2021-12-07, 11:51
Medlem
Lyssnade med ett halvt öra på dagens poddavsnitt eftersom jag älskar jul, och det jag fick med mig var att folk borde inse att det behövs något salt till glöggen, som att det vore en ny spaning? Samt allt Elsa ska köpa, alla presenter, alla blommor och grangirlanger, har dock inte lyssnat klart så kanske har de sparat det bästa till sist!

Jo just det, det verkar vara storasystern som är glutenintolerant, glutenfri bakning tpgs ju givetvis upp! Det tror jag aldrig hon nämnt tidigare så väntar med spänning på ett eventuellt samarbete!
Citera
2021-12-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Men eller hur, det är ju helt knäppt egentligen att rätt adress har varit viktigare än att ha tillräckligt många rum? Det måste ju vara känsligt just för att de börjar förstå att det ligger någonting i kommentarerna om skrubben till sovrum?

Ja. Faktiskt. Hur mycket jag än gillar Elsa är den logiken svår att förstå för mig. Det är en sak om de nyblivna föräldrarna har det knapert och inte har råd med mer än en liten tvåa med kokvrå och klädkammare, men det är knappast så i det här fallet. Snarare självvalt kvadratspäkeri för att adressen/läget/looken är viktigare än att fatta ett vuxet beslut för sin familjs bästa.
Citera
2021-12-07, 12:23
Medlem
Det känns lite synd också att hon har förstört lägenhetens ursprungliga planlösning och rumsfördelning genom att göra skrubben till Lynn. Där var tidigare en sådan där gammaldags serveringsgång eller dylikt vad jag vill minnas. Nu är där istället ett i det närmaste obrukbart skrubb-rum.
Citera
2021-12-07, 12:33
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Ja. Faktiskt. Hur mycket jag än gillar Elsa är den logiken svår att förstå för mig. Det är en sak om de nyblivna föräldrarna har det knapert och inte har råd med mer än en liten tvåa med kokvrå och klädkammare, men det är knappast så i det här fallet. Snarare självvalt kvadratspäkeri för att adressen/läget/looken är viktigare än att fatta ett vuxet beslut för sin familjs bästa.

Helt vansinnigt när man tänker efter. Att låta sonen bo i serveringsgången bara för att det är viktigare att bo vid Mosebacke torg, än en lägenhet på annan adress som är bättre lämpad för en barnfamilj med hund och katt.
Har för mig dock att jag tidigare läst något om att de inte prioriterar yta i stan då de också har huset på Gotland, men kan ha fel. Om så är fallet känns det dock skevt att inte satsa på yta i sin hududbostad, där man spenderar majoriteten av sin tid.
Citera
2021-12-07, 12:37
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Det känns lite synd också att hon har förstört lägenhetens ursprungliga planlösning och rumsfördelning genom att göra skrubben till Lynn. Där var tidigare en sådan där gammaldags serveringsgång eller dylikt vad jag vill minnas. Nu är där istället ett i det närmaste obrukbart skrubb-rum.

Det var väl så att de kapade köket, som tidigare hade plats för matbord, och gjorde om så att typ halva köket och serveringsgången blev Lynns skrubb, och resten av köket blev en kokvrå. Inte bara opraktiskt, utan förmodligen också en värdesänkning iom att de flesta nog hellre vill ha ett kök med en matplats än en kokvrå och en underlig skrubb. I och för sig gick de väl igen en del pengar från kökssmarbetet, men rätt tondövt av någon som vill poängtera värdet av gammalt och genuint och klass att sabba en lägenhet på det viset...
Citera
2021-12-07, 14:42
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Dessutom sover inte Lynn där utan tillsammans med Elsa och Pontus i sängen, vilket Elsa berättat i podden. Och gissningsvis leker han mest i vardagsrummet, så skrubben är väl mest en förvaring för hans leksaker och kläder? Antagligen kommer nästa köpare att riva skrubben sätta in ett större kök med bättre förvaring och plats för matbord.
Citera
2021-12-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Helt vansinnigt när man tänker efter. Att låta sonen bo i serveringsgången bara för att det är viktigare att bo vid Mosebacke torg, än en lägenhet på annan adress som är bättre lämpad för en barnfamilj med hund och katt.
Har för mig dock att jag tidigare läst något om att de inte prioriterar yta i stan då de också har huset på Gotland, men kan ha fel. Om så är fallet känns det dock skevt att inte satsa på yta i sin hududbostad, där man spenderar majoriteten av sin tid.

