Citat:
Ursprungligen postat av
SuneV
Jag håller med i det du skriver nu. Ja 2 av 4 verkar umgås med/känna HA. Men det som talar emot att HA skulle vara inblandad i detta är:
1. Ingen i HA är häktad.
2. A.S, B.Y är ifrån Rinkeby och de har även haft en relation till BO vilket ingen från HA har haft och enligt NSD har åtminstone SV inte heller någon känd relation till BO.
3. ZK , SV har blivit dömd till långa straff i år för andra brott och verkar därav fullt kapabla agera på egen hand och utan tillåtelse av någon. Båda är även dömda för brott och har levt laglöst långt innan de började synas kring HA.
Jag anser tråden tappar fokus från de faktiskt misstänka gärningsmännen och brottet i sig och tycker de är synd. Men over and out och allt gott. Mycket tragisk händelse på alla sätt och vis, livet ska inte behöva avslutas på detta sätt för någon och i så ung ålder.
Okej. Tror jag förstår vad du menar. Men hur ofta tror du gamla gubbarna i Luleås HA avdelning hade
vågat göra något korkat själv? HA i Luleå består tack och lov bara av misslyckades fegisar. Just därför utnyttjar de ofta naiva ungdomar som vill hävda sig. Efter man googlat, läst artiklar och inlägg här så får man en viss bild ang dessa gamlingar.
Ingen ur HA är häktad, men betyder det att de är oskyldiga för det?
Flera inlägg här visar på att det inte är första gången H.L använt sig utav Z.K och SV att begå olika handlingar. Om han gjort det förr, hur vet man att det inte skett vid detta tillfälle?
Jag tror lite på det som Arneweiss berättade, dvs att H.L har ett finger med i spelet. Förhoppningsvis kommer hela sanningen fram i rättegången, men tvekar på det.