2021-12-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Hon var knappast nazist.

Jo. Hon heilar. Hon är nazist.
Nu vet jag dock att en spade inte heter spade längre i Sverige men heilar man ÄR man nazist.
Punkt.
Anmäl hon.
Citera
2021-12-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Är det inte jäkligt märkligt om det inte kommer ut till gemene mans kännedom
om det ligger sanning i påståendena? Det är ju ett hyfsat scoop som tidningarna skulle kunna köra nån vecka iaf.

sanning?? hur neka en bild. ja den kunde ju varit manipulerad

och svt tog upp det iaf
Citera
2021-12-06, 21:34
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
så sett ser jag detta som utomordentlig humor.

men samtidigtfaran. för jag är ju säker på att det finns mer bilder och förmodligen film. som nu kan utnyttjas att försöka muta iom hon nekat. och med tanke på trovärdighet nu så talar ju inget för hon skulle träda fram då

Hon e körd

Känd heil- skinhuvud i trakten

Sökert hatat på svarta utanför Ica och gjort knivar osv
Hoppas hon ej gör terrorbrott nu inatt bara
E hon efterlyst ?
Citera
2021-12-06, 21:34
Medlem
Nu finns även 47 sekunders ljudintervju.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/civilminsters-hitlerhalsning-fangades-pa-bild-ett-forsok-att-ironisera-over-den-typen-av-ideologier
Citera
2021-12-06, 21:35
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror nog ändå att de flesta inte gör det alls. Jag är liksom Karkiainen uppvuxen i en tid där man tidigt visste att internet aldrig glömmer, och att man ska vara grymt försiktig med att hamna på bild i tveksamma sammanhang. Och trots att jag är en som är här och "hatar" på flashback har jag alltid haft vett nog, även när man varit aspackad, att aldrig posera för en kamera med en hitlerhälsning - och hon poserar ju verkligen här.

Annars håller jag förstås med om att det inte ens är 1 på 1 000 som är riktig nazist. Och visst, högstadiekillar gillar att rista in hakkors och vara lite förbjudna. Men att fångas på bild med den posen? Det vet fan de flesta bättre än att låta sig luras till.

Att hon skulle ha gjort det "ironiskt" är ju en riktigt lam ursäkt, för övrigt.

Hennes strategi är att bagatellisera det. Återstår att se om det kommer funka.
Mjo, men tänk att 15-åringar ännu inte har en färdigutvecklad hjärna och bland det sista som utvecklas är förmågan till konsekvensanalys. När du är 15-16 är du i din egen hjärna på topp. Inget kan stoppa dig och inget du gör kan bita dig i röven. Du är praktiskt taget immun mot skada. Det är extremt få tonåringar som tänker "jag undrar hur detta kommer påverka mitt liv om 15 år". Skulle gå så långt som att säga att den som gör det har någon avvikelse i hjärnan som gör att de utvecklar konsekvenstänket tidigare.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Problemet som S och Magdalena har här är att låter man det här bero och behåller Ida och accepterar att det var länge sedan och låter det vara så kommer de aldrig mer kunna peka på Jimmie och säga att han gått i något tåg där en skinskalle också gått.

De kommer ju offra Ida för att kunna fortsätta peka på SD varje gång en ungdomssynd kommer upp till ytan.

Avgår i morgon under arbetsdagen.

Tillägg:
Personligen så tycker jag att det är extremt rimligt att bortse från detta och förhålla sig till vad politikern i fråga har för åsikter nu. Men jag är även en vän av det här med samma måttstock, och den ska så klart vara samma för alla rikstagspartier.

Är det ok för Ida att haila för en herrans massa år sedan, så spelar det heller ingen roll vilka "rötter" SD kommer ifrån.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2021-12-06 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Hade inte Expo och Aschberg span på det här?
Citera
2021-12-06, 21:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Mattias Lind hennes pojkvän spelade slagverk i metal-bandet Raubtier
Raubtier = (German for "predator")
https://en.wikipedia.org/wiki/Raubtier

YouTube
https://www.youtube.com/channel/UC5ilqPl2wYzj2hV2-XbpiPw

"Lyrics are mainly in Swedish, with occasional exceptions, such as "Dragunov" (English) and "Tropaion" (partly in Afrikaans). The lyrics mostly center around militant and nationalist themes.[3]"

