2021-12-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du är medveten dock, att om man bara rent fysiskt hade lyckats vaccinera alla mot Polio, så hade sjukdomen varit utrotad? Framförallt p.g.a. terrorism förhindras detta.

Nu har du och jag ju diskuterat en del idag här. Men polio-vaccinen fungerade ju lite annorlunda än mRNA. Det fungerade ju faktiskt på smittospridningen och stoppade polio utan att alla blev vaccinerade. Nu är jag medveten om att det fortfarande finns i vissa delar i världen. Men poängen är ändå att det hindrade polio från att få fäste. Vi kan väl knappast säga det samma om covidvaccin tyvärr.

Sen håller jag med om att Polio var en vidrig sjukdom. Långt vidrigare än covid. Så kan vi stoppa där och låta andra få prata.
Citera
2021-12-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Nice, jag gillar restriktioner! Då kan mqn vara hemma med bra anledning

Jag är vaccinerad men funderar på att säga att jag är ovaccinerad så att jag kan fortsätta jobba hemifrån och slipper lång och jobbig resväg till jobbet…
Citera
2021-12-09, 23:28
Moderator
Siegfrids avatar
Tråd låst för städning.
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-12-09 kl. 23:38.
Citera
2021-12-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Vi får se hur långt det går och hur man gör. Gissar på böter med fantasibelopp för handlare som bryter emot detta. Det har vi redan fått se i andra länder.

Hur det blir med just handel på torg har jag inte tänkt på, men jag kan tänka mig att man helt förbjuder det med hänvisning till smittspridning.

Rinkebytorg skulle bli intressant att se hur de hanterar i ett sådant läge dock. Eller så kanske de är medgörliga i just den här frågan, vem vet?

Man kanske ska flytta till Rinkeby och joina motståndsrörelsen
Citera
2021-12-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Perfekt läge för antivaxxare att starta business, kan ju starta matkedja "Antivaxxers" och bara släppa in ovaxxade.

Man får då ta betalning i cash och odla saker själv. För böterna kommer sätta en i skuld.
Citera
2021-12-09, 23:37
Moderator
Siegfrids avatar
Upplåst.
Infogade ett flertal ämnen om vaccinpass i Sverige.
/Mod.
Citera
2021-12-09, 23:46
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag har alltid undrat lite vad som driver icke-judiska kvinnor som arbetar åt makteliten och för den judiska agendan? De icke-judiska männen i den synliga toppen av samhällspyramiden är ju förutom att de får massor av pengar för besväret till stor del pedofiler eller nåt annat sjukt. Jag kan ju ha fel men jag har mycket svårare att se kvinnor vara inne på riktigt sjuka sexgrejer med barn och sånt, som annars verkar vara normen bland många av maktens män.
Till stor del handlar det nog "bara" om att kvinnor är extremt dedikerade förkämpar för alla moderna judepåfund, eftersom de uppfattar detta samhällsklimat som mest fördelaktigt för dem som grupp. Kvinnor verkar också i största allmänhet vara mycket mer principlösa, svekfulla, skrupelfria och omoraliska än de allra flesta män. Fanns en judisk filosof som argumenterade för att juden till sin natur var feminin:
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Ja i många avseenden är det tydligt att den kvinnliga karaktären korrelerar väldigt starkt med den judiska. Den självhatande judiske filosofen Otto Weininger argumenterade för att juden var ett förkroppsligande av den kvinnliga själen:
Citat:
Sex and Character argues that all people are composed of a mixture of male and female substance, and attempts to support this view scientifically. The male aspect is active, productive, conscious and moral/logical, while the female aspect is passive, unproductive, unconscious and amoral/alogical.[11]

In a separate chapter, Weininger, himself a Jew who had converted to Christianity in 1902, analyzes the archetypal Jew as feminine, and thus profoundly irreligious, without true individuality (soul), and without a sense of good and evil. Christianity is described as "the highest expression of the highest faith", while Judaism is called "the extreme of cowardliness". Weininger decries the decay of modern times, and attributes much of it to feminine (or identically, "Jewish") character. By Weininger's reckoning everyone shows some femininity, and what he calls "Jewishness".[15]
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Weininger

Detta kan man ofta notera väldigt tydligt då diverse kulturmarxistiska dogmer i högre grad tenderar att appellera till kvinnor, samt att diverse attribut och beteenden som man associerar med judar, t.ex. preferensen för manipulation och intrigspel framför konkret fysiskt angrepp, aversion mot kroppsarbete, uselhet på sport (i absoluta, inte relativa, termer), passiv-aggressivitet, neuroticism osv. är väldigt feminina till sin natur.
Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt
kvinnan och judenheten, dom sitter i samma båt
Senast redigerad av Magnet83 2021-12-09 kl. 23:52.
Citera
2021-12-10, 00:00
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
men det är ju det jag inte gör, eller kan du inte läsa?
Du skriver att du inte vågar gå ut för att storebror säger åt dig att stanna hemma. Du säger att du ska tvinga dina 60åriga mamma att köpa mat åt dig för att du lyder storebror. Det är vad jag läser.
Citera
2021-12-10, 00:06
Medlem
Vaccinationsbevis är ren utpressning!!
https://www.expressen.se/debatt/vaccinationsbevis-ar-ren-utpressning/
Citera
2021-12-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tänk alltså att självaste statsministern yttrade dessa ord. Helt förjävligt
Med ett fåtal ord visade hon direkt hur samhället ska dela in människor i olika läger.
Skamligt!
Hon borde ställas till svars för det där uttalandet.
Borde inte det ses som hets mot folkgrupp?
Citera
2021-12-10, 00:51
Medlem
Kommer Systembolaget neka folk blir det kravaller, då reser sig svenska folket som en man
Citera
2021-12-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag är vaccinerad men funderar på att säga att jag är ovaccinerad så att jag kan fortsätta jobba hemifrån och slipper lång och jobbig resväg till jobbet…

Hahah, vi tänker i samma banor. Jag är ej vaccinerad dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in