2021-12-07, 08:14
Medlem
de verkar ju ha trevligt iaf. så sent som 2011. och det diggas till musik. att då bara digga med ibland på roadtrip låter korkat. och om man vill stänga av viss musik, varför utsätta sig och åka med på turne. det verkar väldigt korkat. visst, 10 år sen. men inga skelett i garderoben lät det ju

https://www.youtube.com/watch?v=AArx2AIVKxw
Citera
2021-12-07, 08:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Men saken är att en Hitlerhälsning är ett HMF-brott både utan och med ironi. Hon ska inte specialbehandlas och ursäktas när hennes parti skapat lagstiftningen. Varför ska vi se på hennes kontext när man inte ger den möjligheten åt dagens unga och fulla? Hennes gärning är preskriberat som brott och praxis kanske inte var så hård ens då men idag ska hon löpa moraliskt gatlopp, inga svepskäl och utsäkter

Du kanske tycker detta är en stor grej men jag tror normalt funtade människor fattar att alla gjorde idiotgrejer när man var tonåring. Tror detta kommer blåsa över.
Citera
2021-12-07, 08:17
Medlem
Homofants avatar
Undrar hur många som svarar i denna tråd som skulle klara en gallring och kvalificering till Regeringen vid 33 års ålder?

Eller just det ja. Användarna på FB är ju Heligare än Jesus Kristus själv.

Den utan synd kan ju kasta den första stenen.

Norrlänningar kan man räkna med. I alla lägen. Kan inte säga detsamma om Stockholmare,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Så eftersom många inom S ägnat sig åt att paria-stämpla nationalister så bör högern göra samma sak?

är la demokrati.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Har nu aldrig sett symbolen för Finlands flygvapen?

Inte?

Titta här så ska ni få se:
https://i.sadistic.pl/pics/3fb03d3aa8cf.jpg

Inte längre; artikel från BBC 2020 om uppdaterad logo: https://www.bbc.com/news/world-europe-53249645
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Mycket märklig historia. Till att börja med så finns det skäl att ifrågasätta om hon verkligen är 15 år på den hailande bilden. Hon ser klart äldre ut, dryga 20? Kanske går att datera via någon detalj på bilden?

Men hon bodde då enligt uppgift tillsammans med pojkvännen, det är rätt ovanligt vid 15 års ålder...

Hon har uppenbarligen under hela sitt vuxna liv rört sig i dessa nationalistiska kretsar, så som sambo med trummisen i bandet Raubtier. Festat i lokaler med Sydtatsflaggan, spelat Pluton Svea, heilat.

Bandets låtskatt innehåller Pansargryning, Bränder, Pazarmarch, Skjut/Gräv/Tig, Den sista kulan, Bunkern, Kommando X. Snarare än Vikingarock, så skulle man nog hellre placera dem inom någon sorts Nazi/WWII-rock.

OK, skilj på kärlek och person (?) men jag har svårt att se att man kan vara sambo med en sådan person utan att själv åtminstone tolerera dessa ganska extrema åsikter. Menar, hur låter snacket i lägenheten för 2 år sedan då bandet släpper sin senaste skiva "Överlevare"? "Vilken låt gillade du bäst Ida"? Bunkern, Huvudjägarsång eller Kommando X?

Jag skulle säga att om en riksdagsledamot från KD/M eller SD hade uppdagats med samma historia så hade det varit avgång direkt.

Magdalena har ett svårt avvägande:
- Sparka Ida, så framstår hon som hård, oförlåtande, sparkar en ung stjärna, och stöter säkert bort en del personer som fortfarande röstar S av tradition men rör sig i sådana här miljöer.
- Behålla Ida, då har man för alltid förlorat möjligheten att klaga på SD för något som skedde för 10-15 år sedan. SD tar då 10 års kliv framåt i normalisering.

Håller med dig i det mesta, men i helvete att Raubtier kan klassas som ”Nazirock”. Spelats flitigt på radio och haft musikvideopremiär hos Aftonbladet.. Skulle snarare kalla dem för ett Sveriges Rammstein, varken mer eller mindre.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kanske tycker detta är en stor grej men jag tror normalt funtade människor fattar att alla gjorde idiotgrejer när man var tonåring. Tror detta kommer blåsa över.

Ja. Men kommer det fram mer saker som visar att hon ljuger så kanske hon måste gå. För då har man inget förtroende om man ljuger i media.
Citera
2021-12-07, 08:18
Medlem
magpests avatar
Citat:
Hon var vuxen. Hon är dessutom fortfarande sambo med Mattias Lind. Ida höll på med detta åtminstone fram till 2011.
Citera
2021-12-07, 08:20
Medlem
[quote=danmack|78230095]Med tanke hur du skriver så är du nog åtminstone MENA, troligen somalier.[/QUOTE

Du gillar att skriva MENA, är du en sån själv? Av alla dina inlägg i den här tråden så har du undvikit ämnet nonstop. Äckliga sosse som försöker försvara vad en idiot i Norrland gjort. Du hade gått bananas om det varit en SDare eller Moderat som heilat.
Citera
2021-12-07, 08:20
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Till att börja med så är det inte på något sätt säkerställt att hailningen är från tonåren. Mer troligt är för drygt 10 år sedan i dryga 20-årsåldern.

Men mer anmärkningsvärt är att hon rör sig i dessa miljöer fortfarande och är sambo nu med trummisen i bandet med Det Finns Bara Krig, Achtung Panzer, En Starkare Art, Lebensgefahr, Låt Napalmen Regna, Panzarmarsch, Skjut/Gräv/Tig, Bunkern, Kommando X, Huvudjägarsång.

Det är liksom inte normalt någonstans.
Citera
2021-12-07, 08:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Hon var vuxen. Hon är dessutom fortfarande sambo med Mattias Lind. Ida höll på med detta åtminstone fram till 2011.

Om det kommer fram en bild när hon gör Hitlerhälsning 2011 kommer hon få gå.
Citera
2021-12-07, 08:21
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Men alltså snälla nån... Det här hände när hon var 15 år på en hemmafest, alltså 2003-04. Vem bryr sig? Vem gjorde inte sjuka saker när man var 15? Själv trimmade jag min Yamaha DT, jag klottrade hakkors på skolans biljardbord och satte igång Onkel Kånkel på högsta i skolan. Även efter det gjorde jag sjuka saker. När jag 2009 var i London och hälsade på en tjejkompis vaknade jag upp en morgon bredvid en stor, svart man som visade sig vara en av Camdens värsta drogdealare och jag minns än idag inte hur jag hamnade där.

Att en förtroendevald har gjort korkade saker som ung visar egentligen bara att hon är mänsklig och att hon faktiskt gjort misstag, och ska hon kastas ut för det menar jag att det bara kommer leda till att vi får omänskliga politiker som således inte representerar vanligt folk. Ska man klaga på Karkianen kan man väl klaga på saker hon gjort i egenskap av politiker snarare än vad hon gjorde när hon var 15?

Håller med. Var man på fest ute i bondeträsket runt tonåren var det regel än undantag att det hailades lyssnades på en sktisofren blandning av musik. Där det inte var ovanligt att man blanda vänster punk, vit makt-musik, rocka billy och med en tutch av ska och reggae. Andra band som spelades friskt var Kristet Utsende, Björn Rosenström och Johnny Bode. Det handlar mer om ungdomsrevolt än om att de var nazister. Dock bra att det är en sosse som drabbas då de haft hög svansföring i frågan om folks förflutna inom politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in