2021-12-02, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Lite dubbla budskap, det skall alltså vara helt lagligt med cbd-buds t.ex, om halten av thc understiger 0.2%, men samtidigt så är thc narkotikaklassat och får därför inte brukas, oavsett mängd. Gäller att kräva blodprov om man hamnar i ett sånt läge, sen hur mycket det hjälper vet jag inte, men det ökar chansen för att gå fri har jag hört iallafall. Sen får man väl förklara att man intagit cbd, vilket är helt lagligt. Känns ju riktigt surt om man skulle åka på ett ringa narkotikabrott på det här...
Citat:
"Det är lagligt för jordbrukare att odla vissa sorter av så kallad industrihampa med en THC-halt lägre än 0,2 procent. Olagliga sorter kan innehålla 1–23 procent THC."

Det är lagligt att odla om thc-halten understiger 0.2%, men får ej brukas?

Haha mhm ja lagarna är efterblivna, godmorgon

Men skulle nog inte vara särskilt orolig för att pissa positivt med bilen typ så länge du inte rökt rätt mycket senaste 48 timmarna typ. Det är ju ändå verkligen bara spårämnen vi pratar om isåfall.
Senast redigerad av Mrsirgentleman 2021-12-02 kl. 22:47.
Citera
2021-12-03, 01:58
Medlem
Citat:
"Det är lagligt för jordbrukare att odla vissa sorter av så kallad industrihampa med en THC-halt lägre än 0,2 procent. Olagliga sorter kan innehålla 1–23 procent THC."

Det är lagligt att odla om thc-halten understiger 0.2%, men får ej brukas?

Exakt. Tål tydligen att upprepas här i tråden då lagen verkar otydlig för många: man får enligt svensk lagstiftning INTE ha THC i kroppen om man inte har det på recept från en läkare.
Man får göra annat med sin industrihampa, göra rep eller textiler, tillverka bränsle, you name it. Att konsumera 0,2% THC är olagligt, men du får ha det i fickan eller en 10 kilos påse i garaget.
Citera
2021-12-03, 23:47
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Exakt. Tål tydligen att upprepas här i tråden då lagen verkar otydlig för många: man får enligt svensk lagstiftning INTE ha THC i kroppen om man inte har det på recept från en läkare.
Man får göra annat med sin industrihampa, göra rep eller textiler, tillverka bränsle, you name it. Att konsumera 0,2% THC är olagligt, men du får ha det i fickan eller en 10 kilos påse i garaget.

Pratade med en person som blev tagen , han vägrade pissprov , fick ta blodprov , kunde bevisa att han köpt cbd buds , folk kunde intyga som vittnen , han berätta att inte rökt det i en holk utan evaporerat det och gjort te med det , han klarade sig i rättegången , trots THC på blodprov , detta skulle enligt honom aldrig fungerat om han gjorde piss prov och berättade att han hade rökt det i en holk .

THC halten bortförklarades genom att säga att regelbunden konsumtion han lagra THC till högre nivåer .

Lagen säger ju att det är olagligt att inneha THC i kroppen , men det är inte olagligt att använda CBD på annat sätt en beredning , enligt honom trumfade EUs lagstiftning dem svenska . Han gick helt fri .
Citera
2021-12-03, 23:57
Medlem
Galdars avatar
Vill bara påpeka hur grymt det är med vapes , köpte hem en Storz and bickel crafty + , verkade vara mycket vape för pengarna , kyld rök, god smak man doserar nästan ingenting och effekten slår in snabbare känns det som , högre effekt personligen vågar jag nästan påpeka också .

Evaporerade hampabondens Lemon skunk idag , relativt låg procent men den gav en lugn och fin effekt och min huvudvärk lindrades . Ska prova deras hasch i veckan eller vid nästa huvud värk tillfälle också .
Citera
2021-12-06, 13:50
Medlem
Vad är skillnaden på cbd buds och cbd hasch? Om % är dess lika så borde dom 2 göra samma nytta? Gjorde en order på og kush hasch och väntar förväntat med spänning då det skrivits gott om just den tidigare i tråden.

Peace and Love ✌️
Citera
2021-12-06, 16:43
Medlem
AberKruxs avatar
Rökte precis Charas Hasch 20% CBD i en pipa. Det smakade riktigt gott.

