Citat:
Ursprungligen postat av
SantaFromBehind
Nu är jag ingen läkare men borde inte Frida räknas som anorektisk? Hon har så länge jag sett henne på TV sett väldigt smal ut men den här säsongen är hon om möjligt ännu smalare. Benen ser ut som tändstickor. orkar hon med hela säsongen blir jag imponerad.
johaug har också sett sjukligt smal ut i många år. vad skickar det här för signaler till barn och ungdomar som vill satsa rejält på skidåkning? jo, du måste se ut som ett skelett för att kunna vinna, speciellt tjejerna.
längdskidåkning borde flytta gränsen för vad som räknas som ok/friskt för hur kommer det att se ut annars om några år....
Som KatW skriver, detta med Fridas ”smala” kropp har stötts och blötts till leda, men, som KatW skriver, Frida har ALLTID varit ”mager”, det är sådan hennes kropp ser ut…
Prova själv att träna HÅRT tre-fem timmar per dag, sex dagar i veckan, nästan året om - du lär bli ganska underviktig själv då!
Titta på flickan till vänster, så såg Frida ut som 13-åring (hennes syster Hannah född 2008 har samma kroppskaraktär idag):
https://www.instagram.com/p/brdTBJQy_Q/