2022-02-13, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Jag hörde Wiklund svamla på radion. Han gav inget förtroendeingivande intryck.

Mumlade något om att han inte kände igen Frida, för att hon gick i ryggen på Niskanen ut från växlingen. Det stämde inte in på Fridas mentalitet. Med den rådgivningen är Fridas huvudlösa körning ingen slump. Taktik verkar han sakna all kunskap om.

Post och Björns kritik av Fridas taktik är i högsta grad relevant.

Eftersom Niskanen (och Fossesholm) hade som taktik att bara gå med första varvet, så måste någon ta hand om taktpinnen..

Fossesholm tror jag absolut inte ville riskera något för tidigt och Kerttu verkade helt låst av direktiven att hålla ryggen på Frida under första halvan..

Om inte Karlsson hade tagit initiativ, så skulle Ryssland försvunnit långt i fjärran p.g.a. att Fossesholm och Niskanen hade sådan respekt för Karlsson (som normalt är mycket bättre) å höjden..

Kerttu säger själv att hon tyckte det gick sakta, men går ändå inte upp och drar, så jag köper inte att Frida kostade oss guldet..

Stepanova kändes stabil på sistasträckan också, åkte kontrollerat och riskerade ingenting, samt kunde defilera hem segern, ändå hade hon inte mycket sämre sträcktid än Sundling, fanns mer att ta ut där..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-02-13 kl. 00:32.
Citera
2022-02-13, 15:56
Medlem
Hon borde göra sig av med sin ”mentale tränare” bums. Vet inte om han gör någon direkt skada men han är en kvacksalvare som lever för att sola sig i glansen av idrottsstjärnor och travhästar.
Citera
2022-02-13, 18:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hon borde göra sig av med sin ”mentale tränare” bums. Vet inte om han gör någon direkt skada men han är en kvacksalvare som lever för att sola sig i glansen av idrottsstjärnor och travhästar.

Ja det är mest en massa floskler han kommer med.
Citera
2022-02-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ödelade Sveriges guld är väl att ta i. Silver kanske vi nått men ryskan var för långt fram. Jag tyckte igår att Frida borde kört förstasträckan med den (icke)form hon är i nu.

Trodde aldrig på guld. Faktiskt inte ens medalj när det blev klart med Maja och Frida i laget. Vilka andra som gjort det bättre vet jag inte. Möjligen Ribom. Tycker de ska vara väldigt glada över bronset. För det var långtifrån så lugnt att de skulle ta det som Mogren sa på radiosporten 😀
Citera
2022-02-13, 19:58
Medlem
Om Frida parkerar som åtta på tremilen, förbjuds att dra och måste ligga i rygg. Och sen bara får avancera sista milen. Högst en plcering per kilometer. Då tror jag hennes chanser ökar.
Citera
2022-02-13, 20:05
Medlem
MosesMetares avatar
På tremilen är det nog bra chans att hon slipper dra. Johaug brukar ju inte direkt vara en blyg liten viol som snällt lägger sig i fältet och väntar på att någon annan ska ta initiativ....
Citera
2022-02-13, 21:06
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Nu har Frida passerat 200 tusen följare på Instagram. Endast 14k upp till Kalla.

Citat:
Senast efter OS har hon passerat Kalla är min gissning

Japp, kommer ske innan OS är över. 216 vs 216 nu, Frida är före när som helst.
Citera
2022-02-14, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Om Frida parkerar som åtta på tremilen, förbjuds att dra och måste ligga i rygg. Och sen bara får avancera sista milen. Högst en plcering per kilometer. Då tror jag hennes chanser ökar.

Låter de henne åka tremilen är det en skandal av stora mått!
Om de mot förmodan låter henne köra kan jag sätta hur mycket som helst på att Frida bryter, ge mej 1.01 i odds det räcker så säkert är det att hon bryter isf.
Citera
2022-02-14, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Frida är anorektisk, så en riktig kostrådgivare i första hand, sen kan hennes huvud bearbetas.
Varför hon fortfarande är kvar i Beijing är en fullständig gåta!
Citera
2022-02-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Frida är anorektisk, så en riktig kostrådgivare i första hand, sen kan hennes huvud bearbetas.
Varför hon fortfarande är kvar i Beijing är en fullständig gåta!
Om hon nu är anorektisk så är väl det i första hand ett psykiskt problem och då tror jag inte kostrådgivare hjälper?
Citera
2022-02-14, 14:11
Avslutad
Citat:
Det var en sekvens som var över på två sekunder. Jonna vägrade ta emot medaljen. Inget att hänga upp sig på. Finns att se här:

https://www.svt.se/sport/langdskidor/har-forsoker-frida-karlsson-ge-sin-medalj-till-jonna-sundling

Någon ska väl ta rollen som dramaqueen när inte Weng finns att tillgå. Alla kan ju inte vara tysta och söta som Ebba.

Nej, hon drog tillbaka uttalandet eftersom hon insåg att hon överdrev (om att Frida inte skulle vara slutkörd) och inte ville döma från en studio i Oslo. Men att Frida är dramatisk i sina känslouttryck kommer väl inte som en nyhet för någon. Annars måste man ha bott under en sten de senaste åren och inte följt längdskidor.

Dramatisk i sina känslouttryck eller extremt svagbegåvad, jepp, bara att välja:
- Mitt val faller på extremt svagbegåvad.

Som skribent tidigare skrev, man markerar inte en sådan barnslig känsla på pallen, fullständigt respektlöst gjort mot de andra länderna.
Citera
2022-02-14, 14:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Dramatisk i sina känslouttryck eller extremt svagbegåvad, jepp, bara att välja:
- Mitt val faller på extremt svagbegåvad.

Som skribent tidigare skrev, man markerar inte en sådan barnslig känsla på pallen, fullständigt respektlöst gjort mot de andra länderna.

"De andra länderna" märkte nog knappt det hela eftersom det var över på några sekunder. Men fortsätt du ditt korståg mot Frida om det ger dig ro i själen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in