Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
58k är motståndet att ta sig över, alternativt bryta under 41k stödet, för att avgöra om vi är i fortsatt uppåt trend, eller om bearmarket är inledd. Allt däremellan får klassas som "sidled".
Ska förtydliga här att jag inte tror på klassisk bear och bullmarket för Bitcoin framöver av två orsaker.
Den tydligaste orsaken:
Alla, inklusive kreti och pleti, nu stirrar sig blinda på vad som hänt förut och tror dom kan bedöma framtiden baserat på detta. Det vore emot naturlagarna om marknaden också gör det väntade.
Den mer organiska orsaken:
Det jag talat om det tag nu, dvs att Bitcoin nu börjat användas till vad den var ämnat för* istället för att bara vara en tillgång för spekulation för daytrading.
*Store of value, se MicroStrategy, Square, Tesla, El Salvador med många fler.
- - -
Bitcoin har nått en nivå där politiker nu börjar diskutera Bitcoin. De som hörts har varit positivt inställda och oftast Republikaner (ni vet dom som prioriterar frihet i USA). Det viktiga här är att Demokraterna inte ställer sig emot Bitcoin bara för att Republikanerna tenderar att vara för Bitcoin.
Under 2022 så tror jag vi kommer få mycket klarhet i frågan, och Bitcoin priset kommer svara på det.