det, men det så kallade Excelsior-pass delstaten New York efter noggrann kontroll försett mig med duger inte som bevis på vaccinering om jag vill vistas i lokaler där fler än hundra personer samlas – och sedan en tid tillbaka krävs ju som bekant just sådant bevis för närvaro vid den sortens allmänna sammankomster.

Som jag förstår kommer jag helt enkelt att betraktas som ovaccinerad i konungariket – trots att jag för ett par veckor sedan till och med fick den tredje ”booster”-dosen och således är bättre skyddad än de flesta där hemma.

...

När SvD-kollegan Johanna Möllerström, som också bor i USA och nyligen skrev en krönika på samma tema, hörde sig för hos Folkhälsomyndigheten om varför det i Tyskland går lätt som en plätt att konvertera de amerikanska bevisen till europeiska fick hon det löjeväckande svaret att ”det är omöjligt i Sverige” – utan vidare förklaring.

Klarar verkligen Per Bjurmans hydda tre stycken bonusboosterdoser innan annandagshockeyn? Hur många exilsvenskar är det som frivilligt går med på det här av bekvämlighetsskäl? Och hur är det med de kinesiska passen eller de ryska (om de ens existerar)? Det här måste ju vara en total katastrof för varuhus, muséer och nöjesparker.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2021-12-11 kl. 15:20.
Citera
2021-12-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Får ovaxxade gå på restauranger?

Ja, än så länge. Restaurang är inte en "allmän tillställning" i lagens mening.
Citera
2021-12-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx32K6/mitt-amerikanska-vaccinpass-duger-inte-for-sverige

Klarar verkligen Per Bjurmans hydda tre stycken bonusboosterdoser innan annandagshockeyn? Hur många exilsvenskar är det som frivilligt går med på det här av bekvämlighetsskäl? Och hur är det med de kinesiska passen eller de ryska (om de ens existerar)? Det här måste ju vara en total katastrof för varuhus, muséer och nöjesparker.

Det journalistsvinen och deras arbetsgivare pushar för här är ett globalt system av vaccinpass. Ett sånt system måste ju hanteras av någon global organisation, eller nåt annat samarbete som fyller en sån funktion.

Den entitet som hanterar detta kommer därmed få koll på alla vaccinpassförsedda människor i hela världen.

"När SvD-kollegan Johanna Möllerström, som också bor i USA och nyligen skrev en krönika på samma tema, hörde sig för hos Folkhälsomyndigheten om varför det i Tyskland går lätt som en plätt att konvertera de amerikanska bevisen till europeiska fick hon det löjeväckande svaret att ”det är omöjligt i Sverige” – utan vidare förklaring."

Det är alltså "löjeväckande" att vi inte redan har en världsregering som administrerar ett globalt system där alla vaccinerade gojer övervakas i realtid.
Citera
2021-12-11, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Det är alltså "löjeväckande" att vi inte redan har en världsregering som administrerar ett globalt system där alla vaccinerade gojer övervakas i realtid.

Det känns ju som att det är lite pest eller kolera. Utan ett globalt vaccinationsbevis så kommer de företag som lever på hårdvaluta från utländska besökare att gå i putten. Och med ett globalt vaccinationsbevis... https://imgur.com/a/N52lsC2
Senast redigerad av oshin.cantwell 2021-12-11 kl. 15:47.
Citera
2021-12-11, 17:01
Medlem
Citat:
Etiska rådet hölls utanför beslut om vaccinpass: ”Det är underligt”
Varken regeringen eller Folkhälsomyndigheten tillfrågade Statens medicinsk-etiska råd (Smer) inför beslutet att införa vaccinpass, rapporterar GP. Flera av rådets medlemmar pekar nu på att det saknas en etisk analys av åtgärden.

– Jag tycker att det är underligt. Det här rör en massa etiska frågor och därför borde man ha rådfrågat Smer, säger Göran Collste, professor emeritus och medlem i rådet.

Statens medicinsk-etiska råd har till uppgift att ge vägledning till riksdag och regering i frågor som rör medicinsk etik. Rådets medlemmar, som består både av politiker och experter, är inte överens om åtgärden var rätt väg att gå. Den personliga integriteten är ett argument som talar emot vaccinpass, tycker professorn Mikael Sandlund.

– Det är inte helt okontroversiellt att införa en sådan regel, säger han.

https://omni.se/etiska-radet-holls-u...rligt/a/7dyGV4
Citera
2021-12-11, 17:15
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Mår ganska dåligt över detta, men har börjat fundera på om jag inte ska ta de där jävla sprutorna trots allt. Jag är student, och mitt liv kretsar kring studentlivet då studierna är på distans. Jag är utesluten från i princip allt studentliv då jag är ovaccinerad, och går miste om den bästa tiden i mitt liv. Hittills har min tröst varit att jag kunnat gå ut och dricka öl med mina polare då och då, men snart kanske jag inte ens kan det om vaccinpassen utökas... Känner att den här kämpaglöden jag har känt dessvärre har börjat ersättas med uppgivenhet, och mår otroligt dåligt över att jag ens överväger att ta de där sprutorna för att kunna leva som vanligt. Jag mår dåligt nu när jag inte kan delta i studentlivet och känner mig jävligt ensam, men frågan är om jag kommer må ännu sämre om jag sviker mig själv och tar sprutorna, en handling som inte kan göras ogjord...

