2021-12-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Komedin fortsätter.

Magdalena Andersson - vilken regering du fixat ihop! Som en treåring när hon leker i dockskåpet.

Självklart bör vederbörande avgå. Eller är det skillnad på folk och folk? Skulle detta vara en bild på vem som helst utanför det socialdemokratiska partiet hade de rykt med huvudet före.

Den perfekta regeringen om man försöker sabba ekonomin. Vilket dom gör.
Citera
2021-12-07, 10:42
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Pubertalt? Oj har du fått lära dig ett nytt ord i skolan idag?

Hade hon varit känd rasist hade detta säkert varit känt sedan långt tidigare, då Haparanda är en rätt liten ort.

Vad menar du att rökas ur hålar? Menar du att du är beredd att begå våldsbrott mot personer som inte delar din uppfattning? Ska jag ta ditt inlägg som ett hot?

Varför kritiserade du inte Mehmet Kaplan för rasismen då?

Ja SD har onekligen haft en rad skandaler, men detta är de ju inte ensamma om, även S har nu på kort tid ett antal sådana.

Tragiskt om ett vanligt svenskt ord får dig att gå igång. Jag kanske ska hålla mig till ”enklare” ord så att du inte känner förbigången?

Angående ditt -Alla andra har minsann också…Googla whataboutism.

Vad vet du om vad det talats om i Haparanda? Den närmsta tiden lär vi får höra mer från ”bekanta” i media om inte statsministern inser att detta måste få ett slut och låter Ida gå.

Angående hot, är du så harig som du verkar? Pinsamt! Ja, se det som ett hot. Om du är rasist så ska alla till buds stående legala medel användas för att stoppa dig och din ideologi.
Citera
2021-12-07, 10:43
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Visst är detta problematiskt för sossarna med den svansföring de haft mot inte minst SD. Men de stora nyhetskanalerna kommer nog hjälpa dem genom att begrava ärendet ganska omgående. Skulle detta däremot bli något som det fortsätter att rapportera om en längre tid är det ju en annan sak. Kanske stannar det inte vid detta foto, kanske dyker det upp något mer.

Skulle nog säga att detta kanske är Anderssons största kris än så länge vad gäller ministerval, men prestigeförlusten att sparka en minister (kvinnlig dessutom) så pass tidigt är nog för stor för att hon ska göra det valet. Men det är ju bara min okvalificerade gissning, ikväll kanske vi får beskedet att Karkiainen har lämnat sitt uppdrag, så man vet ju aldrig.

Ett dilemma det där, ska hon tydligt sparkas för heilandet så är det ett misslyckande i ministertillsättningen som Magdalena får stå för.

Avgår hon "frivilligt" så kan man ju undra om hon kunnat få sitta kvar trots heilandet och det ger ju väljarna något att fundera på så det är också ett misslyckande av sozzarna.

Sitta kvar lär hon inte kunna och frågan är om partiboken ryker den med?
Senast redigerad av EricBlair 2021-12-07 kl. 10:45.
Citera
2021-12-07, 10:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Tror inte det här kommer att vara glömt inom kort.

Personligen tycker jag inte att det man kanske gjort på fyllan som en omogen tonåring ska förfölja en hela livet. Det politiska problemet i det här fallet för sossarna är att de byggt en stor del av sin argumentation mot SD på sådant som har varit förr i tiden. Att det som "varit förr" inte skulle räknas när det är en sosse som har gjort något blir då en väldigt svår position att inta. Förr eller senare måste frågan ställas till Magdalena Andersson om man kan vara minister i Sverige om man har heilat? Behåller hon Karkiainen är svaret uppenbarligen "ja", och då finns det inget kvar för sossarna mot SD.
Det var två gymnasietjejer som blev dömda för "hets mot folkgrupp" för att det gjort "hitlerhälsning" på en fest, för inte så länge sedan.
https://www.expressen.se/nyheter/ele...itlerhalsning/
Citera
2021-12-07, 10:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Skulle nog säga att detta kanske är Anderssons största kris än så länge vad gäller ministerval, men prestigeförlusten att sparka en minister (kvinnlig dessutom) så pass tidigt är nog för stor för att hon ska göra det valet. Men det är ju bara min okvalificerade gissning, ikväll kanske vi får beskedet att Karkiainen har lämnat sitt uppdrag, så man vet ju aldrig.

Jag ser det som mycket osannolikt att Magdalena Andersson vill ha denna albatross hängande runt halsen i en valrörelse. Exit Karkiainen inom kort.
Citera
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Ja det är ju det jag menar.. Vem fan bryr sig vad nån tonåring på fyllan gör?

Men, Media har jagat människor från SD om deras gamla synder till den grad att de fått avsluta sina karriärer, Jag vet ett fall där lokalmedia jagade och försökte sätta dit en politiker när hon var 16-17 år som påstods vara med på en bild med en grupp förvirrade ungdomar med bombarjackor.

Det gick inte ens att fastställa att det var hon men det blev ändå framsida på tidningen.
Det kom lämpligt nog nån dag innan valet..

Jag har för mig att tidningen fick böta men skadan var ju redan skedd.

Som gämförelse under den tiden så dömdes en MP politiker där han blev tagen på bar gärning när han fick en avsugning av en hora i gamla stan. Inte ett ljud i media..

Som drevet som kallades järnrörsskandalen. Det var inte ens ett järnrör utan aluminium och struntsaken skulle ältas oändligt i medierna.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Verkar inte vara något som intresserar aftonhoran?
Jorå, det var där jag blev varse om skandalen och fick de sökord jag behövde för att kunna hitta den här tråden.
Hade det inte varit för Aftonbladet så hade jag aldrig hittat den här tråden.
Citera
2021-12-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Min fetning/understrykning: Det är väl inte fråga om VAD hon gjorde tidigare i sitt liv, utan att HAN LJÖG när hon upprepade gång på gång att hon var helt snövit när det gällde lik i garderoben och gamla synder.
OM hon varit rak och ärlig skulle hon ha sagt att hon var lite stökig under uppväxten men tagit lärdom av de erfarenheterna eller något i den stilen.
Framtida trovärdighet för Ida Karkiainen är absolut NOLL
Känns lite märkligt att "försvara" en sosse när jag själv röstar borgerligt, men bara för att spela djävulens advokat:

Om bilden visar något hon gjorde på fyllan är det väl ändå högst sannolikt att hon inte har något minne av det inträffade? Visst, medlemskapet i bandet borde hon förstås komma ihåg, men om bandet inte har några nazist-kopplingar så kan man väl tänka sig att hon inte såg någon anledning att ta upp det?
Citera
2021-12-07, 10:48
Medlem
En hitlerhälsning dokumenterad på bild, då är det naturligtvis god natt inom politiken.

Det spelar ingen roll hur många förmildrande omständigheter det finns.

Jag tycker synd om henne, hon verkar vara en vettig person.
Citera
2021-12-07, 10:49
Medlem
Rasputin420s avatar
Vad hette bandet? Odium
Citera
2021-12-07, 10:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var hon sambo i femtonårsåldern?

Det kan ju möjligen vara så att det var pojkvännens lägenhet, och att hon flyttade in lite senare. Det är då inte självklart att förtydliga sig, ”Min och min pojkväns lägenhet…fast alltså då bodde bara han där. Jag bodde hemma hos mina föräldrar.”

Eller förstås att hon var äldre på bilden än hon säger.
Citera
2021-12-07, 10:51
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Fan vad folk ska gräva i historien. Bilden är tagen runt 2005 verkar det som, människan har säkerligen ändrat sina åsikter och växt i sinnet. Nej, hon behöver inte avgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in