Citat:
Ursprungligen postat av
LepraHunk
Du förstår inte problemet med en heilande socialdemokratisk minister när partiets paradgren alltid, i alla tänkbara sammanhang, är att fokusera på (och älta) ”Sverigedemokraternas nazistiska rötter”? Då har du en hel del jobb framför dig, börja med att byta ut kardborrebandet mot riktiga skosnören.
Utan att ta ställning för varken sossar eller sverigedemokrater så tycker jag att det är skillnad på att skämtheila lite friskt på fest i sin ungdom och att ett parti har faktiska rötter i vitmaktmiljö. Men alla skulle kunna tagga ner lite. Bryr mig inte om Ida Karkiainens hitlerhälsning och jag bryr mig inte om Jimmie lyssnat på Pluton Svea på nån finlandsfärja när han och partiet druckit bärs. Tycker snarare sånt gör politiker till människor istället för folk som skapat hela sin personlighet genom att vara så pk som möjligt sen tidiga tonår.
Alltså jag tror vi tycker ungefär samma sak fast har olika lösningar för det. Om jag inte skulle bli upprörd över att nån från ett annat parti hade skämtheilat på fest så tänker jag inte ramla av stolen av bestörtning för att en sosse gör det.