2022-11-08, 21:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Fast det tillfället media skrev om var väl mer att någon fotograf fotade när de åkte bredvid varandra (någon åkte förbi den andre kanske). Den ene körde klassiskt och den andre skejt

De åkte tillsammans, inte förbi varandra. Det behöver ju inte heller alltid vara så uppstyrt när så pass många bor på samma ort.
Senast redigerad av katw 2022-11-08 kl. 21:19.
Citera
2022-11-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Och forfarande huvudfrågan är det svenska landslagsläkaren som ger tillstånd för start i varje tävling?
Japp, Frida verkar behöva rapportera till landslagsläkaren precis som vanligt.

Citat:
Rickard Noberius, ny landslagsläkare inför den här säsongen, berättar att han har haft regelbunden kontakt med Frida Karlsson under sommar och höst – trots att hon valt att lämna det svenska skidlandslaget.

– Vi försöker ge samma service till de som står utanför laget, för vi räknar ju med att de ska vara med och tävla under vintern. För att vi ska kunna hjälpa dem så mycket som möjligt under vintern så önskar vi att vi har så mycket kunskap och information om dem som vi kan, jag är ju ny i laget så jag behöver ju lära känna de som är med, säger Noberius.

….

För att åkare ska få lov att tävla för det svenska landslaget behöver de kunna uppvisa en god hälsa. Det säkerställs bland annat blodprover och bentäthetsmätningar, berättar Noberius.

– Man ska ha en god hälsa, vara i balans i kroppen. Är inte kroppen i balans, då kommer man inte kunna prestera på den nivå som man önskar under säsongen. Och det är ju klart att det är det medicinska teamets uppgift att försöka optimera dem för att ha så bra hälsa som möjligt för att kunna prestera maximalt. Men även en hälsa för framtiden förstås. De två sakerna tycker jag går hand i hand.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/landslagslakaren-om-kontakten-med-frida-karlsson
Citera
2022-11-18, 19:20
Medlem
Imponerande åkning av Frida i dagens sprint i Bruks. Uppåkningen efter fallet var väldigt stark. Hon har väldigt bra förutsättningar för framtida minitourer och tourer då hon är bra i både klassiskt, skate och sprint.
Citera
2022-11-18, 19:45
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Imponerande åkning av Frida i dagens sprint i Bruks. Uppåkningen efter fallet var väldigt stark. Hon har väldigt bra förutsättningar för framtida minitourer och tourer då hon är bra i både klassiskt, skate och sprint.

Avvakta till efter Rukka. Då vet vi mer om hennes nivå.
Citera
2022-11-18, 19:47
Medlem
Citat:

Det mest imponerande var nog att inte vika ner sig mentalt och ge upp pga det långa avståndet
Citera
2022-11-18, 20:01
Medlem
Citat:
Avvakta till efter Rukka. Då vet vi mer om hennes nivå.
ok, jag kan vänta, men vi får nog se redan i morgon eller på söndag i Bruksvallarna hur hon åker i distanslopp.
Citera
2022-11-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Det mest imponerande var nog att inte vika ner sig mentalt och ge upp pga det långa avståndet
Ja, det var starkt.
Citera
2022-11-18, 21:37
Medlem
Citat:
ok, jag kan vänta, men vi får nog se redan i morgon eller på söndag i Bruksvallarna hur hon åker i distanslopp.

Bra sprintåkning brukar vara ett mycket gott tecken för Frida så allt annat än topp-2 på söndag vore en missräkning.
Citera
2022-11-19, 13:57
Medlem
Jenshalls avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/verdGB/skidstjarnan-frida-karlsson-korde-premiaren-i-herrdrakt

Verkar som Fridas knäppa morsa forfarande finns kvar som ”coach”. Då kommer detta inte sluta bra.
Citera
2022-11-19, 13:58
Medlem
katws avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/verdGB/skidstjarnan-frida-karlsson-korde-premiaren-i-herrdrakt

Verkar som Fridas knäppa morsa forfarande finns kvar som ”coach”. Då kommer detta inte sluta bra.

Hon är ordförande i skidklubben, vallare och allt-i-allo. Så självklart är hon plats när det är nationell premiär i klubbdressen.
Citera
2022-11-20, 11:36
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon är ordförande i skidklubben, vallare och allt-i-allo. Så självklart är hon plats när det är nationell premiär i klubbdressen.

Ja nu syftade jag kanske inte just på det utan det faktum hon även denna säsong kommer ranta runt och störa sin dotter på tävling efter tävling. Det är inga 6 åringar utan elitsatsande proffs.
Citera
2022-11-20, 11:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja nu syftade jag kanske inte just på det utan det faktum hon även denna säsong kommer ranta runt och störa sin dotter på tävling efter tävling. Det är inga 6 åringar utan elitsatsande proffs.

Hon kommer inte vara med under världscuphelgerna, så där kan du vara lugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in