Citat:
Ursprungligen postat av
Louie
Precis! Tröttsamt med alla bittra losers här inne som hoppas på krasch.
De flesta hoppas inte på en krasch (vad jag har sett), de flesta poängterar att ni sitter och hejar på kommunism. Sverige är vedervärdigt. Staten äger er som Kinas stat äger kineserna, och ideologiskt hejar ni på sovjetisk planekonomi (de flesta ska ha lika mycket [lite], förutom klicken som föds med politisk makt - dessa ska leva på alla som skapar värde).
Brukar du investera i diktaturer också, för att ledaren har så starka militära resurser att det ser ut som en bra investering? Om det låter som något du
inte skulle göra, så väx upp. Får då är problemet att du inte fattar saker som en vuxen ska förväntas förstå.
Om det låter som något du skulle göra så fine. Men då är det alltså det folk ogillar med dig, och med marknaden (återigen, vad jag har sett - jag har inte lusläst tråden).
EDIT: nyckeln är alltså att ni tror att det handlar om "tillgång och efterfrågan". Vilket alltså antingen betyder att ni tycker att det är statens jobb att bestämma över marknaden (och över er, som små barn),
eller att ni är fullständigt inkompetenta inom något som är allt för viktigt för att nonchalera.