2021-12-06, 10:41
Medlem
Så tråkigt på Elsas blogg tycker jag när hon, som idag, har hitta-kompis-inlägg och som många andra gånger när hon har inlägg där läsare får efterlysa grejer. Jag är liksom intresserad av Elsa och hennes värld, inte hennes läsares på samma sätt.
Citera
2021-12-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Den här av Elsa ständigt hypade Marie-Louise Sjögren. Hon har ett inredningsgalleri? Tjänar hon egna pengar eller lever hon på sin man? Vad gör att hon kan bjuda Elsa på en middag där en set meny kostar typ tusen spänn?

Tänk att ha så mkt pengar att man kan bjuda någon på en sådan middag. Jag undrar också vad Elsa gjort Marie-Louise Sjögren för stor tjänst. Kan det vara att hon gett plats i sina sociala kanaler för Marie-Louise och på så sätt har Marie-Louise fått reklam? Det känns lite som om vad Marie-Louise än gör så vill Elsa göra likadant och hylla. T.ex köpte hon stora blockljus som Marie-Louise hade.
Citera
2021-12-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Tänk att ha så mkt pengar att man kan bjuda någon på en sådan middag. Jag undrar också vad Elsa gjort Marie-Louise Sjögren för stor tjänst. Kan det vara att hon gett plats i sina sociala kanaler för Marie-Louise och på så sätt har Marie-Louise fått reklam? Det känns lite som om vad Marie-Louise än gör så vill Elsa göra likadant och hylla. T.ex köpte hon stora blockljus som Marie-Louise hade.

Ja Elsa nämner ju henne så ofta i sina kanaler att man kan tro att hon får betalt för det. Samtidigt verkar hon ju uppriktigt inspirerad av henne, hon kopierar ju allt hon gör som du säger.
Citera
2021-12-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Så tråkigt på Elsas blogg tycker jag när hon, som idag, har hitta-kompis-inlägg och som många andra gånger när hon har inlägg där läsare får efterlysa grejer. Jag är liksom intresserad av Elsa och hennes värld, inte hennes läsares på samma sätt.

Håller med dig, denna typen av inlägg är väldigt trista, men kul om det kan hjälpa någon att hitta en kompis antar jag.
Citera
2021-12-06, 20:40
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Han är CEO på Vetfamily Holding som ägs av Fidelio (offentliga uppgifter).

Han är också involverad i Saluki AB och av allabolag.se att döma har de tillgångar och eget kapital så att de klarar sig… for life. Of generations to come. Men det ena utesluter ju inte det andra. Hon tjänar säkert bra på sin verksamhet också.
Tror inte Marie-Louise dragit in några egna inredningsstålar att snacka om ännu. Hon jobbade länge på HM och har i princip bara inrett sina egna hem fram tills nu. Som sagt är mannen väldigt välbeställd vilket förklarar att hon haft råd att inreda sina hem så överdådigt. Och antagligen är han även huvudfinansiär i hennes nya företag.

Tror faktiskt att det mycket är tack vara Elsa som Marie-Louise lyckats bygga upp ett varumärke. Förutom Elsas hajpande har Marie-Louises enda claim to fame varit några indredningsreportage i diverse tidningar. Så hon är i princip helt ny i branschen.
Citera
2021-12-07, 02:24
Medlem
farlings avatar
Såg för något inlägg sedan att Elsa köpt ännu en ful prinsessklänning med puffärmar från Cecilie Bahnsen för dryga 15 papp. Räcker det verkligen inte med alla de hon redan har undrar jag? Snart kommer hon ju ha tröttnat (läs: när SW byter stil) och då sitter hon där med en massa klänningar hon betalt säkert hundra tusen för.

Kan verkligen inte, om jag nu ens någondin kunnat det, relatera till hennes livsstil längre. Hon är numera så långt ifrån vintage/loppis och leva hållbart och cirkulärt man bara kan komma.
Sätter min högra hatt på att hon och Ponkan köpt ny bostad, antingen i stan eller på Gotland innan våren är här.
Citera
2021-12-07, 08:54
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Såg för något inlägg sedan att Elsa köpt ännu en ful prinsessklänning med puffärmar från Cecilie Bahnsen för dryga 15 papp. Räcker det verkligen inte med alla de hon redan har undrar jag? Snart kommer hon ju ha tröttnat (läs: när SW byter stil) och då sitter hon där med en massa klänningar hon betalt säkert hundra tusen för.

