2021-12-07, 18:40
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Tyder på ett sunt förhållande i mina ögon.

Kärlek är en sak, politik en annan. Min käresta och jag drar inte jämnt när det kommer till politik, men allt annat i stort.

Pratat politik kanske två gånger på 5 år, dels för att hon inte är särskilt brydd och dels för att det inte ger något för någon.
Att bråka är trist, trivs man i övrigt kan man åsidosätta politiken. Vad man sätter på röstsedeln speglar inte alltid sig i privatlivet ändå.

Det är oviktigt för många. Sen tror jag inte många socialdemokrater aktivt söker efter en t.ex sverigedemokrat men om kärlek uppstår innan politiken träder fram spelar det nog ingen roll sen.

Så TROR jag iallafall att normala människor tänker men kan ha ruskigt fel med.

Lite skillnad på heilande å olika tänk i politik

Hade du vart ihop med en nazist som vill döda handikappade å bruna folk med granater å bazookas ?
Det e ju krig hon skriker om från balkongen

Inte något liten diskussion om politik som du å din tjej haft
Citera
2021-12-07, 18:40
Medlem
Sesuss avatar
Till alla som inte vet vad en Sydstats flagga står för.
"Frihet mot överheten"

10 min Amerikansk historia lektion.
https://www.youtube.com/watch?v=H1VnD-PRVh8

För raggarna symboliserar den frihet mot överheten, inte rasism. Sydstatsflaggan är en markering mot Stockholms eviga förtryck och landsbygdens kamp mot storstaden och makt eliten.

Nästa flagga de försöker smeta är Gadsden flag
"Dont Tread on Me"

Skulle vilja påstå att den första skyddar den andra.
Yttrandefrihet är viktigt i USA och det borde den även vara i Sverige.
Citera
2021-12-07, 18:42
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Till alla som inte vet vad en Sydstats flagga står för.
"Frihet mot överheten"

10 min Amerikansk historia lektion.
https://www.youtube.com/watch?v=H1VnD-PRVh8

För raggarna symboliserar den frihet mot överheten, inte rasism. Sydstatsflaggan är en markering mot Stockholms eviga förtryck och landsbygdens kamp mot storstaden och makt eliten.

Nästa flagga de försöker smeta är Gadsden flag
"Dont Tread on Me"

Skulle vilja påstå att den första skyddar den andra.
Yttrandefrihet är viktigt i USA och det borde den även vara i Sverige.

Många nazister å kkk använder den flaggan för visa hat mot svarta

Spela inte dum
Citera
2021-12-07, 18:43
Medlem
Larasofts avatar
SD-anhängares reaktion på detta påminner om katolska kyrkans fördömande av sexuell lössläppthet samtidigt som man utnyttjar korgossar, dvs projektion. Patetiskt.
Citera
2021-12-07, 18:43
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Riktigt bra låt.

En sak är säker. Rabiter kommer att sälja fler skivor.
Citera
2021-12-07, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Tyder på ett sunt förhållande i mina ögon.

Kärlek är en sak, politik en annan. Min käresta och jag drar inte jämnt när det kommer till politik, men allt annat i stort.

Pratat politik kanske två gånger på 5 år, dels för att hon inte är särskilt brydd och dels för att det inte ger något för någon.
Att bråka är trist, trivs man i övrigt kan man åsidosätta politiken. Vad man sätter på röstsedeln speglar inte alltid sig i privatlivet ändå.

Det är oviktigt för många. Sen tror jag inte många socialdemokrater aktivt söker efter en t.ex sverigedemokrat men om kärlek uppstår innan politiken träder fram spelar det nog ingen roll sen.

Så TROR jag iallafall att normala människor tänker men kan ha ruskigt fel med.

