2021-12-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Lagom åtgärder är bättre än hårdare står Hallengren och Tegmark Wisell och säger ikvällens aktuellt.
Munskyddskrav som Olsen lyfter är ju inte en för hård åtgärd.
Citera
2021-12-07, 21:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Själva poängen var att han förnekar det och du kommer med en länk där han förnekar det? Han missade klimatmötet utan förklaring, läkare har kommit och gått till hans bostad och nu har han smitit iväg till Mexico för att få behandling.

Det är hörsägen från dig och anonyma källor. Här har han uttalat sig själv om saken. Sen får man tro på honom eller dig, det väljer man själv.
Citera
2021-12-07, 21:34
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Man slutar med Moderna till unga i Kanada, efter 243 sannolika dödsfall och 6 443 allvarliga biverkningar (hjärtat):

https://westernstandardonline.com/2021/12/no-more-moderna-doses-for-young-men-after-millions-already-given/

Ajdå, kan bli dyrt för Moderna när stämningarna rullar in!

Skojar bara...
Citera
2021-12-07, 21:34
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är vad du tror.
Jag har en kollega som hade covid våren 2020
Sedan vaccinerad 2 doser
och hade för 1 månad sedan covid igen.

Du sitter inte säkert.

Jag skriver inte detta till dig, för du är fullständigt immun mot fakta.

Men jag noterar igen att de som får covid flera gånger i stort sett alltid har vaccinerat sig efter att de haft covid.
Citera
2021-12-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Munskyddskrav som Olsen lyfter är ju inte en för hård åtgärd.
En korkad åtgärd som mest är ett spel för gallerierna och som lpngsiktigt kan få ödesdigra konsekvenser i form av ökande bakterie och svampinfektioner och sämre tandhälsa.Eftersom folk inte kan eller har råd att sköta munskydden ordentligt.
Citera
2021-12-07, 21:37
Medlem
raskenss avatar
Nu går det fort. 84% av alla fall i SA är Omikron den 6e dec. Den dominerar totalt. Har dock inte sett siffror på sjukhusinläggningar.
Citera
2021-12-07, 21:38
Medlem
Pandemin är alla tjockisars fel. Istället för vaccindiktatur borde man införa bootcamp för alla fetton. Nu förstår man varför det e 75-90% feta på IVA.

https://www.nature.com/articles/s41366-021-01016-9
Citera
2021-12-07, 21:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag undrar om fru statsministern förstod vad hon sa, tror att hon ville vara lättsam och det tog några timmar innan polletten föll ner helt och hållet för mig. Hon vill inte bara att vaccinerade ska avstå kramar med ovacconerade, utan även ovaccinerade får inte kramas med varandra. Ingen fysisk kontakt om man är ovaccinerad, det är en mycket svår form av exkluderande som kan ha mycket farliga konsekvenser i ett samhälle. Stor skillnad mot om de säger att vi alla ska hålla avstånd.
Vet inte om det gjorts någon vetenskaplig studie, men jag undrar om kramar är så farliga ur smittspridningsynpunkt. En kram behöver inte vara längre än någon sekund, man kan hålla munnen stängd om man vill, ansiktena är inte vända mot varann, egentligen är det mest bara kläder som rör kläder.

Man kanske kan till och med kan poängtera att det finns inga vetenskapliga belägg för att smitta överförs vid normalt kramande, och sen bistert kräva tant statsminister på källa från respektabel vetenskaplig tidskrift om hon vill påstå motsatsen.

Så hon är inte så oskyldig som du vill ha det till. Hennes mål är och förblir tjat och känslomässig utpressning av ovaccinerade för att betvinga dem och få dem att ta vaccinet mot sin vilja. Tio nej och ett ja är inte samtycke. Alltså är hon en våldtäktsman. I överförd bemärkelse, för hon vill att de motsträviga ska pressas att "acceptera" oönskad vätska insprutad i kroppen, utan något som helst skydd. Och hon använder sin maktposition som rikets högsta höns för detta.

Så hur farligt är det egentligen att kramas? Bortsett från det faktum att 99 av 100 inte bär på smitta. Två huvuden några sekunder i närheten av varandra. Knappast vetenskapligt försvarbart att utestänga ovaccinerade från sådan aktivitet. Alltså är hon en vaxxist.

Himmel, jag klarar mig bra utan kramar, det är inget problem, men att höra att statsministern talat till folket, via pressen, och säga att ovaccinerade inte ska få några kramar, det är rätt illa, för det visar vilket genomruttet samhälle hon försöker åstadkomma, på totalt ovetenskaplig basis. Det är vaxxism.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-07 kl. 21:53.
Citera
2021-12-07, 21:43
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nu går det fort. 84% av alla fall i SA är Omikron den 6e dec. Den dominerar totalt. Har dock inte sett siffror på sjukhusinläggningar.

Håll tillgodo

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/
Citera
2021-12-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan ta samma diskussion med dem som råkat illa ut av viruset och förklara att endast vaccinet är farligt, du har hundratusentals att välja på, bara i Sverige.
Skulle jag påstå något så idiotiskt som du gjorde hade jag såklart argumenterat för min sak. Men nu gör jag ju inte det utan det var du som gjorde.
Citera
2021-12-07, 21:50
Medlem
shoottheelkss avatar
Socialministern och chefen FHM står och blåljuger i Aktuellt 21.00 idag.

- Ovaccinerade har större chans att smittas
- Ovaccinerade är oftare smittade
- Ovaccinerade blir oftare svårt sjuka
- Ned till 12 års ålder bör vaccineras
- Äldre vaccinerade har ett bra skydd

https://www.svtplay.se/video/31743526/aktuellt/aktuellt-7-dec-21-00-4?position=245&id=K5Rwvr3

De vaccinerade är de som dör, men det säger man inte.

De behöver snart en lastbil med släp för att flytta runt på den långa näsan.
Citera
2021-12-07, 21:50
Medlem
NirvanAs avatar
Nu verkar region sthlm anlitat folk som till fots går runt i områden och delar ut och samlar in pcr test... Hurtigt i denna kyla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in