Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Det är nog jävligt få som i tonåren är "riktiga" nazister. De flesta gör det för att dumma sig. Förekommer på mindre orter även idag, speciellt bland killar. Elever i högstadieålder är helt besatta av Hitler, ristar in hakkors på bänkar och heilar i korridorerna. Inget man ska förminska, men det är nog inte ens en på 1 000 som är en genuin nazist.
Tror nog ändå att de flesta inte gör det alls. Jag är liksom Karkiainen uppvuxen i en tid där man tidigt visste att internet aldrig glömmer, och att man ska vara grymt försiktig med att hamna på bild i tveksamma sammanhang. Och trots att jag är en som är här och "hatar" på flashback har jag alltid haft vett nog, även när man varit aspackad, att aldrig posera för en kamera med en hitlerhälsning - och hon poserar ju verkligen här.
Annars håller jag förstås med om att det inte ens är 1 på 1 000 som är riktig nazist. Och visst, högstadiekillar gillar att rista in hakkors och vara lite förbjudna. Men att fångas på bild med den posen? Det vet fan de flesta bättre än att låta sig luras till.
Att hon skulle ha gjort det "ironiskt" är ju en riktigt lam ursäkt, för övrigt.
Hennes strategi är att bagatellisera det. Återstår att se om det kommer funka.