Har rätt mycket stress i kroppen från kneget och då jag rökt CBD försvinner stresskänslan och jag blir typ nollställd och lugn i kroppen. Typ axlarna känns som att de sjunker ner och jag kan blunda och slappna av. Det är absolut ingen "bäng" känsla om någon undrar utan det är som ett naturligt lugn som infinner sig för mig. Effekten höll senast i sig cirka en timme uppskattar jag det till efter kanske 0.25g

Har även rökt CBD buds med typ 10-13% CBD. Det var "Purple Dream" tror jag den hette.
Den gav lite mindre lugnande effekt men smaken var god och jag skulle kunna röka mer av det också.

Har även några gubbar CBG men har inte provat det än, det ska visst vara energigivande. Någon som provat och kan beskriva känslan? fick ni energi utan hjärtklappning t.ex?

Peace
Citera
2021-12-06, 18:19
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Rökte precis Charas Hasch 20% CBD i en pipa. Det smakade riktigt gott.

Har rätt mycket stress i kroppen från kneget och då jag rökt CBD försvinner stresskänslan och jag blir typ nollställd och lugn i kroppen. Typ axlarna känns som att de sjunker ner och jag kan blunda och slappna av. Det är absolut ingen "bäng" känsla om någon undrar utan det är som ett naturligt lugn som infinner sig för mig. Effekten höll senast i sig cirka en timme uppskattar jag det till efter kanske 0.25g

Har även rökt CBD buds med typ 10-13% CBD. Det var "Purple Dream" tror jag den hette.
Den gav lite mindre lugnande effekt men smaken var god och jag skulle kunna röka mer av det också.

Har även några gubbar CBG men har inte provat det än, det ska visst vara energigivande. Någon som provat och kan beskriva känslan? fick ni energi utan hjärtklappning t.ex?

Peace

Bra förklaring av " ruset " , personligen tycker jag att det är överlägset att använda en bra vape , känner mig inte bäng , men helt klart avslappnad och en skön känsla i kroppen, jag får inte alls samma känsla av spliffar eller pipa , vissa sorter har inte ens gjort mig lugnare i spliff , undrar samma om CBG , aldrig provat ännu . I en vape verkar man få i sig samtliga canabinoider , i spliffar förbränns dom istället och kroppen kan inte åtnjuta dom .
Har blivit "energisk " av en carmagnola strain däremot , ungefär som ett skarpare fokus plötsligt slår in .
Citera
2021-12-06, 19:15
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Bra förklaring av " ruset " , personligen tycker jag att det är överlägset att använda en bra vape , känner mig inte bäng , men helt klart avslappnad och en skön känsla i kroppen, jag får inte alls samma känsla av spliffar eller pipa , vissa sorter har inte ens gjort mig lugnare i spliff , undrar samma om CBG , aldrig provat ännu . I en vape verkar man få i sig samtliga canabinoider , i spliffar förbränns dom istället och kroppen kan inte åtnjuta dom .
Har blivit "energisk " av en carmagnola strain däremot , ungefär som ett skarpare fokus plötsligt slår in .

Kommer skriva här i tråden efter att jag testat CBG 20% som jag också har hemma.
Det blir en annan kväll

Jag har inte testat att vejpa CBD ännu. Jag har bongat CBD buds som jag grindade först.
Riktigt trevligt var det. Röken blev lite lenare och ljudet av bubblandet är lite nice då man drar röken genom vattnet.

Jag föredrar dock att röka CBD hasch i pipa än så länge. Det gav mig mest hittils. Lukten på fingrarna efter att jag hållit för pipan mellan hitsen sitter kvar hela kvällen i princip. Även den lukten är lite speciell och trevlig.

Just då jag drar ner röken i en riktigt fin hit så får jag verkligen en stark känsla och unik smak.
Det känns som att överkroppen nästan bubblar i det ögonblicket.

Skriver lite om min känsla av det hela då jag själv undrade innan jag provade. Det kanske finns fler därute som undrar precis som jag gjorde

Då du vejpar, hur förbereder du CBD't för att köra i vape'n? Är det vape juice med CBD i eller gör du på annat sätt?
Citera
2021-12-06, 20:51
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Kommer skriva här i tråden efter att jag testat CBG 20% som jag också har hemma.
Det blir en annan kväll

Jag har inte testat att vejpa CBD ännu. Jag har bongat CBD buds som jag grindade först.
Riktigt trevligt var det. Röken blev lite lenare och ljudet av bubblandet är lite nice då man drar röken genom vattnet.

