2021-12-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweiss
Då har du verkligen noll koll på Luleå iaf.

Du menar att denne medlem från Luleås HA avdelning är ledare över "alla" kriminella I Luleå inom och utanför den rödvita sfären samt automatiskt blir de över de som kommer från andra nätverk och besöker länet tillfälligt?
Citera
2021-12-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneV
Du menar att denne medlem från Luleås HA avdelning är ledare över "alla" kriminella I Luleå inom och utanför den rödvita sfären samt automatiskt blir de över de som kommer från andra nätverk och besöker länet tillfälligt?

Kan du läsa svensk text?
Citera
2021-12-04, 22:54
Medlem
Citat:
Kan du läsa svensk text?

Ja, men du kan nog inte räkna matte. Sitter fyra häktade samtliga med tunga register sen tidigare där har du nog det rätta svaret på ekvationen.
Citera
2021-12-04, 22:56
Medlem
Citat:
Det tror jag helt klart. Mc klubbar har ingen kontroll över förtortsgäng. Hänvisar till alla konflikter som just nu pågår över hela Sverige. Kommer nya generationer av yngre män som växt upp i betydligt hårdare klimat och som tar till våld utan att blinka där människoliv inte betyder någonting. Att påstå att HA luleå eller HA överlag är på den nivån är ju inte rimligt.

Rent statistiskt vilka kvinnor har HA medlemmar någonsin gått på om de inte är tex misshandel av sina egna partners. Och hur många skjutningar/mord har HA utfört senaste 10 åren vs gatugängen. Men vad vet jag, är väll dags för rättegång inom närmsta framtiden? Förstår hur du tänker, men med handen på hjärtat HA eller FLG vilka skulle du helst föredra vara i konflikt med? Jag tror man finner svar i den frågeställningen..

Men vi har uppenbart olika åsikter och tror på olika scenarion. Att HA som grupp eller en enskild medlem där har en såpass ledande position även för att andra gäng och har möjlighet godkänna eller neka saker de tror jag faktiskt inte, jag tror inte de har en sån makt någon ur en mc klubb. Kanske på 90 talet men idag nej.

Självklart så har inte HA att säga mycket emot förortsgäng. Speciellt inte Luleå avdelningen som består av pensionärer... Självklart hade jag hellre haft en konflikt med HA än t.ex. FLG.

Du skrev att HA inte har kontroll över förortsgäng, vilket jag inte argumenterar emot. Men i detta fall så tillhör 2 av de häktade inte något förortsgäng? Både Ziad och Simon skyltar ju med support 81 kläder och hänger frekvent med HA medlemmar (speciellt H.L) om jag förstått detta rätt?

Detta är varför jag ser en koppling mot t.ex. H.L. Men sen om jag har rätt eller fel vet jag inte.
Citera
2021-12-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yandez
Självklart så har inte HA att säga mycket emot förortsgäng. Speciellt inte Luleå avdelningen som består av pensionärer... Självklart hade jag hellre haft en konflikt med HA än t.ex. FLG.

Du skrev att HA inte har kontroll över förortsgäng, vilket jag inte argumenterar emot. Men i detta fall så tillhör 2 av de häktade inte något förortsgäng? Både Ziad och Simon skyltar ju med support 81 kläder och hänger frekvent med HA medlemmar (speciellt H.L) om jag förstått detta rätt?

Detta är varför jag ser en koppling mot t.ex. H.L. Men sen om jag har rätt eller fel vet jag inte.

Jag håller med i det du skriver nu. Ja 2 av 4 verkar umgås med/känna HA. Men det som talar emot att HA skulle vara inblandad i detta är:

1. Ingen i HA är häktad.

2. A.S, B.Y är ifrån Rinkeby och de har även haft en relation till BO vilket ingen från HA har haft och enligt NSD har åtminstone SV inte heller någon känd relation till BO.

