2021-10-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tackochhej08
Det hon inte verkar förstå är, absolut får man ha barn med olika personer, jag är själv uppvuxen med en bonus pappa. Men det är inte ett vettigt beteende att träffa någon efter att man gjort slut och skaffa barn på en gång, och definitivt inte att göra det 2 gånger dessutom (Gabbe,Simon)

Jag fick barn fort med min man men vi har 3 barn ihop nu. Och skulle jag träffa en ny skulle jag inte vilja ha barn direkt. Känns som hon tror att hon måste skaffa barn med alla killar hon träffar för att kunna försöka ha kvar dom i sitt liv. Sorgligt både för henne och för barnen!

Jag hoppas VERKLIGEN att hon har någon form av stöd från samtalsterapeut/psykolog som hjälper henne med hur hon ska vara ett stöd för barnen genom alla uppbrott och förändringar (nya syskon, familjekonstellationer etc.). Nu är hennes barn inte jättegamla, men det kan vara jättesvårt till och med för föräldrarna att märka av hur barnen egentligen mår vid en separation eller förändringar av den här typen.. Det är något som även kan komma som "ett bakslag" när barnen är äldre..
Citera
2021-10-19, 11:14
Medlem
Tackochhej08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Jag hoppas VERKLIGEN att hon har någon form av stöd från samtalsterapeut/psykolog som hjälper henne med hur hon ska vara ett stöd för barnen genom alla uppbrott och förändringar (nya syskon, familjekonstellationer etc.). Nu är hennes barn inte jättegamla, men det kan vara jättesvårt till och med för föräldrarna att märka av hur barnen egentligen mår vid en separation eller förändringar av den här typen.. Det är något som även kan komma som "ett bakslag" när barnen är äldre..

Ja verkligen! Jag hoppas de själv inser när de är vuxna att det deras mamma hållit på med inte är normalt.
Citera
2021-10-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tackochhej08
Det hon inte verkar förstå är, absolut får man ha barn med olika personer, jag är själv uppvuxen med en bonus pappa. Men det är inte ett vettigt beteende att träffa någon efter att man gjort slut och skaffa barn på en gång, och definitivt inte att göra det 2 gånger dessutom (Gabbe,Simon)

Jag fick barn fort med min man men vi har 3 barn ihop nu. Och skulle jag träffa en ny skulle jag inte vilja ha barn direkt. Känns som hon tror att hon måste skaffa barn med alla killar hon träffar för att kunna försöka ha kvar dom i sitt liv. Sorgligt både för henne och för barnen!

Precis vad jag skrev för ett tag sedan! Problemet ligger inte i att ha barn med olika pappor, problemet är att det går FÖR SNABBT i raketfart varje gång dessutom.
Tror också du har rätt angående varför hon skyndar på allt - för att "fånga" killen, men det vet man att det inte funkar. Barnen är en egen historia stackars barn som utsättas för x-antal män för att mamman enbart tänker på sig själv.
Citera
2021-10-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS

Tror knappast hon bryr sig. Hon är för dum för det. Lever i en sagovärld. Kommer för alltid vara din trassel skrev hon på senaste det om något säger en hel del?
Klär barnen i princess kläder och tror att allt är frid och fröjd.