Jag föredrar dock att röka CBD hasch i pipa än så länge. Det gav mig mest hittils. Lukten på fingrarna efter att jag hållit för pipan mellan hitsen sitter kvar hela kvällen i princip. Även den lukten är lite speciell och trevlig.

Just då jag drar ner röken i en riktigt fin hit så får jag verkligen en stark känsla och unik smak.
Det känns som att överkroppen nästan bubblar i det ögonblicket.

Skriver lite om min känsla av det hela då jag själv undrade innan jag provade. Det kanske finns fler därute som undrar precis som jag gjorde

Då du vejpar, hur förbereder du CBD't för att köra i vape'n? Är det vape juice med CBD i eller gör du på annat sätt?

Jag använder en ört vape , finns en del sånna på marknaden nu, jag fyller en liten kapsel med ört , är det hasch eller vax så lägger i en "liquid pad " över örten så det kan smälta , så funkar det med den typen av vape jag kör som är en storz and bickel , det finns andra bra vapes också , bland annat firefly V2 , då lägger man bara i direkt i hålet och sen är det tuta och köra. Kan ställa in exakt temperatur genom en app . Det smakar även gudomligt , jag brukar inte kunna känna av smakerna så lätt i en spliff , det smakade verkligen citrus ur Lemon skunken i vapen , aldrig fått samma smak upplevde innan och då har jag nästan bara rökt ekologiskt jord odlat gräs i spliffar tidigare .

Det får plats 0.2 i en kapsel och kan köpa flera kapslar och preparera dom , finns även en grinder som är special byggd till vapen så man kan grinda i utan att spilla , även ett nyckel rings magasin där det får plats flera kapslar så du alltid har fyra fem stycken on the run , så du slipper kladda och Mecka och smula ner , har jag förstått det rätt så får man vad man betalar för inom ört vapes , ångan tenderar att vara stark och rivig efter några hittar vid billigare vapes , denna vape har en kyl funktion så ångan alltid är kyld . Fördelen med buds är att du ser kvalitén genom ångan och när du bryter upp en bud , jag skulle aldrig vilja vapea olja för att under tillverknings processen försvinner massa nyttiga grejer , och du kan inte inspektera kvalitén på samma sätt som du kan i en bud , och buds luktar så djuvligt och fint , öppnar ibland mina glas burkar hemma bara för att lukta lite på gräset.

Är kalas och rulla en fin hampa kona ibland också , en king palm till exempel och bara njuta av smaken, men 9 av 10 så kör jag vape .
Citera
2021-12-07, 02:40
Medlem
Vad är poängen med det om det är ändå olagligt att t.ex. röka det? Finns det nån speciellt bra anledning att man vill ändå bruka sånt? Jag menar det verkar svindyrt för en ytterst liten effekt när man kan lika gärna köpa öl nära sin butik helt lagligt.
Citera
2021-12-07, 09:24
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Vad är poängen med det om det är ändå olagligt att t.ex. röka det? Finns det nån speciellt bra anledning att man vill ändå bruka sånt? Jag menar det verkar svindyrt för en ytterst liten effekt när man kan lika gärna köpa öl nära sin butik helt lagligt.

Medicinska fördelar , samma fördelar du kan få av "riktigt " gräs utan att behöva bli grötigt hög i huvudet . Vill man varva ner på kvällen snäppet mer effektivt än vad en kopp kamomill tea kan göra så är det också trevligt . Alla människor gillar inte heller att dricka öl.

Är du tillräckligt len i truten så kan du komma undan en torsk om du hanterar förhören rätt jag nämnde i ett tidigare inlägg hur en vän klarade sig , svindyrt är väll att ta i köpte precis hem 35 gram för 900 kronor , använder 0,2 till 0.6 gram genom vejp i veckan . Kommer räcka i över ett år .
Citera
2021-12-07, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi

Personligen gillar jag att använda lite CBD buds istället för tobak ibland när jag rullar. Även för att sänka toleransen för THC lite.
Om man är sugen på att röka lite tex men vill inte riktigt bli helt stekt så funkar CBD buds bra tex

Tycker även dom har en rätt intressant effekt för sig själva också även om man inte blir ''hög''
Men olika anledningar till användning är nog rätt individuellt & subjektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in