2021-12-09, 15:44
Medlem
Var och en har rätt att bestämma över sin egen kropp och vad de injiceras med. Dessa tvångsåtgärder och kränkningar mot de människor som har denna syn ska aldrig accepteras. Vi måste nu hjälpas åt att stå upp för våra mänskliga rättigheter som våra förfäder har gjort för oss i åtskilliga generationer. Våra medmänniskor ska aldrig tvingas till kroppsliga ingrepp eller förtryck som regeringen nu pressar på dag för dag.

Nu skippar vi smutskastningen mellan ovaccinerade och vaccinerade, var och en tar så få eller så många doser de vill. Men INGEN av oss ska någonsin särbehandlas i samhället på grund av vilket val man gör.

Alla verksamheter som inför detta kontrollsystem med vaccinpass ska omgående bojkottas och våra folkvalda politiker ska få veta att detta förtryck aldrig kommer accepteras!
Citera
2021-12-09, 15:47
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
1 500 000 ovaccinerade ska svälta ihjäl?

Nja, om vi inte får köpa mat så det blir väldigt billigt eftersom vi tvingas stjäla mat.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-12-09 kl. 16:10.
Citera
2021-12-09, 15:47
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clusia
Nya påhitt hela tiden. Finns säkert flera anledningar att de blåser upp det här. En kanske är att de då kan låtsas blunda lite för övriga problem vi har i samhället.

Dels det, men jag tror framförallt dom är ute efter billiga politiska poäng genom att skrämma upp och tillfredsställa den stora rädda massan. Precis som journalister som jagar klick genom sensation och skrämsel.
Citera
2021-12-09, 15:48
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Är ni 100 pers i laget?

Restriktionen/Coronapass för 100 pesoner är ju redan införd.
Citera
2021-12-09, 15:52
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U

Ja?
Då är väl frågan relevant, är ni 50st på varje lag?

Annars kan ni väl spela ändå?
Akta er bara för att någon vaxxer ser er och skvallrar till myndigheterna.
Citera
2021-12-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Ja just det. Så du kan du kan lira innebandy utan att fråga Tegnell om lov.
Citera
2021-12-09, 16:00
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Uppmanar både vaccinerade och ovaccinerade som tycker det här är helt åt helvete att göra en JO-anmälan om ni inte redan gjort det.
Citera
2021-12-09, 16:07
Medlem
Vilka politiska partier är emot vaccinpass? Om det finns några som är det?
Citera
2021-12-09, 16:09
Avstängd
får väll be morsan att handla åt mig då, tänker inte böja mig för tyrrani.
Citera
2021-12-09, 16:10
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
får väll be morsan att handla åt mig då, tänker inte böja mig för tyrrani.

Men du tycker det är okej att din mamma tvingas böja sig för tyrrani?
Citera
2021-12-09, 16:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Regeringen vill införa krav på vaccinationsbevis i kollektivtrafiken

Länk
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/vaccinbevis-kan-infoeras-i-kollektivtrafiken.M0OZona8i

Citat:
Vaccinbevis kan införas i kollektivtrafiken
Regeringen vill göra det möjligt att införa krav på uppvisande av vaccinationsbevis för att resa med viss långväga kollektivtrafik, enligt en promemoria.
Kravet ska kunna införas om smittspridningen av coronaviruset ökar ytterligare, och det nämns därför inget startdatum i promemorian. Regeringen vill dessutom återinföra krav på smittskyddsåtgärder i viss långväga kollektivtrafik om läget förvärras.

Regeringen har nyligen meddelat att det ska vara möjligt att ställa krav på vaccinationsbevis för inträde till serveringsställen, platser för fritids- och kulturverksamhet, handelsplatser och platser för privata sammankomster.

Sedan den 1 december krävs uppvisande av vaccinationsbevis för inträde till konserter, idrottsmatcher och andra samlingar inomhus med fler än 100 deltagare.

(TT)

Som flera av oss sagt så flyttas positionerna fram hela tiden.
Inom 6 månader kommer Sverige ha gått all-in som Tyskland, Österrike, Grekland, Italien och Australien med totalt covid-diktatur.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2021-12-09 kl. 16:57.
Citera
2021-12-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnar.lodbruk
satt och funderade för ett ögonblick om jag ändå inte skulle ta det där jävla vaccinet för att kunna handla och röra mig ute, men det är ingen ide, man kommer få ta en spruta varje månad tillslut.
jag kör in i kaklet har jag bestämt mig för, inte nån jävel som bestämmer vad jag ska göra.
nu handlar det inte om månader längre utan veckor, jag kommer förlora min inkomst och min bostad,bank,bankid och allting inom 2 månader helt säkert.

har preppat och har allt inom friluftsliv här packat, titankamin,tältkåta ja allt.
ska ut i skogen idag och gömma några lådor mat där ingen rör sig.
dör jag så dör jag för att ha kämpat för min frihet, oavsett hur det än nu går, om den onda eller goda sidan vinner så lär det bli riktigt nasty rätt snart. allt kommer att krasha oavsett.
lycka till allihopa, vaxxad som ovaxxad,

Tänker likadant. Finns inget mer nobelt att kämpa och dö för än sin frihet. Personligen tror jag du har betydligt mer tid på dig än två månader....Som alla andra virus minskar spridningen på sommarhalvåret och nya mutationer är att vänta till nästa höst. Vi kan se fram emot samma (eller värre) propaganda och ännu värre restriktioner för varje år.

Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Regeringen förbereder verktyg nu för att låsa ute ovaccinerade från det dagliga, sociala samhället, helt utan att presentera trovärdiga underlag för dessa åtgärder.

Sen en extra liten "bonus":
"Krama inte en person om du inte är säker på att den är vaccinerad".

Smaka på den, fundera ett tag. Kanske det mest hjärtskärande jag har hört regeringen säga. Alltså: Krama inte ovaccinerade.

När detta är över ska detta bästaste gäng bort från all sorts makt, annat finns inte.
Vaxxikanstaten har absolut 0 moral. Så länge folk fortsätter tro på lögnerna som sprids i gammelmedia finns det ingen räddning. Förhoppningen är ju att de faller på eget grepp, när t.om. rapporteringen om biverkningar vinklas till något POSITIV (SR igår, se länk nedan) borde iallafall några får börja tänka till själva, eller?
https://sverigesradio.se/artikel/mauro-53-forlamades-i-halva-ansiktet-efter-andra-vaccindosen

Citat:
Ursprungligen postat av Clusia
Nya påhitt hela tiden. Finns säkert flera anledningar att de blåser upp det här. En kanske är att de då kan låtsas blunda lite för övriga problem vi har i samhället.

Räkna med att de renblodiga kommer få skulden för inflation, komponentbrist, matbrist etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in