Kan verkligen inte, om jag nu ens någondin kunnat det, relatera till hennes livsstil längre. Hon är numera så långt ifrån vintage/loppis och leva hållbart och cirkulärt man bara kan komma.
Sätter min högra hatt på att hon och Ponkan köpt ny bostad, antingen i stan eller på Gotland innan våren är här.
Håller med! Och tror du har rätt, det är uppenbart att de tänker flytta. Och det sjuka är att jag tror det handlar om att ha ett hus/lägenhet som är mer likt influencer-väninnornas, där den nya, beiga capellen dimyr-inredningen bättre får plats. Elsa fortsätter att utstråla osäkerhet och instabilitet.
Citera
2021-12-07, 09:32
Medlem
Huzzahs avatar
Lite gulligt att Elsa är så trött och bara orkar ligga i badet nu när hon har något slags tillfälligt day job. Ska bli intressant att se vad som är så oerhört krävande för stackars lilla Elsa; klart man måste få unna sig en klänning för 15 papp då som plåster på såren! Kan inte vara lätt när ens vanliga jobb är att ha fruktstund och gå i affärer och handlahandlahandla nya saker att fylla tomrummet inom sig med (verkar funka sådär).

Den här Marie-Louise, är det hon som gjort de anskrämliga ryamattorna som är med på massa bilder? Vet att det varit på tal innan men orkar inte leta bakåt och blev lite nyfiken nu.
Citera
2021-12-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Lite gulligt att Elsa är så trött och bara orkar ligga i badet nu när hon har något slags tillfälligt day job. Ska bli intressant att se vad som är så oerhört krävande för stackars lilla Elsa; klart man måste få unna sig en klänning för 15 papp då som plåster på såren! Kan inte vara lätt när ens vanliga jobb är att ha fruktstund och gå i affärer och handlahandlahandla nya saker att fylla tomrummet inom sig med (verkar funka sådär).

Den här Marie-Louise, är det hon som gjort de anskrämliga ryamattorna som är med på massa bilder? Vet att det varit på tal innan men orkar inte leta bakåt och blev lite nyfiken nu.

Haha ja herregud nu jobbar hon faktiskt om dagarna och helt slut! Tänk om hon skulle vara tvungen att ha ett vanligare jobb, det hade ju troligtvis inte funkat alls. Haha ja det är ju det som verkar vara hennes jobb, samt ändra lite i recept och säga att de är hennes egna. För som någon tidigare var inne på så är det säkert så det går till.
Citera
2021-12-07, 10:46
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah

Ja det är galet! Fruktstund🤣
Nej det är Ellen Dixdotter (??) med märket capellen dimyr som gör lurvmattorna
Citera
2021-12-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Håller med! Och tror du har rätt, det är uppenbart att de tänker flytta. Och det sjuka är att jag tror det handlar om att ha ett hus/lägenhet som är mer likt influencer-väninnornas, där den nya, beiga capellen dimyr-inredningen bättre får plats. Elsa fortsätter att utstråla osäkerhet och instabilitet.

Och/Eller så har de tillslut gett upp inför faktum att en fem- snart sexåring behöver ett eget rum. Förslagsvis med fönster och dörr samt plats för en riktig säng. Detta har ju varit en het potatis i hennes kommentarsfält och det måste ju vara en ohållbar familjesituation att sonen har fått mindre space i deras hem än Mammans klänningar. Jag förstår verkligen om de behöver hitta något större.
Citera
2021-12-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Och/Eller så har de tillslut gett upp inför faktum att en fem- snart sexåring behöver ett eget rum. Förslagsvis med fönster och dörr samt plats för en riktig säng. Detta har ju varit en het potatis i hennes kommentarsfält och det måste ju vara en ohållbar familjesituation att sonen har fått mindre space i deras hem än Mammans klänningar. Jag förstår verkligen om de behöver hitta något större.

Men eller hur, det är ju helt knäppt egentligen att rätt adress har varit viktigare än att ha tillräckligt många rum? Det måste ju vara känsligt just för att de börjar förstå att det ligger någonting i kommentarerna om skrubben till sovrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in