---

"Flera av festerna där vit makt-musik spelades ägde rum i den gemensamma bostaden i Haparanda där Karkiainen och hennes pojkvän Mattias Lind bodde i mitten på 2000-talet. Lind är främst känd för att spela slagverk i metal-bandet Raubtier. En källa berättar att det var just pojkvännen som var drivande i att spela vit makt-musik på festern"

https://mynameislenablogg.wordpress.com/2021/12/06/har-heilar-civilminister-ida-karkiainen-till-vit-makt-musik/

Ett smakprov på deras lyrik. Låten "Världsherravälde" från albumet "Skriet från Vildmarken" (2010):

Världsherraväldet kommer trampande I marschtakt
Världsherravälde för triumviratets slutna pakt
Världsherraväldet rensar ut ett korrumperat P3
Blodshämnd mot MTV och ZTV
Världsherraväldet kan man höra genom hundars skall
Världsherraväldet utav pansarplåt och tungmetal
Världsherraväldet kommer skoningslöst att sätta stopp för
Soul, funk, disco, rap och all förbannad hip-hop

http://www.darklyrics.com/lyrics/raubtier/skrietfrnvildmarken.html#4

Tur i oturen att Magdalena Andersson inte utsåg henne till kulturminister.
Citera
2021-12-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hade hon flyttat hemifrån och ihop med en snubbe när hon var 15 (eller yngre), hur gammal var hennes kille vid tidpunkten? Han borde iaf vara myndig om han stod på hyreskontraket. Vi kanske har med ett sexualbrott att göra.

/Provokatör

Den dåvarande pojkvännen är hennes nuvarande sambo om jag förstår det rätt. Undrar hur diskussionerna går där hemma nu.
Citera
2021-12-06, 21:37
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett smakprov på deras lyrik. Låten "Världsherravälde" från albumet "Skriet från Vildmarken" (2010):

Världsherraväldet kommer trampande I marschtakt
Världsherravälde för triumviratets slutna pakt
Världsherraväldet rensar ut ett korrumperat P3
Blodshämnd mot MTV och ZTV
Världsherraväldet kan man höra genom hundars skall
Världsherraväldet utav pansarplåt och tungmetal
Världsherraväldet kommer skoningslöst att sätta stopp för
Soul, funk, disco, rap och all förbannad hip-hop

http://www.darklyrics.com/lyrics/raubtier/skrietfrnvildmarken.html#4

Tur i oturen att Magdalena Andersson inte utsåg henne till kulturminister.

---
Haha. Eller?
https://www.youtube.com/watch?v=A4IQfFvOQl4
Citera
2021-12-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Du förstår inte problemet med en heilande socialdemokratisk minister när partiets paradgren alltid, i alla tänkbara sammanhang, är att fokusera på (och älta) ”Sverigedemokraternas nazistiska rötter”? Då har du en hel del jobb framför dig, börja med att byta ut kardborrebandet mot riktiga skosnören.

Utan att ta ställning för varken sossar eller sverigedemokrater så tycker jag att det är skillnad på att skämtheila lite friskt på fest i sin ungdom och att ett parti har faktiska rötter i vitmaktmiljö. Men alla skulle kunna tagga ner lite. Bryr mig inte om Ida Karkiainens hitlerhälsning och jag bryr mig inte om Jimmie lyssnat på Pluton Svea på nån finlandsfärja när han och partiet druckit bärs. Tycker snarare sånt gör politiker till människor istället för folk som skapat hela sin personlighet genom att vara så pk som möjligt sen tidiga tonår.

Alltså jag tror vi tycker ungefär samma sak fast har olika lösningar för det. Om jag inte skulle bli upprörd över att nån från ett annat parti hade skämtheilat på fest så tänker jag inte ramla av stolen av bestörtning för att en sosse gör det.
Senast redigerad av Kortburkskoma 2021-12-06 kl. 21:41.
Citera
2021-12-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hon e körd

Känd heil- skinhuvud i trakten

Sökert hatat på svarta utanför Ica och gjort knivar osv
Hoppas hon ej gör terrorbrott nu inatt bara
E hon efterlyst ?

ja jag vet inte hur känd. men av erfarenhet med fyllekort och mindre orter s¨talar det ju för att det finns mer. och en bild ger ju inte bara rök. kan mkt väl tänka mig det varit drag på de festerna.

med tanke på s syn på saker så gör de ju allt för rädda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in