Citat:
Det finns massor av statistik. Just den du hänvisar till utan att hänvisa till och den som jag hänvisat till visar oberoende av varandra att riskerna med vaccinen är små. De syns inte i mortaliteten. Förväntat, men ändå värdefullt att bekräfta. Det säger mindre om nyttan med vaccinen. Läs FHMs veckorapporter så får du en ganska bra bild av hur det ser ut i Sverige. Anledningen är att slutsatsen som görs inte är min.
Du tyckte att jag skulle läsa brittisk statistik för att få bevis för nytta vs risk med vaccineringar. Eftersom jag gör just det kan jag säga att dessa inte bevisat det du påstår, märkligt nog. Dessutom;
Varför måste jag läsa brittisk statistik? Varför finns ingen svensk sådan tillgänglig?
Sådant gör mig ordentligt skeptisk, för bevis för massvaccineringens effekt på mortaliteten borde verkligen finnas tillgänglig vid det här laget.
Du tyckte att jag skulle läsa brittisk statistik för att få bevis för nytta vs risk med vaccineringar. Eftersom jag gör just det kan jag säga att dessa inte bevisat det du påstår, märkligt nog. Dessutom;
Varför måste jag läsa brittisk statistik? Varför finns ingen svensk sådan tillgänglig?
Sådant gör mig ordentligt skeptisk, för bevis för massvaccineringens effekt på mortaliteten borde verkligen finnas tillgänglig vid det här laget.
Här är senaste:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-1_veckorapport_2021_vecka47_final.pdf
Jag har dock väldigt svårt att begripa hur man som du kan sitta och diskutera en rapport man inte ens är villig att dela med sig av. Det utstrålar oärlighet, småaktig prestige och ovillighet att ärligt sätta sig in i hur vaccinen fungerar och att du inte alls är så intresserad av statistik, rapporter och vetenskap som du först hävdade. Du är endast intresserad av det som kan få din världsbild bekräftad. Och denna rapport som du hittat, vill ställa frågor om och diskutera, men inte vill visa, verkar inte bekräfta denna. Och då måste det ju bara vara något fel i den, vilket du också påstår utan att ens vilja visa vilken rapport det handlar om.