Citat:
Ursprungligen postat av
cgsson89
Tycker också det blir väldigt tokigt och konstigt för barnen när det kommer in nån ny så plötsligt. Var ju samma sak med Gabbe fast med Tindra att han kom från ingenstans, flyttade in och började leka extrappa till Tindra på Instagram. Vet att Marcus inte alls tyckte om att han la ut bilder på Tindra och jag förstår honom. Han sa till Linn och Gabbe om det men utan resultat. Till Simon har han sagt ifrån med att han inte får hålla på och posta en massa bilder på Tindra. Och han verkar lyssna på det än så länge. Även om han postar bilder på Juvelia istället. Undra vad Gabbe tycker nu. Kanske kan han förstå lite hur Marcus kände när han gjorde så mot honom. Men hur som helst. Jag hoppas innerligt att det kommer funka mellan Linn och Simon nu och att de håller
ihop. För barnens skull.
Jag kommer ihåg sommarbilden där alla fyra är med bland solrosor. Det var väldigt kort efter att Linn o Simon träffades jag kände bara obehag. Jag som far skulle aldrig någonstillåt att en spritt språngande ny man fotas ihop med mina barn,, och umgås så pass nära på så kort tid som Simon gör med barnen. Jag har ingen förståelse alls för hur GABBE och MARCUS kan gå med på den här cirkusen. I för sig dom kanske inte vågar men dom har lagen på sin sida. Marcus & Gabbe med hade om han velat kunnat få full vårdnad av barnet med tanke på hur Opassande Linn är som mamma. Jag hade tagit henne rätten och vunnit. Ingen domare som är fullt klar i huvudet skulle tycka att Linns beteende är friskt eller bra för hennes barn. Hon skadar barnen med sina val och det står i föräldralagen vilket stort ansvar man som förälder har. Det borde LINN läsa. Det räcker inte med att ge barnen lite frukt och kläder för att fullfölja sin uppgift som vårdnadshavare. Det är mycket mer än det. En av dessa saker är att inte utsätta barnen för olika vuxna människor som kommer och går in och ut ur deras liv. Redan där failar hon stort.
Hon brukar kontra med det är inte mitt fel att jag blev lämnad. Nej absolut inte! Men det är sedan ditt ansvar att ta det lugnt med dejtande, om du träffar någon att vänta med att introducera barnen när du väl introducerar barnen, låt barnen och den nya lära känna varandra långsamt.. Linn har ingen clue vad en vårdnadshavare är. Nog för att hon älskar barnen. Men det räcker inte. Alla kan älska barn. Alla kan däremot inte ta hand om eller ge barn det dom behöver. Tragiskt men sant.