2021-12-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Du kan inte smitta någon utan en sjukdom att smitta någon med.

Oavsett vad du tror på, eller tror dig veta eller kunna, så är läget ett annat i samhället där helt andra regler gäller för att vi har en pandemi.

Där har du verkligheten att förhålla dig till.
Citera
2021-12-09, 20:27
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Då vaccinerade SMITTAR lika mycket som ovaccinerade så är det rent svammel att inför bevis/pass.
Citera
2021-12-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Då vaccinerade SMITTAR lika mycket som ovaccinerade så är det rent svammel att inför bevis/pass.

Givetvis, men det saknar ju betydelse när det enda syftet med passen är att ALLA ska vaccineras...
Citera
2021-12-09, 20:29
Medlem
Man får väl starta en egen verksamhet för ovaccinerade då
Citera
2021-12-09, 20:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Givetvis, men det saknar ju betydelse när det enda syftet med passen är att ALLA ska vaccineras...

Ju mer de tvingar på folk sprutan desto större anledning att vägra.
Citera
2021-12-09, 20:31
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Allt detta kommer kosta men vi måste ta den kostnaden det finns inget alternativ. Vi kommer sakta men säkert förstå att social kontakt betyder mer en värdelösa pengar. Jag var själv pengakåt tidigare och trodde att allt handlade om pengar men så är det inte nu längre kan jag säga jag har lärt mig läxan men den var tuff men befriande
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Det är t.o.m. värre än så, befolkningen blir äldre nu än då och behöver mer vård,,så egentligen skulle vi behöva säg 400% fler IVA-platser för att matcha hur det var förr.

Ja för tusan, det var därför jag skrev att befolkningen var 1,5 miljoner färre. Det är skrattretande att man har dragit ner på IVA-platser på det sättet. Jag menar att det borde finnas 5000 platser.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Oavsett vad du tror på, eller tror dig veta eller kunna, så är läget ett annat i samhället där helt andra regler gäller för att vi har en pandemi.

Där har du verkligheten att förhålla dig till.
Jag tror inte. Jag vet att jag är frisk och när jag är sjuk stannar jag hemma och det gjorde jag även innan covid-19.
Jag har aldrig gått till jobbet och sagt " ååå fy fan vad förkyld jag är " vilket många har gjort.
Det är bara nu folk har blivit " omtänksamma " . Existerade inte innan covid-19.
Folk arbetade med riskgrupper. Förskylda och hostiga och utan munskydd.
Min ena chef skröt till och med att han var på jobbet fast han hade feber.
Senast redigerad av gabrielle2 2021-12-09 kl. 20:35.
Citera
2021-12-09, 20:33
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Perfekt läge för antivaxxare att starta business, kan ju starta matkedja "Antivaxxers" och bara släppa in ovaxxade.
Citera
2021-12-09, 20:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nej dom håller fortfarande på att utreder möjligheterna till att göra detta om situationen blir värre. Vilket vi alla vet att den kommer bli.
Men många andra länder kör ju redan med detta så troligen blir det en sanning om några veckor även här.

Det är en logisk lösning. Bara det att Sverige är så långsamma och fega med allting.
Citera
2021-12-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
För då uppskattar de livet mer och anstränger sig.
Är det inte rätt sorgligt då?
Ungefär som att folk som får cancer börjar uppskatta livet mer och inte tar det för givet.
Citera
2021-12-09, 20:38
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Covid-19 klassas som allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom enligt smittskyddslagen. Det råder pandemi i världen.

Tror du då att det bara gäller för sjuka eller smittbärare?

Du kan smitta fast du är vaccinerad. Du är lika farlig som en ovaccinerad. Så vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in