2021-12-09, 18:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför lutar du dig hellre mot studier som inte är gjorda på covidpatienter när det finns långtidsstudier som är gjorda på covidpatienter?

Eller... Äsch. Du har din tro.
Det finns inga långtidsstudier. Däremot en observerbar verklighet.
Citera
2021-12-09, 18:55
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Var läste du det? Minns du?

Jag konstaterar att innan detta, om det stämmer, är utrett är vår statistik värdelös.

Detta är i så fall den största skandalen i modern tid.

Tråden flyttades till Alternativa teorier:

(FB) Vaccinen, Kalkylerat massmord, statistiskt förklarat

När jag säger att jag vill se mer, så innebär det att jag vill att flera oberoende forskare ska kontrollera/undersöka detta, och redovisa källmaterial. Tills vidare ser jag det som ett uppslag. Och - det går alltså inte att göra detta i Sverige.

Att inte registrera batchnummer är jättekonstigt. Saker (inkl mediciner) har alltid batchnummer - för att man ska kunna spåra tillverkningsfel och problem.
Citera
2021-12-09, 18:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns inga långtidsstudier. Däremot en observerbar verklighet.
Citera
2021-12-09, 18:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, COVID19 har varit med oss i knappt två år.
Citera
2021-12-09, 18:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Tråden flyttades till Alternativa teorier:

(FB) Vaccinen, Kalkylerat massmord, statistiskt förklarat

När jag säger att jag vill se mer, så innebär det att jag vill att flera oberoende forskare ska kontrollera/undersöka detta, och redovisa källmaterial. Tills vidare ser jag det som ett uppslag. Och - det går alltså inte att göra detta i Sverige.

Att inte registrera batchnummer är jättekonstigt. Saker (inkl mediciner) har alltid batchnummer - för att man ska kunna spåra tillverkningsfel och problem.
Nu tar vi det lilla lugna tycker jag. Även om man kan undra hur det ligger till, så säger inte artikeln uttryckligen att inte alla batchnummer registrerats. Märklig reaktion från E- myndigheten dock.
Citera
2021-12-09, 18:59
Medlem
Merwinnas avatar
På tal om munskydd, har ni sett den här mailväxlingen redan, mellan Jonas Ludvigsson och Tegnell? Här framkommer tydligt, att de bara rekommenderade munskydden till slut, då för ett år sedan, för att kasta något till vargarna. För att det höjdes krav på stängda skolor och lockdown. Vilket skulle ha "varit illa" - frågan är bara varför det skulle ha varit mer illa här än i alla andra länder där det har funkat? FHM trodde inte på nyttan med munskydd själva, det var bara ett sätt att manipulera oss, så att vi skulle hålla oss lugna!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10162165753148868&set=a.237558553867

Citat:
Regeringen borde lyssna mer på Tegnell än på Ursula van Horn. Men det gör de inte, så alla i tråden som ville ha ministerstyre har fått det.

Vem är Ursula van Horn?

Det är ju Tegnell som motarbetar alla åtgärder. Om vi hade haft vettigt, proaktivt, ansvarsfullt folk på FHM från början, så hade Regeringen lyssnat på dem. Personligen tycker jag att en statsminister ska be om råd - men bestämma själv. Det är det förtroendet han har fått, av sitt folk. Vi hade ju aldrig fått rösta om vilka som skulle vara makthavare på FHM, så varför skulle DE få makten över oss i ett så allvarligt läge..? Man vill inte ens tänka på hur det skulle ha gått, om det hade varit en /ännu/ allvarligare sjukdom som blivit pandemisk...
Citera
2021-12-09, 19:00
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Är det möjligt?! Har Sverige inte registrerat vilka batcher folk har fått från? Det är ju grundläggande, för att kunna hitta fel i produktionen (och biverkningar).
Och förhindra att fler vaccineras med samma batch. Så fort man hittar en allvarlig biverkning borde den batchen stoppas, till vidare åtminstone. Men det bryr man sig inte om. Man försöker alltså inte ens stoppa allvarliga biverkningar.
Citera
2021-12-09, 19:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, COVID19 har varit med oss i knappt två år.
Du vet alltså inte vad en långtidsstudie är.

Låt mig omformulera;
Varför vill du inte luta dig mot studier som studerat tillfrisknade covidpatienter längre tid än ett år? Varför vill du hellre luta dig mot en studie som inte görs på covidpatienter?
Citera
2021-12-09, 19:08
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det nya normala för Sverige.

