2021-12-05, 21:45
Medlem
Detta berodde ju helt på nya covid varianten, vilket gjorde att vanliga börsen blev orolig sen blev kryptomarknaden likadan.

Skit i att kolla på stödlinjer och skräp för de betyder ingenting när saker som covid händer.
Såklart betyder det nåt och viktiga indikatioer, men just vid paniksälj och oförberedda händelser så betyder de inte mycket.

55k inom 1-2 veckor beroende på hur det tvecklar sig med viruset.
Citera
2021-12-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitcoingrundaren
Detta berodde ju helt på nya covid varianten, vilket gjorde att vanliga börsen blev orolig sen blev kryptomarknaden likadan.

Skit i att kolla på stödlinjer och skräp för de betyder ingenting när saker som covid händer.
Såklart betyder det nåt och viktiga indikatioer, men just vid paniksälj och oförberedda händelser så betyder de inte mycket.

55k inom 1-2 veckor beroende på hur det tvecklar sig med viruset.

Marknaden reagerade på viruset för över en vecka sedan, en överreaktion dessutom då det visade sig att det visst inte är en variant som kommer utplåna hela jordklotet.

Det här var tradingfirmor/valar som vet precis vart andras stoploss ligger, likviditeten är aldrig så låg som en morgon på helgen när Europa och USA sover, framförallt USA.
Bara att koordinera säljandet så sköter likvideringarna resterande av raset då det vid denna tidpunkt inte finns tillräckligt med stora spelare som stoppar det genom att köpa.
Citera
2021-12-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashhash
Skulle de va vettigt att köpa btc nu när de är nere lite?
Jag hade inte köpt nu, iofs är ETH väldigt säkert och är till 99% bra mycket högre om ett par år men det är ett rejält risk off sentiment just nu, både inom crypto och aktier, skiten har gått spikrakt uppåt så länge, vem finns det egentligen kvar som köper vid det här lagret? Förr eller senare så blir marknaden utmattad.

Jag tror personligen inte att bullmarknaden är över, just nu är det tradfi som jävlas med krypto men samtidigt så tror jag att chansen är rätt så stor att vi 2022 bara konsoliderar alternativ är i en nedåttrend, ett tråkigt år helt enkelt där de som suttit inne i marknaden och svettats i två år bör säkra sina vinster och leva livet igen.
Citera
2021-12-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nej dom följer trender, trender tenderar att upprepa sig, kollar vi 2017, 2013 så följer vi i samma spår.

Upp 10000%? Pratar du om enstaka shitcoins nu?
Jag pratsr om majoriteten av de relevanta top 100 coinsen, självklar är inte alla upp 10000% det var en liten överdrift, men inte långt ifrån.
Citera
2021-12-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det var bara ett halvår sedan Avanza införde detta på krypto, menar du då att Avanza var oreglerad tidigare?
Jag har själv fått svara på liknande frågor på Binance, det kan ha att göra med att jag ibland handlar med hävstång.
Man handlar inte med hävstång när man köper BTC certs på Avanza/Nordnet. Jag använder Nordnet och dessa frågor har funnits längre än ett halvår.

Om du fortfarande försöker argumentera för att kryptomarknaden är reglerad, kolla på denna nysläppta dokumentär från Financial Times: https://www.ft.com/video/c461153e-5588-44cd-a73d-cea30afaa05d
Citat:
"Cryptocurrencies: how regulators lost control"

Kryptomarknaden beskrivs som "the wild west" i dokumentären. Ganska tydligt vad som menas med det. Då syftar de mest på leverage trading.
Citera
2021-12-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Damer och herrar,

https://twitter.com/intocryptoverse/status/1467228841366200320/photo/1

Härligt och se att hundskräp coinsen försvunnit ur topp 10 efter senaste korrektionen!
XRP är fortsätt påväg ner, bara tidsfråga innan denna shitcoin också är utanför.

Feels good. Såna här krascher behövs för att skaka ut svaga händer och rensa upp i shitcoin-träsket.
Nu är det bara låta marknaden läka sina sår. Kan ta dagar, kan ta veckor.

"No memes in the top 10. Sometimes the market has to be cleansed."
Jag följer själv Ben och kollar hans videos. Det är ändå komiskt att man ropar hej så fort. DOGE har legat på toppen i flera månader och första dagen den faller bort från toppen så ska man påpeka att det är "rensat". Jag skulle avvakta med att "fira". Mycket kan hända på kort tid.
Citera
2021-12-06, 01:37
Medlem
Weekly candle close under 50k. This is so exciting!
Citera
2021-12-06, 07:41
Medlem
Leastons avatar
Positivt:

Global leverage ratio och Global open interest dumpade mer (?)än dom gjorde vid maj dumpen. Dom hade varit på tog för höga länge, och agerade lite som ett dörrstopp för nya ATH.

Fear and gread index ligger på nära rekordlåga 16.

Negativt:
Vi hann inte ta tillbaka 51k nivån för att stänga veckan över trendlinen som nu är bruten.
Men vi har ännu inte gjort en lägre lägsta på dags och vecko grafen så vi kan fortfarande säga att vi gör högre bottnar och högre toppar.

Efter maj dumpen spenderade vi ca 60 dagar kring "dessa" nivåer och rör vi oss likadant nu så kommer vi göra ett svep ner mot 42k (botten på dumpen) igen innan vi går upp igen.

58k är motståndet att ta sig över, alternativt bryta under 41k stödet, för att avgöra om vi är i fortsatt uppåt trend, eller om bearmarket är inledd. Allt däremellan får klassas som "sidled".
Citera
2021-12-06, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Negativt:
Vi hann inte ta tillbaka 51k nivån för att stänga veckan över trendlinen som nu är bruten.

Förklara gärna varför det spelar någon roll.
Citera
2021-12-06, 07:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Förklara gärna varför det spelar någon roll.
Varför stödlinjer och trendlinjer spelar någon roll?

Hade vi återtagit nivån så hade vi varit inom en trendlinje som tar oss till nya ATH mellan december och februari.
Nu har vi halkat utanför denna linje, och det kan som sagt ta oss två månader innan vi ens börjar jobba oss uppåt igen, om vi rör oss likadant nu som efter maj dumpen. Inte mig emot, för jag tar hellre en långsam men säker uppgång än en snabb blow of top och 2-3 år av bearmarket.
Senast redigerad av Leaston 2021-12-06 kl. 08:02.
Citera
2021-12-06, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Varför stödlinjer och trendlinjer spelar någon roll?

Hade vi återtagit nivån så hade vi varit inom en trendlinje som tar oss till nya ATH mellan december och februari.
Nu har vi halkat utanför denna linje, och det kan som sagt ta oss två månader innan vi ens börjar jobba oss uppåt igen, om vi rör oss likadant nu som efter Maj dumpen.

Varför det spelar roll att den trendline som nu är bruten, är bruten.
Citera
2021-12-06, 08:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför det spelar roll att den trendline som nu är bruten, är bruten.

Nu har vi halkat utanför denna linje, och det kan som sagt ta oss två månader innan vi ens börjar jobba oss uppåt igen, om vi rör oss likadant nu som efter maj dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in