Ja känner också igen den förklaringen! Verkligen märklig prioritering, men det lär ju inte dröja heller innan Lynn har ett behov att kunna leka lite ifred med en kompis, och det lär ju inte fungera i skrubben.
Citera
2021-12-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Lyssnade med ett halvt öra på dagens poddavsnitt eftersom jag älskar jul, och det jag fick med mig var att folk borde inse att det behövs något salt till glöggen, som att det vore en ny spaning? Samt allt Elsa ska köpa, alla presenter, alla blommor och grangirlanger, har dock inte lyssnat klart så kanske har de sparat det bästa till sist!

Jo just det, det verkar vara storasystern som är glutenintolerant, glutenfri bakning tpgs ju givetvis upp! Det tror jag aldrig hon nämnt tidigare så väntar med spänning på ett eventuellt samarbete!

Ja… alltså det kan bara inte vara en slump att ”glutenintolerans” plötsligt nämns i förbifarten titt som tätt hos både S och E.

Publikum värms upp med diverse glutenintoleranta utmaningar, som snart kommer få en lösning i reklammärkt format 2022.
Citera
2021-12-07, 21:31
Medlem
Tror Elsa nämnde i stories (?) för ett tag sedan att de var och tittade på radhus(!) i gamla enskede. Överlag tycker jag hon hintar ofta om att de snart kommer att flytta...gissningsvis till just gamla enskede, undrar vart hon fick den idén från? 🤔 trots att det kanske är rimligt att flytta pga hela skrubbsituationen så får jag samma känsla av den kommande flytten som av nya bröllopet och det är som någon tidigare nämnde att hon vill ha en do-over där hon kan gå all in i SW-stilen + sin nyfunna beige stil.
Senast redigerad av bambib 2021-12-07 kl. 21:34.
Citera
2021-12-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambib
Tror Elsa nämnde i stories (?) för ett tag sedan att de var och tittade på radhus(!) i gamla enskede. Överlag tycker jag hon hintar ofta om att de snart kommer att flytta...gissningsvis till just gamla enskede, undrar vart hon fick den idén från? 🤔 trots att det kanske är rimligt att flytta pga hela skrubbsituationen så får jag samma känsla av den kommande flytten som av nya bröllopet och det är som någon tidigare nämnde att hon vill ha en do-over där hon kan gå all in i SW-stilen + sin nyfunna beige stil.

Minns inte när det var, men för halvlänge sedan tittade de på ett hus där. Tror det var ett parhus av äldre (fin) typ, kanske 20-tal? Helt sjukt att de bor så trångt som de gör hehe, särskilt med alla hennes projekt och idéer som inte får plats. Och barnet såklart.

Känns mycket som att de/hon har mål och projekt hela tiden, och när de uppnås ska man vidare till något annat. Nu har de gjort Mosebacke och kanske fått det dokumenterat i inredningstidning så man kan köpa nytt hem Känns som ett mönster i alla fall, inte bara hos EB dock.
Senast redigerad av frimlov 2021-12-07 kl. 21:54.
Citera
2021-12-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Minns inte när det var, men för halvlänge sedan tittade de på ett hus där. Tror det var ett parhus av äldre (fin) typ, kanske 20-tal? Helt sjukt att de bor så trångt som de gör hehe, särskilt med alla hennes projekt och idéer som inte får plats. Och barnet såklart.

Känns mycket som att de/hon har mål och projekt hela tiden, och när de uppnås ska man vidare till något annat. Nu har de gjort Mosebacke och kanske fått det dokumenterat i inredningstidning så man kan köpa nytt hem Känns som ett mönster i alla fall, inte bara hos EB dock.

Just det, men det blev inte det boendet för hon var så nöjd med Mosebacke eller hur det var? Verkligen, hemmet har så mycket att inte ett vinbord till får plats, eller sonen för den delen!

Så känns det absolut, blir så stressad av beteendet!
Citera
2021-12-08, 13:32
Medlem
Lol jag har för mycket tid idag tydligen, men hon verkar hänga snett mittemot Zara i Sthlm på stories? Är det där hon jobbar och med vad? Mvh nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in