Vi klarar inte av att registrera alla doser.
https://www.expressen.se/nyheter/mans-mollers-kritik-om-vaccinpass-helsnurrigt/

"Många svenskar stöter på problem när de ska bevisa att de tagit alla sina vaccindoser för att kunna resa utanför EU.

Flera länder kräver nämligen bevis på datum och batch för alla vaccindoser – och i de svenska covidbevisen finns bara den informationen från den sista dosen."

Vi klarar inte av att räkna doser.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hade-tagit-en-dos-men--covidpasset-visade-tre/

" Trots att Amanda Johansson, 22, från Skellefteå bara tagit en vaccindos, visade hennes covidbevis att hon tagit tre. "

Kan vi ha slagit om systemet så Måns ska få åka till Thailand?
Så här gjorde de i Japan när några batcher visade sig suspekta:

The health ministry has published the batch numbers so that people who had received their shot before the suspension could check if they have got a potentially contaminated shot, Japan Times added.
https://www.bbc.com/news/world-asia-58338281

Men i Sverige...

Förtroendet för den svenska massvaccinationsgalenskapen sjönk just ytterligare några bottennivåer.
Citera
2021-12-09, 19:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
På tal om munskydd, har ni sett den här mailväxlingen redan, mellan Jonas Ludvigsson och Tegnell? Här framkommer tydligt, att de bara rekommenderade munskydden till slut, då för ett år sedan, för att kasta något till vargarna. För att det höjdes krav på stängda skolor och lockdown. Vilket skulle ha "varit illa" - frågan är bara varför det skulle ha varit mer illa här än i alla andra länder där det har funkat? FHM trodde inte på nyttan med munskydd själva, det var bara ett sätt att manipulera oss, så att vi skulle hålla oss lugna!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10162165753148868&set=a.237558553867

Vem är Ursula van Horn?

Det är ju Tegnell som motarbetar alla åtgärder. Om vi hade haft vettigt, proaktivt, ansvarsfullt folk på FHM från början, så hade Regeringen lyssnat på dem. Personligen tycker jag att en statsminister ska be om råd - men bestämma själv. Det är det förtroendet han har fått, av sitt folk. Vi hade ju aldrig fått rösta om vilka som skulle vara makthavare på FHM, så varför skulle DE få makten över oss i ett så allvarligt läge..? Man vill inte ens tänka på hur det skulle ha gått, om det hade varit en /ännu/ allvarligare sjukdom som blivit pandemisk...
Ursula von Der leyen ska det ju vara

Well, kort sagt håller jag med Tegnell i det som framgår i ditt första stycke. Vi hade faktiskt en liten diskussion kring det i tråden tidigare idag.

Ja, det är Tegnell som har motarbetat de ovetenskapliga metoder du nämner.
Du vill att politiker ska ta besluten i epidemiologiska spörsmål. Visserligen bär förstås regeringen alltid ansvaret i slutändan, men det kan vara ansvarsfullt att inse sina egna begränsningar.

Vid en mer dödlig pandemi torde åtgärder bli andra. Vid en epidemi finns dock många parametrar att ta hänsyn till, och jag håller definitivt inte med dig i att Sverige skulle ha skött sig sämre än andra länder på den punkten, och särskilt inte vad gäller de epidemiologiska strategierna (beredskapens icke- varande ställde dock till en del).
Citera
2021-12-09, 19:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Om de inte trodde på det då så tror de ju på det nu. Har lite svårt att uttolka manipulerandet i det.

Citat:

De agerade väldigt bakåtlutat inledningsvis och tittar man över agerandet senaste sex månaderna så går det inte att komma ifrån att de inte vet vilket ben de ska stå på.

Vissa (gudskelov inte så många) ältar ju på om att C19 är en iscensatt aktivitet för att kuva folken i västvärlden. Med tanke på hur olika och svajigt det agerats så kommer jag bara till den slutsatsen att de är oduglighet som präglat besluten oavsett land. Antingen tar man i för hårt eller så tar man för lätt på det. Det finns ingen linje och ingen tanke. Viruset kommer att finnas för alltid.
Citera
2021-12-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Testa sätta plåster över kroppen och se vad huden tycker efter några månader.

Tänker du så om allt? "En Alvedon är ju ingen fara så därför ska jag äta ett paket om dagen för att undvika huvudvärk."
Iom att definitionerna har ändrats det senaste så är Alvedon numera ett vaccin mot huvudvärk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in