2021-12-03, 10:25
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jag förstår verkligen inte, jag känner flertal vaccinerade som uppriktigt spyr galla på ovaccinerade...jag är själv vaccinerade och har svårt och förstå detta. Dömer ingen pga detta.

Jag gjorde det inte lättvindigt dock, men både jobb och mitt livs intresse stod på spel. Hade jag inte vaxxat mig hade mitt jobb blivit ytterst besvärligt då jag träffar väldigt många människor, samt att min huvudsakliga hobby kräver vaccinpass i dagsläget.
Det är inte så svårt att förstå, enligt mig.

Jag menar, narrativet är ju att det är vi ovaccinerade som "ställer till det". Det är tack vare oss som "pandemin aldrig tar slut". Hade bara ALLA vaccinerat sig så hade det här varit över, vilket så klart inte stämmer.

De vaccinerade känner att de har tagit sitt "ansvar" och kräver nu sin "frihet". Jag kan förstå deras frustation, samtidigt som jag mest tycker synd om dem då de är lurade sedan dag ett.

Just på grund av detta ovan så pyr hatet hos de vaccinerade mot ovaccinerade.
Citera
2021-12-03, 10:30
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det kan bli som i Norge vid ett så kallat julbord t.e.x. 60 utav de 100 vaccinerade blev covid-19 sjuka.

Kanske är bra för oss ovaccinerade att inte trängas med de vaccinerade som släppt allt och tror sig vara odödliga.
Jag har börjat tänkt så istället.
Undvik alla med vaccinpass. Stå på säkert avstånd från dem.
Obs! Om man nu är rädd av sig vill säga.

Absolut, stanna hemma. Det är ju vad råden har sagt hela tiden, vissa matbutiker har ju öppet till 22.00 och då brukar det sällan vara mycket människor där. Det är bara att avskärma sig totalt, jag tror ingen kommer klaga.

Och av dessa 60, hur många blev akut sjuka vs fick veta att det var smittade efter testning mot covid?

Kan det vara så att vaccinet faktiskt gör att man inte blir akut sjuk eftersom alla som var på festen var vaccinerade men att ingen är akut sjuk.

Jag förstår inte er anti-vaxxare. Vad är det ni vill? Vill ni varna alla som vaccinerat sig? Vill ni att vi ska stänga ner hela samhället? Vad är er jävla motivation till att sprida rädsla till alla corona-harar där ute?
Senast redigerad av santos_deville 2021-12-03 kl. 10:32.
Citera
2021-12-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Och av dessa 60, hur många blev akut sjuka vs fick veta att det var smittade efter testning mot covid?

Vad vill ni själv?! Är det undvika IVA eller smittorisken ni vill undkomma? Jag har haft corona och jag untyttjade inte en enda skattekrona pga att det på sjukhus. Smittorisk var jag säkert men vi vet ju nu att det spelar ingen roll ifall man är vaxxad eller inte man smittar endå.

Citat:
Kan det vara så att vaccinet faktiskt gör att man inte blir akut sjuk eftersom alla som var på festen var vaccinerade men att ingen är akut sjuk.

Låt oss med bra immunförsvar ge fan i att ta sprutorna då ifall utfallet mellan en 65åring fullvaxxad gubbe och en ovaxxad frisk gymmande 25-35åring blir densamma. Ge fan i våra kroppar och bry er i era egna.

Citat:
Jag förstår inte er anti-vaxxare. Vad är det ni vill? Vill ni varna alla som vaccinerat sig? Vill ni att vi ska stänga ner hela samhället? Vad är er jävla motivation till att sprida rädsla till alla corona-harar där ute?

