2021-12-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Var det dem som lobotomerade dig? Det märks att du inte har en aning hur en operation eller sterilrutinerna ser ut.
Eftersom det inte går byta munskydd smittsäkert så gör man inte det;
Annars hade man gjort det pgr av smittorisken med ett förbrukat munskydd. Speciellt om det är en fet kirurg som andas och svettas som en gris men en sådan behöver nog gå på muggen innan
Citera
2021-12-09, 14:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Spiken i kistan för alla antivaxxare som gnäller.

Det ÄR ovaccinerade som sprider

https://www.nyteknik.se/samhalle/studie-vaccinerade-sprider-mindre-smitta-7025829

Den som har symptom eller är sjuk stannar ju hemma och då sprider varken vaccinerade eller ovaccinerade något virus oavsett om de är sjuka i 5,5 - 7,5 eller 10,5 dagar.
Citera
2021-12-09, 14:01
Medlem
Pressträff snart.
En orgie i lögner om hur smittan sprids och skylla allt fel i världen på ovaccinerade att vänta?
Kanske får man nu inte bara låta bli att krama dom utan inte ens prata med dom?
Citera
2021-12-09, 14:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
På fråga ett svarar jag att man troligtvis även ser en minskning av andra virussjukdomar och bakteriesjukdomar.

På fråga två svarar jag att det kan du fråga kirurger och anestesipersonal om, jag tror de skulle svara att patienten överlever och i vårt fall då våra medmänniskor.
Ja, att en steril miljö på sjukhus hjälper patienter (och personal) att undvika sjukdom eller förvärrad sådan är självklart.
Vad jag är ute efter är att, för att hårddra det, om vi omvandlar Sverige till ett sterilt sjukhus riskerar det att slå hårt mot befolkningen när restriktionerna släpps. Det är bland annat därför Tegnell vill hålla restriktioner på en nivå människor klarar över tid, och därför han inte vill ha munskyddskrav generellt. Man kan säga att anledningen är att dessa minskar all sorts smittspridning, och därför försvagar befolkningens försvar mot många olika virus och bakterier vi dagligen bekämpar. Vi riskerar att få bakslag i form av förstörd flockimmunitet mot tex influensa och förkylningar.
Citera
2021-12-09, 14:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Noll smitta i Japan? De hade ju stora coronautbrott tidigt och har nu ftill stor del lockimmunitet. Plus faktumet att japaner generellt lever väldigt hälsosamt! Vilket gör att de inte drabbas så hårt vid influensor ich förkylningar.

Ja den är väl närmare noll än vad vi är. Stora coronautbrott? Nu hittar du på igen. 1,7 miljoner smittade på 130 miljoner invånare mot våra 1,2 miljoner smittade på 10,3 miljoner invånare. Om de hade stora utbrott så måste vi ha haft superduperkatastrola utbrott av en astronomisk karaktär. Ni säger att vi har flockimmunitet, hur ska de ha det med en tiondel av våra utbrott? Nä gör om gör rätt!
Citera
2021-12-09, 14:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Eftersom det inte går byta munskydd smittsäkert så gör man inte det;
Annars hade man gjort det pgr av smittorisken med ett förbrukat munskydd. Speciellt om det är en fet kirurg som andas och svettas som en gris men en sådan behöver nog gå på muggen innan

Precis - de byter inte, säg det till Niburu.

Jag tro faktiskt att jag aldrig sett en fet kirurg, har du? De flesta jag sett har varit smärta och verkar ta väl hand om sig.
Citera
2021-12-09, 14:05
Medlem
barkies avatar
Jag finner det skrattretande att Pfizer och co levererar studier redan nu angående vaccinet och omikron.
Måste ju vara något slags rekord i vår tid gällande studier nu. Tydligen kan man dra slutsatser av studier med 30 Pers och utifrån det, sticka en spruta i hela världens befolkning x3.
Citera
2021-12-09, 14:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, att en steril miljö på sjukhus hjälper patienter (och personal) att undvika sjukdom eller förvärrad sådan är självklart.
Vad jag är ute efter är att, för att hårddra det, om vi omvandlar Sverige till ett sterilt sjukhus riskerar det att slå hårt mot befolkningen när restriktionerna släpps. Det är bland annat därför Tegnell vill hålla restriktioner på en nivå människor klarar över tid, och därför han inte vill ha munskyddskrav generellt. Man kan säga att anledningen är att dessa minskar all sorts smittspridning, och därför försvagar befolkningens försvar mot många olika virus och bakterier vi dagligen bekämpar. Vi riskerar att få bakslag i form av förstörd flockimmunitet mot tex influensa och förkylningar.

Men nu har vi inte haft några munskyddskrav i Sverige, ej heller på barn. Skolorna har varit öppna och barnen har lekt tillsammans, ändå fick vi stora rs-utbrott. Blir ju lite svårt att skylla på munskydden va?
Citera
2021-12-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, så är det ju. Står nu att man fruktar ny stor dödsvåg i Storbritannien och därför stänger ned. I Tyskland börjar de bli fullt på sjukhusen. I Sverige görs nästan ingenting förebyggande. Gårdagens nya råd var otroligt vaga.

Vaccinering av tredje dos går extremt långsamt. I den takt det går i nu kommer det dröja framåt nästa höst innan folk fått sin tredje dos. De ska öppna en "jättemottagning" i Älvsjö nästa vecka. 10-15 tusen doser per vecka ska kunna ges. Inte mycket på 2,2 miljoner inv som väntar.

*litar fortfarande på MSM*
Citera
2021-12-09, 14:08
Medlem
Citat:
På fråga ett svarar jag att man troligtvis även ser en minskning av andra virussjukdomar och bakteriesjukdomar.

På fråga två svarar jag att det kan du fråga kirurger och anestesipersonal om, jag tror de skulle svara att patienten överlever och i vårt fall då våra medmänniskor.

Tror hans pratar om att vi iom minskad exponering för virus och bakterier utvecklar försvagade immunförsvar. Detta är allmän kännedom. Särskilt för barn.
Citera
2021-12-09, 14:08
Medlem
Från PK, "här ser vi hur det är stor skillnad mellan vacvinerade och ovaccinerade '

Visar sen bild där ökningen är identisk.

Förutom det skylls det på att barn under 12 inte är vaccinerade från FHM.
Vaccin för 5 åringar snart då förmodligen
Citera
2021-12-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ja den är väl närmare noll än vad vi är. Stora coronautbrott? Nu hittar du på igen. 1,7 miljoner smittade på 130 miljoner invånare mot våra 1,2 miljoner smittade på 10,3 miljoner invånare.
Du inser att Japan är väldigt tättbefolkat De siffror du drar upp visar på att de antingen fuskat med testerna eller att de har störe naturlig immunitet i Japan öö i många andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in