När det eg är otryggt för barnen. Det kommer och går nya män, som mamma flyttar ihop med och så fort hon gjort det är mamma gravid igen. Tindra är den som påverkats mest..
Citera
2021-10-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DADz21
Precis vad jag skrev för ett tag sedan! Problemet ligger inte i att ha barn med olika pappor, problemet är att det går FÖR SNABBT i raketfart varje gång dessutom.
Tror också du har rätt angående varför hon skyndar på allt - för att "fånga" killen, men det vet man att det inte funkar. Barnen är en egen historia stackars barn som utsättas för x-antal män för att mamman enbart tänker på sig själv.
Och vilken vettig kille? Skaffar orädd barn tre månader in i ett förhållande? Man kan inte ha alla hästar hemma då. Vilken vettig kille som helst hade blivit livrädd och stuckit. Här leker dom mamma pappa barn direkt. Han har ingen inkomst så hon är bra försörjningsstöd.. han letar efter inkomst hon letar efter någon som är dum nog att skaffa barn direkt
Citera
2021-10-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fattar inte hur hon kan ha så många fans. De som gratulerar henne, är det äkta? För de måste ju själva inse att hennes beteende inte är friskt? Eller är det så att de här kvinnorna är likadana som Linn?
Jag pratade med en bekant igår om det här. En psykoterapeut.. hon ville inte sätta diagnoser men sa vet vem hon är och var oroad faktiskt för barnen
Citera
2021-10-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboChick
Får mig att tänka på en honkatt i mars… Förstår inte hur hon kan resonera så här om barn? Det är för guds skull människor hon sätter till liv. Det är inga nya reklamskyltar för hennes företag. SJUK livssyn.
förlåt en okastrerad sån
Citera
2021-10-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Tror knappast hon bryr sig. Hon är för dum för det. Lever i en sagovärld. Kommer för alltid vara din trassel skrev hon på senaste det om något säger en hel del?
Klär barnen i princess kläder och tror att allt är frid och fröjd.

När det eg är otryggt för barnen. Det kommer och går nya män, som mamma flyttar ihop med och så fort hon gjort det är mamma gravid igen. Tindra är den som påverkats mest..

Om man läser hennes senaste blogginlägg så verkar hon tyvärr inte inse vad hon utsätter sina barn för: "De mår så bra mina fina tjejer". Hur verklighetsfrånvänd kan man vara..?!

Och blir så trött på att hon påpekar att alla som kommer med kritik är avundsjuka och vill ha det hon har! Snacka om att ha noll koll.. 🙄
Citera
2021-10-19, 12:33
Medlem
Hon är en faschinerade människa. Ja, hon drar gärna på sig offerkoftan. I dagens blogginlägg skriver hon att hon inte tar åt sig när folk skriver elaka kommentarer. Bara häromveckan var det ju massa stories hur elaka människor är och hur dåligt hon mådde över det. För en månad sedan om jag får ett tredje barn så kommer ingen att gratulera mig

Linn är den som har störst problem med att hon skaffat barn med flera olika, eftersom hon själv hela tiden behöver dra upp att det inte var hennes dröm...

Jag tänker om man är trygg i sig själv och sina beslut behöver man inte inlägg efter inlägg förklara sig inför andra. Känns mer som att förklaringar är till sig själv.
Citera
2021-10-19, 12:59
Medlem
Tackochhej08s avatar
Tror också det!

Hon måste hela tiden berätta hur kära hon och Simon är, hon lyckliga och bra allting är.

Försöker hon övertyga oss eller sig själv?
Citera
2021-10-19, 14:47
Medlem
De har alltså haft en stylad "bröllopsfotografering" och inte bara en fotografering för att visa upp sitt lilla kärleksbarn. 🤦🏼‍♀️

Jag oroar mig också för hur hennes beteende påverkar hennes barn, särskilt tindra som faktiskt börjar förstå mer och mer utav hennes mammas beteende.
Sen kan jag inget annat än att även jag undra hur Marcus och Gabbe ställer sig i allt detta. Garvar de? Är de oroliga för hur detta påverkar DERAS barn? Känner de samma känslor som vi och ringer soc? 🤣
Citera
2021-10-19, 14:52
Medlem
Tycker verkligen synd om barnen. Hon säger att hennes barn är hennes allt och så är det säkert.
Men hon har ju noll och Ingen verklighetsuppfattning för att kunna förstå hur det skadar dom.
Tindra kommer ju tro att det normala är mamma träffar kille, mamma får en bäbis, killen försvinner.
Måste ju kännas Jättekonstigt för henne (och även juvelia när hon blir lite äldre och förstår mer) att någon försvinner ur ens liv på en dag. Hur ska man kunna lita på att människor stannar kvar i ens liv?

Hoppas inte dom tar efter beteendet och får lika dålig självkänsla som sin mor - Kräver bekräftelse hela tiden, varje dag för att vara nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in