Citat:
Det beror på vad dokumentären skall spegla givetvis.Och nästan som på beställning droppar det in ytterligare en lättpåverkad imbecill med det för typen så karakteristiska språket och trötta tjatet om "avundsjuka".
Men ok, vad tycker du karakteriserar en bra dokumentär? I mina ögon är det ingen speciellt bra dokumentär då det enbart var dom som vi fick se träffa Olof som ställde några som helst kritiska frågor etc. En av dom sakerna jag tycker utgör en bra dokumentär är att den lyckas fånga ett intresse hos någn som egentligen är totalt ointresserad av ämnet. Eller att den på något sätt förklarar skeenden, beteenden etc. och ibland t.o.m. väcker sympatier för något/någon som man redan hade en bestämd uppfattning om.
Den här s.k. dokumentären var bara som ett komprimerat avsnitt av den gamla godingen "Här är ditt liv" som någon annan dinosaur än mig kommer ihåg. Den förklarar eller ifrågasätter inte alls och håller inte ens vad den sades göra i beskrivningen och marknadsföringen.
/#LOUDmouth#
Men ok, vad tycker du karakteriserar en bra dokumentär? I mina ögon är det ingen speciellt bra dokumentär då det enbart var dom som vi fick se träffa Olof som ställde några som helst kritiska frågor etc. En av dom sakerna jag tycker utgör en bra dokumentär är att den lyckas fånga ett intresse hos någn som egentligen är totalt ointresserad av ämnet. Eller att den på något sätt förklarar skeenden, beteenden etc. och ibland t.o.m. väcker sympatier för något/någon som man redan hade en bestämd uppfattning om.
Den här s.k. dokumentären var bara som ett komprimerat avsnitt av den gamla godingen "Här är ditt liv" som någon annan dinosaur än mig kommer ihåg. Den förklarar eller ifrågasätter inte alls och håller inte ens vad den sades göra i beskrivningen och marknadsföringen.
/#LOUDmouth#
I det här fallet handlar det om en omdiskuterad person som på olika sätt redan gjort avtryck i media Sverige - och vad som finns mer än bolagen och skriverierna om stämningarna .. dvs personen Olof K
I övrigt är dokumentärer väldigt ofta ett perspektiv från ena sidan - och inte ett projekt som syftar till att punktera de individer vars perspektiv de lyfter fram.
I dokumentären får du både se hur Olof är som person, privat, och från hans affärskontakter. Du får en bakgrund och förklaring, och man visar att Olof inte riktigt passar in i Sverige -- Sverige förstår inte avsaknaden av falsk blygsamhet.