Citat:
Man blir sjuk efter vaccin och man blir sjuk av vaccin. Att bli dålig, må illa, ha lite ont, få förkylningssymptom efter att ha vaccinerat sig räknas som helt ok. Får man samma sak av covid har man drabbats av en farlig sjukdom. Trots att covud ger bättre immunitet än det förbannade vaccinet.Man blir sjuk även efter vaccin.
Tror inte jag förminskar min risk att drabbas av svår covid-19 via vaccin om jag redan är immun
Jag drabbades inte heller av svår covid när jag fick det så det lär inte ske nästa gång heller
Ta inte min frihet att avstå regelbunden medicinering av medicin jag en behöver.
Tror inte jag förminskar min risk att drabbas av svår covid-19 via vaccin om jag redan är immun
Jag drabbades inte heller av svår covid när jag fick det så det lär inte ske nästa gång heller
Ta inte min frihet att avstå regelbunden medicinering av medicin jag en behöver.
Jag fattar inte. Vi har länge haft en samtycjeslag inom vården. Under hösten går metoo varit mycket på tapeten och samtycke vad gäller sex har lyfta fram, samt alla negativa aspekter av att inte själv få bestämma över sin kropp i intima sammanhang.
Varför är inte det viktigt inom det medicinska? Det är skitviktigt att få bestämma över sin egen kropp, att själv få välja, att själv få tacka nej. Det finns inte längre nåt "det skadade inte dej att få lite sex så det var inte våldtäkt fastän du inte ville".
Varje form av socialt tryck, utpressning och eventuellt framtida tvång eller hot om tvång att vaccineras är ett övergrepp. Varför inte fortsätta värna kroppens integritet? Det finns både för och emot att ta vaccinet, och valet borde vara individens, och det borde lyftas fram som något viktigt att valet är individens. Annars är statsministern en våldtäktsman (omän i överförd bemärkelse).