Vi vill att ni ska sluta projicera eran dödsångest mot en förkylning på oss. Vill ni prenumera på big pharmas gift gör det, men stå isf på samma sida som oss mot makten som vill stänga ner allt som är dåligt för alla.
Citera
2021-12-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvf
Du motsäger dig själv. Du påstår att den värsta biverkningen är "lite ont i armen en eller max två dagar" men du kan ju själv se på Läkemedelsverkets hemsida att tusentals, långt mycket värre biverkningar än enbart "lite ont i armen en eller max två dagar" har rapporterats in. Hur ska du ha det nu egentligen?

Du kan informera kimdah om den här länken:

"The WHO has already recorded more side effects for the #Corona vaccine than for all other vaccines combined since 1968!
Over 2.4 million reported harmful side effects in 2 years."

https://twitter.com/marcfriedrich7/status/1466672364565975041?s=20
Citera
2021-12-03, 10:57
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Gällande dina två första stycken. Vi kan inte veta. Det är väl mycket som tyder på att vaccinet inte ens biter på Omikron? Och vad spelar det för roll när Omikron inte verkar farligare än förra (Delta?) varianten? Hur många har dött av Omikron? 0?

Vad är problemet att några känner sig lite hängiga och sjuka efter ett julbord? Så har det varit i alla tider. Jag kan på sin höjd köpa att detta är mer smittsamt då 60 personer är rätt många, men i det stora hela är det ingen big deal. Enligt dig är detta början på domedagen och massvaccination måste genomföras. Du hade aldrig ens tänkt så som du gör om det inte vore för medias extremt uppskruvade rapportering om C19 och allt vad det innebär.

Vad vi vill? Min personliga åsikt är att vi skulle kunna släppa hela den här hysterin idag, vaccinera riskgrupperna möjligtvis, men låt oss andra gå vidare i våra liv. Det är extremt liten risk att dö i covid som ung och frisk. Det är fakta. Efter snart två år har vi all data på bordet.

Sluta upp att kalla folk för antivaxxers btw. Jag är inte emot vaccin per se, men detta är något helt annat.
Senast redigerad av Bestick 2021-12-03 kl. 11:01.
Citera
2021-12-03, 11:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Förklaringen är nog ganska enkel. Som vanligt är det enklast att genomföra det först för dom som faller in i den stora fållan (>80% har vaccinbevis redan) sedan får man lägga till övriga kategorier som också kvalar in.

Det finns redan idag möjlighet att lägga in Testbevis, Tillfrisknandebevis och Läkarintyg digitalt i covidpasset men dom är inte accepterade i EU så du kan inte använda dom utomlands. Troligtvis vill man undvika de stora problem/missförstånd som skulle uppstå när folk reser och visar upp ett i Sverige godkänt bevis men icke gällande vid gränsen vid inresa till övriga Europa.

Om du uppfyller något av kategorierna Testbevis, Tillfrisknandebevis och Läkarintyg så se till att få det inlagt så kan du hänvisa till det och se om det fungerar i Sverige, jag tycker det borde göra det.
Fast de styrande har ju uttryckt att det bara är vaccination som kan ge sk covidpass...

Hur lägger jag till dessa saker?
Citera
2021-12-03, 11:01
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Alla inrapporterade biverkningar i Sverige som förekommit av vaccinet kan du läsa om här
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

Vi har vaccinerat mot säsongsinfluensa i ~20år så ev långsiktiga bieffekter har vi rätt bra koll på. Vaccin är ju bara en "försvagad" del av viruset som du e.v. får ändå men som kroppen kan bygga upp ett immunförsvar mot utan att du blir sjuk. Så samma bieffekter borde drabba dom som blir vaccinerade som de som haft sjukdomen och tillfrisknat av sig själva då det är samma process i kroppen.
Är influensavaccin samma som covidvaccin menar du?
Citera
2021-12-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Kan inte heller se problemet med det.
Vill du gå på hockey, konserter, klubbar eller vad som helst som innebär fler än 100 personer så får du ju välja helt själv om det är värt att ta sprutan eller inte.

Är det inte värt det? Då är det ju bara hoppa sprutan.
Det är ju ingen mänsklig rättighet att gå på konserter liksom.
”mEn Min FRia viLja dÅ?!”
Du har ju valet, det i sig är ju helt fritt.

