2021-12-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HR2022
Tycker det Linn gör mot sina barn är helt galet!

Jag tyckte det var jobbigt att träffa min pappas nya flickvän och då var jag ändå 19år. Tänk att gå igenom det som barn, flera gånger!!?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart två år, bott ihop i lite över 1 år och tycker fortfarande det vore för tidigt för oss att skaffa barn. Hur kär man än är så är det bara en känsla. Att fungera ihop som familj kräver mycket mer än bara "jag är galet kär i dig".

Hon var ju galet kär i Gabbe men se hur det slutade. Hur kan inte det vara bevis nog för henne att det inte räcker med att enbart vara kär?

Spelar ingen roll hur perfekt hon tycker Simon är, efter bara några veckor kan hon omöjligt veta om han är rätt. Det är så många faktorer som spelar ihop för att skapa ett sunt förhållande och många av dessa märker man inte av förrän 6+ månader in i förhållandet. (exempel på detta är ju hennes förhållande med Gabbe!!)

Dessutom stackars barn som måste växa upp såhär. Att utsätta dom för ett så komplicerat liv. Tänk när hon och Simon gör slut. Alla tre döttrar åker iväg till 3 olika pappor och är ifrån sina systrar varannan vecka. Och tänk om Linn inte ens får ihop det så att hon har alla 3 barnen samtidigt? Hur blir familjehögtider? Stabilitet är viktigt för barn

Det sjuka är ju att hon skrev att hon och Gabbe bråkade väldigt mycket efter redan 1 månad, sen gjorde de en vlogg i augusti där de bland annat pratade om sitt sexliv (jag antar att den är borttagen nu) Men där sa de att de inte försökte att skaffa barn, men att de inte skyddade sig.

Jag antar att hon inte säger åt killarna att använda kondom, då Linnsan fick en urinvägsinfektion efter sitt väldigt korta förhållande med en kille (med otvättad snopp) som hon kallade för sin "Crush", och som dumpade henne över snapshat (det gjorde hon en vlogg om).

Nu ska man ju inte hänga ut någon, det kan ju lika gärna ha varit Pelle som hade den otvättade snoppen, han glaserade ju Linns hallongrotta precis innan killen från Dalarna.
Citera
2021-12-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HR2022
Tycker det Linn gör mot sina barn är helt galet!

Jag tyckte det var jobbigt att träffa min pappas nya flickvän och då var jag ändå 19år. Tänk att gå igenom det som barn, flera gånger!!?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart två år, bott ihop i lite över 1 år och tycker fortfarande det vore för tidigt för oss att skaffa barn. Hur kär man än är så är det bara en känsla. Att fungera ihop som familj kräver mycket mer än bara "jag är galet kär i dig".

Hon var ju galet kär i Gabbe men se hur det slutade. Hur kan inte det vara bevis nog för henne att det inte räcker med att enbart vara kär?

Spelar ingen roll hur perfekt hon tycker Simon är, efter bara några veckor kan hon omöjligt veta om han är rätt. Det är så många faktorer som spelar ihop för att skapa ett sunt förhållande och många av dessa märker man inte av förrän 6+ månader in i förhållandet. (exempel på detta är ju hennes förhållande med Gabbe!!)

Dessutom stackars barn som måste växa upp såhär. Att utsätta dom för ett så komplicerat liv. Tänk när hon och Simon gör slut. Alla tre döttrar åker iväg till 3 olika pappor och är ifrån sina systrar varannan vecka. Och tänk om Linn inte ens får ihop det så att hon har alla 3 barnen samtidigt? Hur blir familjehögtider? Stabilitet är viktigt för barn

GabrielA joss numera possler kör samma
Som Linn. Båda verkar lida av selfeestem brist, kära i kärleken och problematiska relationer med en eller två föräldrar.
Citera
2021-12-07, 18:15
Medlem
Låt säga att Linns och Simons förhållande håller, tro det eller ej. Hur kommer det kännas för Tindra och Juvelia, som kommer få flytta fram och tillbaka mellan sina föräldrar varannan vecka (eller ännu värre för Juvelia som knappt träffar sin pappa och inte får en ordentlig relation med honom), de får bara fira jul tillsammans max vartannat/var 3 år om inte Linn ser till att hon får ha barnen varje år (hade inte förvånat mig). Samtidigt får Linns och Simons barn bo med båda sina föräldrar och ha en någorlunda trygghet medan syskonen ska fara fram och tillbaka och vartannat år ska Linns och Simons barn fira jul och andra högtider utan sina syskon.
Citera
2021-12-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Låt säga att Linns och Simons förhållande håller, tro det eller ej. Hur kommer det kännas för Tindra och Juvelia, som kommer få flytta fram och tillbaka mellan sina föräldrar varannan vecka (eller ännu värre för Juvelia som knappt träffar sin pappa och inte får en ordentlig relation med honom), de får bara fira jul tillsammans max vartannat/var 3 år om inte Linn ser till att hon får ha barnen varje år (hade inte förvånat mig). Samtidigt får Linns och Simons barn bo med båda sina föräldrar och ha en någorlunda trygghet medan syskonen ska fara fram och tillbaka och vartannat år ska Linns och Simons barn fira jul och andra högtider utan sina syskon.

