Citat:
Ursprungligen postat av
Lokatten66
Jag undrar om fru statsministern förstod vad hon sa, tror att hon ville vara lättsam och det tog några timmar innan polletten föll ner helt och hållet för mig. Hon vill inte bara att vaccinerade ska avstå kramar med ovacconerade, utan även ovaccinerade får inte kramas med varandra. Ingen fysisk kontakt om man är ovaccinerad, det är en mycket svår form av exkluderande som kan ha mycket farliga konsekvenser i ett samhälle. Stor skillnad mot om de säger att vi alla ska hålla avstånd.
Vet inte om det gjorts någon vetenskaplig studie, men jag undrar om kramar är så farliga ur smittspridningsynpunkt. En kram behöver inte vara längre än någon sekund, man kan hålla munnen stängd om man vill, ansiktena är inte vända mot varann, egentligen är det mest bara kläder som rör kläder.
Man kanske kan till och med kan poängtera att
det finns inga vetenskapliga belägg för att smitta överförs vid normalt kramande, och sen bistert kräva tant statsminister på källa från respektabel vetenskaplig tidskrift om hon vill påstå motsatsen.
Så hon är inte så oskyldig som du vill ha det till. Hennes mål är och förblir tjat och känslomässig utpressning av ovaccinerade för att betvinga dem och få dem att ta vaccinet mot sin vilja. Tio nej och ett ja är inte samtycke. Alltså är hon en våldtäktsman. I överförd bemärkelse, för hon vill att de motsträviga ska pressas att "acceptera" oönskad vätska insprutad i kroppen, utan något som helst skydd. Och hon använder sin maktposition som rikets högsta höns för detta.
Så hur farligt är det egentligen att kramas? Bortsett från det faktum att 99 av 100 inte bär på smitta. Två huvuden några sekunder i närheten av varandra. Knappast vetenskapligt försvarbart att utestänga ovaccinerade från sådan aktivitet. Alltså är hon en vaxxist.
Himmel, jag klarar mig bra utan kramar, det är inget problem, men att höra att statsministern talat till folket, via pressen, och säga att ovaccinerade inte ska få några kramar, det är rätt illa, för det visar vilket genomruttet samhälle hon försöker åstadkomma, på totalt ovetenskaplig basis. Det är vaxxism.