2021-12-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Haha vaccinpass för gym och restauranger dra åt helvete

Tänker aldrig vaccinera mig med era utpressningar
Det är fritt för dig att välja att inte gå på gym eller restaurang.
Citera
2021-12-07, 16:26
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu börjar jag bli lite frågande vilken information de har egentligen. Trodde att det bara en fjutt men nu när Damberg presenterar åtgärderna undrar jag om de inte förbereder sig på en ordentlig våg.

Återinförandet av karensdag och allt annat.

Kanske vill slippa en miljard frågor så fort smittan ökar lite till.

Nu har dom ju berättat vad som händer vid den ena eller andra händelsen. Samt även berättat vilka stöd som kan införas.

Jag kommer ihåg förra året vid denna tiden. Då kom tusen frågor om vilka stöd som kan bli aktuella osv..

Men man vet aldrig..
Citera
2021-12-07, 16:28
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är precis det som är anledningen till tredje dosen.
Varför skulle tredje dosen vara effektiv om inte vaccinet är effektivt? För att alla onda ting är tre?[/quote]
Vaccinet är effektivt, men effekten efter 2 doser avtar med tiden.
Citera
2021-12-07, 16:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det är fritt för dig att välja att inte gå på gym eller restaurang.

jättekul o leva i diktatur va? vi har ett A lag och ett B lag.... patetiskt
Citera
2021-12-07, 16:30
Medlem
Att ligga på om att ovaccinerade ska undvika riskgrupper, vara extra respektfulla och helst vaccinera sig är ju en självklarhet att påminna om men känns som hopplöst då det är en grupp på en dryg miljon som helt enkelt bestämt sig för att skita i att vara solidariska och följa vetenskapen.
Citera
2021-12-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jättekul o leva i diktatur va? vi har ett A lag och ett B lag.... patetiskt
Har aldrig och kommer sannolikt aldrig leva i diktatur.
Citera
2021-12-07, 16:32
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Är jag din pappa eller? Om du hävdar att ovaccinerade sprider smitta i högre utsträckning än vaccinerade så får du leda det i bevis.

Att jag tjatar på dig beror på att du inte kommer med bevis eller svar på mina argument, genom att konstant rapa ut samma sak.

"Utan de vaccinerade hade restriktionerna varit kvar". Verkar som att du tycker det är bra att man låter sig utpressas av staten. Visst hade restriktionerna varit kvar, men ett land kan inte överleva med ständiga restriktioner och lockdowns.

Vaccinet medför lägre tryck för vården eftersom vaccinet är främst användbar för sköra och äldre. Det beror inte på at fler 20 åringar vaccinerat sig.

Vaccinpass kan aldrig vara ett verktyg för att öppna upp eftersom smittspridningen inte minskar signifikant genom vaccinpass. Det är därför ditt argument för vaccinpass aldrig håller.
Titta på figurer 2A, 2B och 4B här:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-1_veckorapport_2021_vecka47_final.pdf
Citera
2021-12-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu börjar jag bli lite frågande vilken information de har egentligen. Trodde att det bara en fjutt men nu när Damberg presenterar åtgärderna undrar jag om de inte förbereder sig på en ordentlig våg.

Återinförandet av karensdag och allt annat.
Det är väl inte helt oväntat - sydafrika, med hög andel omicron har ökat 399% senaste veckan!! Sverige har ökat 31% och USA som har högts ökning av stora länder 53%. Stor skillnad! Vi vet vad som väntar när omicron tar över!
Citera
2021-12-07, 16:33
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Minskar risken att bli sjuk
Minskar risken att bli allvarligt sjuk
Minskar risken att avlida av covid.

Svårt?

Samma för andra typer av vaccin.
Ingen ger 100% skydd men alla minskar risken.

Var det för svårt för dig att förstå?

Jo, för mig är det absolut för svårt att förstå.
Jag är inte fanatisk antivaccer.
Jag är definitivt för vaccination.

Men inte till andra än riskgrupper, & förstås de som vill vaccinera sig.

Men inte till barn & unga friska människor, de ska slippa om de vill. Med förbehållet att avstånd, munskydd, handsprit används.

Sedan när infektionen gått igenom folket så uppstår flockimmunitet.

& livet återgår därefter till det normala.
Covid blir en återkommande influensa, riskgrupper får vaccin, precis som vid vanliga influensorna.
Citera
2021-12-07, 16:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du har väl tillhört B laget hela livet, så inget har väl förändrats egentligen…

haha never, jag är en fri människa till skillnad från dig din trippelvaccinerade råtta som är en slav till staten, grattis dina ord skadar inte mig

äter nyttigt, undviker vaxxade idioter, röker inte eller dricker ,vafan ska jag som frisk med vaccin till ?
Citera
2021-12-07, 16:36
Medlem
barkies avatar
Hehe som väntat. 4 idioter som står och gapar om hur fantastiskt vaccinet är

Även slopad karens som jag sa och de vanliga rekommendationerna.

De vaccinerade skiter fullständigt i det här. Tydligen har man rätt att vara ett jävla arsle om man tar några sprutor. Vi ser ökningar i vinterkräksjuka och andra virus. Ingen bryr sig längre.

Jag är dock övertygad om att de flesta dom valt att inte vaccinera sig fortsatt hålla sig till rekommendationerna. Vem fan vill vara nära en vaccinerad smittbomb liksom?
Citera
2021-12-07, 16:37
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Det är väl inte helt oväntat - sydafrika, med hög andel omicron har ökat 399% senaste veckan!! Sverige har ökat 31% och USA som har högts ökning av stora länder 53%. Stor skillnad! Vi vet vad som väntar när omicron tar över!

Behöver inte vara dåligt. Omicron kan lika gärna vara vägen ur pandemin då de verkar relativt harmlöst hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in