Som någon sa tidigare. Du måste ha körkort för att köra bil. Du måste ha vapenlicens för att äga vapen.
Är det värt det? Skaffa körkort och vapenlicens då.

Förståsigpåare med bitchute-länkar och snack om NWO står mig fan upp i halsen.
Ta sprutan eller stanna hemma. Det är helt fritt val.

Ska vi ha ett BMI pass för att få äta vad man vill också? känns det ok? Det är ju bara banta...
Förr eller senare är det nått som kommer drabba dig och du kommer känna dig utfryst av samhället.

Man kan ju vända på steken också och säga "Det är ju bara stanna hemma om du är rädd för Covid."

listan kan göras lång med idiotiska pass man borde ha, för det är bra för din hälsa.

Jag är absolut inte emot vaccin i allmänhet men ett vaccin som uppenbarligen inte skyddar mot smitta, har ju väldigt liten effekt på smittspridningen.
Och om nu vaccinet är så bra som många verkar tro, varför är alla så rädda för ovaccinerade?
Som vaccinerad borde det väl inte skrämma dig att sitta jämte en ovaccinerad på t ex en hockeymatch?
Citera
2021-12-03, 11:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är influensavaccin samma som covidvaccin menar du?
Influensa, smittkoppor och covid är virus och man bekämpar dom på samma sätt genom att aktivera kroppens immunförsvar ja. Man kan göra det på en mängd olika sätt t.ex. finns det 5 olika vaccin mot covid med olika innehåll men med samma resultat.
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-03 kl. 11:19.
Citera
2021-12-03, 11:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast de styrande har ju uttryckt att det bara är vaccination som kan ge sk covidpass...

Hur lägger jag till dessa saker?
Du ringer till den hälsocentral där du är registrerad och ber om att få boka tid för det som är tillämpligt för dig. Du går dit och gör testen och läkaren skickar resultatet till e-hälsomyndigheten som registrerar det digitalt. Om du sedan går in på dina sidor på 1177.se så ser du att det finns där (brukar ta 7-10 dagar efter läkarbesöket)
Citera
2021-12-03, 11:23
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Vad vill ni själv?! Är det undvika IVA eller smittorisken ni vill undkomma? Jag har haft corona och jag untyttjade inte en enda skattekrona pga att det på sjukhus. Smittorisk var jag säkert men vi vet ju nu att det spelar ingen roll ifall man är vaxxad eller inte man smittar endå.

Låt oss med bra immunförsvar ge fan i att ta sprutorna då ifall utfallet mellan en 65åring fullvaxxad gubbe och en ovaxxad frisk gymmande 25-35åring blir densamma. Ge fan i våra kroppar och bry er i era egna.

Vi vill att ni ska sluta projicera eran dödsångest mot en förkylning på oss. Vill ni prenumera på big pharmas gift gör det, men stå isf på samma sida som oss mot makten som vill stänga ner allt som är dåligt för alla.

Jag är inte för att stänga ner något eller att vaccin-pass ska användas någonstans. Har aldrig varit och kommer aldrig vara.

Skiter fullständigt i om ni tar vaccinet eller inte, rör mig inte i ryggen. Frågan är varför ni sitter och gnäller på folk som vaccinerat sig?
Citera
2021-12-03, 11:25
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det kan bli som i Norge vid ett så kallat julbord t.e.x. 60 utav de 100 vaccinerade blev covid-19 sjuka.

Kanske är bra för oss ovaccinerade att inte trängas med de vaccinerade som släppt allt och tror sig vara odödliga.
Jag har börjat tänkt så istället.
Undvik alla med vaccinpass. Stå på säkert avstånd från dem.
Obs! Om man nu är rädd av sig vill säga.

Det låter som du rör på dig ute bland folk. Du ska givetvis isolera dig till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in