Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Vaccinen är inte 100% det visste vi från början och allteftersom nya varianter kommit som är mer smittsamma har vaccinernas effektivitet minskat. Det har dött 6 personer på Gibraltar sedan 14 mars, ganska bra tycker jag.
Du låter som en haschtomte, öppna ditt sinne? Om jag säger till dig att 1+1=2 så kommer du att vilja ifrågasätta det i din haschdimma, som om det fanns en alternativ sanning. Jag kan tala om för att det gör det inte. Om det är en filosofisk diskussion du vill starta så finns det forum för det.
I övrigt tar jag inga piller om jag inte absolut måste.
Du har rätt. Du har rätt i att vaccinen inte fungerar 100%. Pretty fucking far from 100% skulle jag vilja påstå. Så dåliga, att vi med alla medel måste skydda de skyddade, från de oskyddade.
Dessa förbaskade oskyddade. Lås in dem och säg upp dem från jobben och tvångsvaccinera dem. Det är det enda logiska och mest vetenskapliga vi kan göra nu.
Hmm. Och lås in allihopa när vi ändå är i gång, vaxade som ovaxade.. Låt folk sitta i sina små lägenheter och trycka, låt världsekonomin gå i grus också. Mänskliga rättigheter?? Vem bryr sig. Vaccinera barnen också.
Bara vi kan skydda dessa noll komma nånting procent som riskerar att dö i covid..
Wow. Man ju fråga sig vem av oss det är som svamlar i en dimma om du inte anser att detta narrativet ser lite skevt ut. Men det är det som händer i världen just nu.
Jovisst lite hash i ansvarsfulla mängder kan vara trevligt och väl så medicinskt om använt i rätt syfte. Det kan jag stå för, även om det var länge sedan nu. Det börjar resten av världen också inse, i takt med legaliseringen. Trevligt sidoämne du tar upp, men jag gör som du och hänvisar till ett annan forumavdelning om du vill diskutera hashish vidare. Det är ju uppenbarligen ett ämne du saknar djupsinnig kännedom om.
Angående det röda och blåa pillret så var det en metafor, och refererar till The Matrix. I övrigt är jag ingen förespråkare av piller. Tvärtemot. Trevligt att höra att du håller dig undan.