Fy fan för de här vidriga fascistpassen, må de jävlar som kom med den här idén brinna i helvetet
1. Sluta NPC-babbla om "fascism". Fascisterna kämpade mot de judar och globalister som ligger bakom den här sinnessjuka 1984-tyrannin.

2. Ge inte efter nu. När regimen försöker med utpressning är det större anledning än någonsin tidigare att motsätta sig deras påbud. Även om det längre fram kommer att krävas boskapsmärkning för tillträde till restauranger och barer så kan du alltid dricka med dina kompisar hemma hos någon av er, och tar de avstånd från dig var de ändå inga riktiga vänner till att börja med. Tjejer kan du träffa på andra sätt än krogen. Dessutom kommer det nog med största sannolikhet bli nya restriktioner i krog-och restaurangbranschen i Sverige också, för både ovaxxade och vaxxade. Vårt grannland Danmark stängde ju nyligen ner mycket av sitt uteliv, och massor av andra länder med betydligt högre vaccinationsgrad än Sverige har de senaste veckorna fått nya restriktioner när förkylningssäsongen dragit igång igen och det blivit uppenbart att "vaccinen" inte hjälper. Låt innehållet i den här texten sjunka in ett tag:
Citat:
Be thankful for the vax. It made a clear visible distinction between humans and cattle. Anyone who took it, regardless of the reason, bent the knee to tyrants. It does not matter if they were coerced, bribed, bullied, lied to. No amount of explanations or justifications change that fact.
>muh job
>muh gf
>muh mommy
>muh kids
>muh travel
It doesn't matter. You signaled to the government that you have a price that you are willing to trade your freedoms for. It shows a supreme weakness of character. You are susceptible to peer pressure. You are susceptible to coercion. You lack foresight to prepare and save. You are not independent. This is the kind of people I want nothing to do with. Not in friendship - for they are mere followers without loyalty. Not in love - for they will place others ahead of our family and will pass disloyalty to our children. Not in business - for they will betray for personal gain. How can I expect loyalty from people who cannot remain loyal to themselves?
https://ifunny.co/picture/be-thankful-for-the-vax-it-made-a-clear-visible-wYGGirH79
Citera
2021-12-11, 18:47
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Cry me a river och ta cykeln, din fjant. Tunnelbana är inte en mänsklig rättighet för svagbegåvade foliehattar

Nürbergkonventionen? Den handlar om medicinska experiment ditt obildade djävla stolpskott.

Peka gärna ut var det står något om pass och medicinsk bakgrund, ditt menlösa rikshjon.
Fan vad aggressiv du är. Sen så har du ingen tyngd i dina argument. ”Det är ingen mänsklig rättighet att åka tunnelbana”. Skulle du använda det argumentet ifall homosexuella eller ifall folk av en viss etnicitet blev portade från kollektivtrafiken? Återigen så är rätten till fri rörlighet en mänsklig rättighet därför ska man efter inköpt biljett få åka hur mycket kollektivtrafik man vill.

”Under Nurembergrättegångarna 1945-1949 förbjöds all påtvingad medicinsk behandling. Det förbjöds också att märka människor med tex judestjärna eller pass med medicinskt innehåll. Dessa pass får ej begränsa folks rörelsefrihet både i samhälley och vid resor.”
Citera
2021-12-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Denna facistiska diskriminerande djävla ondskan måste stoppsas. Dags för protest då det finns ingen vetenskap som stödjer vaccinpass och smittspridningen minskar inte med vaccintvång. Vad är det för fel på folk som är inte emot dessa integritetskränkande sinnessjuka åtgärder? Tror ni att det kommer stanna där? Ni är blåsta i sådana fall.

Även ni som är vaccinerade borde vara emot detta, om ni är intelligenta.

Är förövrigt vaccinerade som driver smittan minst lika mycket om inte mer då de inte visar symptom och vaccinet stoppar ingen spridning enligt vetenskapen.

Vi som har nära och kära som dött av det korrupta ineffektiva vaccinet, ska alltså bli tvingade till att ta det för att kunna leva normalt?! Nazisverige. Inte alla kan ens ta vaccinet pga. medicinska anledningar.

Dags för protester! Vakna innan det blir försent och era barn blir medicinska experiment utan någon vetenskaplig grund, bara att korrupta firmor tjänar miljarder på detta facistiska vansinnet.
Du kan protestera hur mycket du vill, blir ändå alltid som makten vill.
Citera
2021-12-12, 09:28
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desperatsomfan
Du kan protestera hur mycket du vill, blir ändå alltid som makten vill.

Då får vi byta ut de lokala underhuggarna åtminstone vid kommande val. Samtliga DÖ-partier skall väck till siste man!
Citera
2021-12-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Då får vi byta ut de lokala underhuggarna åtminstone vid kommande val. Samtliga DÖ-partier skall väck till siste man!
Önskar att jag trodde det va möjligt.
Tiden för ord är snart förbi.
Citera
2021-12-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desperatsomfan
Önskar att jag trodde det va möjligt.
Tiden för ord är snart förbi.
Den har varit förbi för över 50 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera