Citat:
Ursprungligen postat av
Impact21
Jag hörde Wiklund svamla på radion. Han gav inget förtroendeingivande intryck.
Mumlade något om att han inte kände igen Frida, för att hon gick i ryggen på Niskanen ut från växlingen. Det stämde inte in på Fridas mentalitet. Med den rådgivningen är Fridas huvudlösa körning ingen slump. Taktik verkar han sakna all kunskap om.
Post och Björns kritik av Fridas taktik är i högsta grad relevant.
Eftersom Niskanen (och Fossesholm) hade som taktik att bara gå med första varvet, så måste någon ta hand om taktpinnen..
Fossesholm tror jag absolut inte ville riskera något för tidigt och Kerttu verkade helt låst av direktiven att hålla ryggen på Frida under första halvan..
Om inte Karlsson hade tagit initiativ, så skulle Ryssland försvunnit långt i fjärran p.g.a. att Fossesholm och Niskanen hade sådan respekt för Karlsson (som normalt är mycket bättre) å höjden..
Kerttu säger själv att hon tyckte det gick sakta, men går ändå inte upp och drar, så jag köper inte att Frida kostade oss guldet..
Stepanova kändes stabil på sistasträckan också, åkte kontrollerat och riskerade ingenting, samt kunde defilera hem segern, ändå hade hon inte mycket sämre sträcktid än Sundling, fanns mer att ta ut där..