Citat:
Ursprungligen postat av
AberKrux
Kommer skriva här i tråden efter att jag testat CBG 20% som jag också har hemma.
Det blir en annan kväll
Jag har inte testat att vejpa CBD ännu. Jag har bongat CBD buds som jag grindade först.
Riktigt trevligt var det. Röken blev lite lenare och ljudet av bubblandet är lite nice då man drar röken genom vattnet.
Jag föredrar dock att röka CBD hasch i pipa än så länge. Det gav mig mest hittils. Lukten på fingrarna efter att jag hållit för pipan mellan hitsen sitter kvar hela kvällen i princip. Även den lukten är lite speciell och trevlig.
Just då jag drar ner röken i en riktigt fin hit så får jag verkligen en stark känsla och unik smak.
Det känns som att överkroppen nästan bubblar i det ögonblicket.
Skriver lite om min känsla av det hela då jag själv undrade innan jag provade. Det kanske finns fler därute som undrar precis som jag gjorde
Då du vejpar, hur förbereder du CBD't för att köra i vape'n? Är det vape juice med CBD i eller gör du på annat sätt?
Jag använder en ört vape , finns en del sånna på marknaden nu, jag fyller en liten kapsel med ört , är det hasch eller vax så lägger i en "liquid pad " över örten så det kan smälta , så funkar det med den typen av vape jag kör som är en storz and bickel , det finns andra bra vapes också , bland annat firefly V2 , då lägger man bara i direkt i hålet och sen är det tuta och köra. Kan ställa in exakt temperatur genom en app . Det smakar även gudomligt , jag brukar inte kunna känna av smakerna så lätt i en spliff , det smakade verkligen citrus ur Lemon skunken i vapen , aldrig fått samma smak upplevde innan och då har jag nästan bara rökt ekologiskt jord odlat gräs i spliffar tidigare .
Det får plats 0.2 i en kapsel och kan köpa flera kapslar och preparera dom , finns även en grinder som är special byggd till vapen så man kan grinda i utan att spilla , även ett nyckel rings magasin där det får plats flera kapslar så du alltid har fyra fem stycken on the run , så du slipper kladda och Mecka och smula ner , har jag förstått det rätt så får man vad man betalar för inom ört vapes , ångan tenderar att vara stark och rivig efter några hittar vid billigare vapes , denna vape har en kyl funktion så ångan alltid är kyld . Fördelen med buds är att du ser kvalitén genom ångan och när du bryter upp en bud , jag skulle aldrig vilja vapea olja för att under tillverknings processen försvinner massa nyttiga grejer , och du kan inte inspektera kvalitén på samma sätt som du kan i en bud , och buds luktar så djuvligt och fint , öppnar ibland mina glas burkar hemma bara för att lukta lite på gräset.
Är kalas och rulla en fin hampa kona ibland också , en king palm till exempel och bara njuta av smaken, men 9 av 10 så kör jag vape .