Det här med att du skriver att "juvelia knappt träffar sin pappa" är falskt, juvelia träffar sin pappa varannan vecka och hon sover hos honom varanan helg. Dom har en jättebra relation.
Citera
2021-12-07, 21:20
Medlem
Efter att ha sett en del program om Knutby Filadelfia så föreslår jag namnet Tirsa på en dotter. Himmelens drottning betyder det, Linn! Det är väl tjusigt
Prinsessorna Tindra och Juvelia och Tirsa - himmelens drottning.
Citera
2021-12-07, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Jag kommer ihåg sommarbilden där alla fyra är med bland solrosor. Det var väldigt kort efter att Linn o Simon träffades jag kände bara obehag. Jag som far skulle aldrig någonstillåt att en spritt språngande ny man fotas ihop med mina barn,, och umgås så pass nära på så kort tid som Simon gör med barnen. Jag har ingen förståelse alls för hur GABBE och MARCUS kan gå med på den här cirkusen. I för sig dom kanske inte vågar men dom har lagen på sin sida. Marcus & Gabbe med hade om han velat kunnat få full vårdnad av barnet med tanke på hur Opassande Linn är som mamma. Jag hade tagit henne rätten och vunnit. Ingen domare som är fullt klar i huvudet skulle tycka att Linns beteende är friskt eller bra för hennes barn. Hon skadar barnen med sina val och det står i föräldralagen vilket stort ansvar man som förälder har. Det borde LINN läsa. Det räcker inte med att ge barnen lite frukt och kläder för att fullfölja sin uppgift som vårdnadshavare. Det är mycket mer än det. En av dessa saker är att inte utsätta barnen för olika vuxna människor som kommer och går in och ut ur deras liv. Redan där failar hon stort.

Hon brukar kontra med det är inte mitt fel att jag blev lämnad. Nej absolut inte! Men det är sedan ditt ansvar att ta det lugnt med dejtande, om du träffar någon att vänta med att introducera barnen när du väl introducerar barnen, låt barnen och den nya lära känna varandra långsamt.. Linn har ingen clue vad en vårdnadshavare är. Nog för att hon älskar barnen. Men det räcker inte. Alla kan älska barn. Alla kan däremot inte ta hand om eller ge barn det dom behöver. Tragiskt men sant.

Man kan ju undra hur pedagogerna på barnens förskola reagerar på situationen med alla nya män i Linns liv.
Citera
2021-12-07, 22:38
Medlem
FJLGs avatar
På Gabriels senaste story har han Juvelia hos sig. Hans nya flickvän och hennes son är också där. Jag undrar vad Linn tycker om att Gabriels nya tar hand om hennes dotter. Tror inte hon gillar det alls.
Senast redigerad av FJLG 2021-12-07 kl. 22:38. Anledning: Felstavning
Citera
2021-12-07, 23:15
Medlem
För två år sen var hon olycklig kär i Pelle? I 3 sekunder? Sen kom Gabbe, sen kom juvenila, sen gjorde dom slut, sen kom nån dejt mellan där. Sen kom Simon. Och nu gravid igen. Hahahahahhahaha och folk säger att man är avundsjuk. På henne. På vad?
Citera
2021-12-08, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
För två år sen var hon olycklig kär i Pelle? I 3 sekunder? Sen kom Gabbe, sen kom juvenila, sen gjorde dom slut, sen kom nån dejt mellan där. Sen kom Simon. Och nu gravid igen. Hahahahahhahaha och folk säger att man är avundsjuk. På henne. På vad?

Hon var jättekär i en kille mellan Pelle och Gabbe, men han dumpade henne över snapchat. Det gjorde hon självklart också en gråtvlogg om..
Citera
2021-12-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Efter att ha sett en del program om Knutby Filadelfia så föreslår jag namnet Tirsa på en dotter. Himmelens drottning betyder det, Linn! Det är väl tjusigt
Prinsessorna Tindra och Juvelia och Tirsa - himmelens drottning.

Skulle vara så kul om hon faktiskt fick inspiration från denna tråd till namn haha. Här kommer lite namn som jag tror är lite hennes stil:

Följande namn betyder prinsessa:
Amira
Maelie
Saralee
Sadie

Följande betyder drottning:
Riona
Tiana

Följande namn är en typ av blomma eller betyder blomma:
Anara
Dahlia
Flora/Florence/Floressa
Leilani
Lilliana
Rosa/Rosie
Posy/Posey
Yasmin

Följande namn betyder juvel eller är en typ av juvel:
Jemma
Sapphira
Soraya
Tiara

Följande namn betyder vacker:
Ayanna (beautiful flower)
Bonnie

Följande namn betyder Ängel:
Angelina
Arella
Citera
2021-12-08, 18:17
Medlem
Njuter så av att titta på när Linn leker mamma pappa barn med en man hon nyss träffat
Citera
2021-12-08, 21:49
Medlem
FrokenAngelicas avatar
Tror ni alla pyjamasar från Polarn o. Pyret går i arv mellan killarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in