(Sen tror jag det sistnämnda stämmer rätt bra. Män är i regel mer höger och SD har en majoritet manliga väljare. Någon får de ju knulla med och ofta är det nog tjejer med åsikter som är mer vänsterut)
Kommer ihåg för ett par år sen när en S-kvinna tvingades lämna sina uppdrag för att hon blev kär i Skalin i SD.
https://www.expressen.se/nyheter/hon...-bort-fran-s-/

Citat:
Socialdemokraterna i Hudviksvall bekräftar i ett uttalande att det var just relationen med Skalin som gjorde Burchardt omöjlig i sin roll.

”Partiet betonar att det inte är förtroendet mot Nina som person som diskuterats, utan funktionen som en av Socialdemokraternas förtroendevalda toppolitiker i förhållande till en riksdagsledamot, distriktsordförande, ledamot i Sverigedemokraternas nationella styrelse samt f.d. ekonomisk politisk talesperson för ett parti som står så långt ifrån socialdemokratiska värderingar som det är möjligt att komma”, skriver partiet i pressmeddelandet.

Henrik Persson, ledamot i Hudiksvalls socialdemokratiska förening, säger till Hela Hälsingland:

– Det är ingen hemlighet att Socialdemokraterna står miltals ifrån de värderingar som Sverigedemokraterna har.

Han får också frågan om Nina Burchardt visat dåligt omdöme då hon ville sitta kvar:

– Politiken är en märklig bransch där det är svårt att vara privat. Allt du gör avspeglar sig någonstans.

Men nu går det tydligen bra att vara minister och ha en man som hänger upp sydstatsflaggor på jobbet.
Citera
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature

Spela inte dum

---
Vilken del förstår du inte av yttrandefrihet?
Lär dig historien istället ditt ignoranta fån
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Spela inte dum

Ja och HBQTLBXV-lobby använder pride-flaggan för att visa hat mot alla som inte håller med dem, men den flaggas lik förbannat av varje kommunhus.
Citera
2021-12-07, 18:46
Medlem
Smegmas avatar
Ssocialdemokraten Haggan Andersson, Sveriges Statsminister, menar på att en Hitlerhälsning är historielös (snudd på harmlös). Ojoj, vad detta kommer att användas av SD, KD och M framöver.
Citera
2021-12-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du menar att SD fortsatt ska svälja att brunsmetas av S, medan SD bortser från att S tillsätter ministrar med bakgrund i vitmakt-miljö? Vi behöver ingen konsekvent hållning eller lika behandling av partier och politiker i svensk politik?
Nej det menar jag inte. Visa bara att du inte tycker att man ska låta debatten vara på en så låg nivå. Sen är det skillnad på barn- och ungdomssynder och synder man begått i vuxen ålder. Hade hon varit 25 år när kortet togs hade det varit rimligare att kräva hennes avgång.
Citera
2021-12-07, 18:47
Medlem
Citat:
Lite skillnad på heilande å olika tänk i politik

Hade du vart ihop med en nazist som vill döda handikappade å bruna folk med granater å bazookas ?
Det e ju krig hon skriker om från balkongen

Inte något liten diskussion om politik som du å din tjej haft

Fast heila har nog både du och jag gjort någon gång på skoj. Finns säkerligen bild på många i den här tråden när de gjort t.ex en heilning eller annat opassande som unga.
Det betyder ju inte att man är nazist, utan ung och dum med barnslig humor, som unga har - det är naturligt.

Tror inte en nazist hade sökt sig till ett politiskt liv inom Socialdemokraterna. Om hon var nazist för 20 år sedan och helvänt är det väl bra. Folk förändras.

Jag hade nog inte valt att vara ihop med en nazist nej, det är en närmast kriminellt.
Hade inte varit tillsammans med en kommunist heller.

Det har dock inget med saken att göra.

Stirra dig inte blind på en bild från en drös år sedan. Vi alla har lik i garderoben, skämt som gått fel eller saker vi gjort fel.
Citera
2021-12-07, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
M Andersson stod på presskonferensen och kommenterade detta och sa att hitlerhälsningen är historielös. Vad menar hon med det?
Den har väl en väldigt tydlig historia och att uttrycka sig så är väl snarare att förminska problemet?
Det hon menar är att det är ett sätt att hälsa som förekommit i alla tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in