3. ZK , SV har blivit dömd till långa straff i år för andra brott och verkar därav fullt kapabla agera på egen hand och utan tillåtelse av någon. Båda är även dömda för brott och har levt laglöst långt innan de började synas kring HA.

Jag anser tråden tappar fokus från de faktiskt misstänka gärningsmännen och brottet i sig och tycker de är synd. Men over and out och allt gott. Mycket tragisk händelse på alla sätt och vis, livet ska inte behöva avslutas på detta sätt för någon och i så ung ålder.
Senast redigerad av SuneV 2021-12-04 kl. 23:32.
Citera
2021-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Jag håller med i det du skriver nu. Ja 2 av 4 verkar umgås med/känna HA. Men det som talar emot att HA skulle vara inblandad i detta är:

1. Ingen i HA är häktad.

2. A.S, B.Y är ifrån Rinkeby och de har även haft en relation till BO vilket ingen från HA har haft och enligt NSD har åtminstone SV inte heller någon känd relation till BO.

3. ZK , SV har blivit dömd till långa straff i år för andra brott och verkar därav fullt kapabla agera på egen hand och utan tillåtelse av någon. Båda är även dömda för brott och har levt laglöst långt innan de började synas kring HA.

Jag anser tråden tappar fokus från de faktiskt misstänka gärningsmännen och brottet i sig och tycker de är synd. Men over and out och allt gott. Mycket tragisk händelse på alla sätt och vis, livet ska inte behöva avslutas på detta sätt för någon och i så ung ålder.

Ok. Säger du det så är det nog så. Kom bara ihåg att jag påtalade denna koppling…
Citera
2021-12-05, 02:52
Medlem
Citat:

1. Ingen i HA är häktad.

Okej. Tror jag förstår vad du menar. Men hur ofta tror du gamla gubbarna i Luleås HA avdelning hade vågat göra något korkat själv? HA i Luleå består tack och lov bara av misslyckades fegisar. Just därför utnyttjar de ofta naiva ungdomar som vill hävda sig. Efter man googlat, läst artiklar och inlägg här så får man en viss bild ang dessa gamlingar.

Ingen ur HA är häktad, men betyder det att de är oskyldiga för det?

Flera inlägg här visar på att det inte är första gången H.L använt sig utav Z.K och SV att begå olika handlingar. Om han gjort det förr, hur vet man att det inte skett vid detta tillfälle?

Jag tror lite på det som Arneweiss berättade, dvs att H.L har ett finger med i spelet. Förhoppningsvis kommer hela sanningen fram i rättegången, men tvekar på det.
Senast redigerad av Yandez 2021-12-05 kl. 03:11.
Citera
2021-12-05, 18:21
Medlem
Citat:
Okej. Tror jag förstår vad du menar. Men hur ofta tror du gamla gubbarna i Luleås HA avdelning hade vågat göra något korkat själv? HA i Luleå består tack och lov bara av misslyckades fegisar. Just därför utnyttjar de ofta naiva ungdomar som vill hävda sig. Efter man googlat, läst artiklar och inlägg här så får man en viss bild ang dessa gamlingar.

Ingen ur HA är häktad, men betyder det att de är oskyldiga för det?

Flera inlägg här visar på att det inte är första gången H.L använt sig utav Z.K och SV att begå olika handlingar. Om han gjort det förr, hur vet man att det inte skett vid detta tillfälle?

Jag tror lite på det som Arneweiss berättade, dvs att H.L har ett finger med i spelet. Förhoppningsvis kommer hela sanningen fram i rättegången, men tvekar på det.

Som jag sagt förut. H.L har ngt med detta att göra, antingen hans droger som det blivit knas med och då skickar han småpojkarna för å lösa problemet. Ziads storebror B.K är väl H.L:s lilla marionettdocka enligt källor inifrån 81 organisationen. H.L:s ord är lag för pojkarna verkar det som… patetiskt.
Citera
2021-12-06, 15:17
Medlem
Citat:
Som jag sagt förut. H.L har ngt med detta att göra, antingen hans droger som det blivit knas med och då skickar han småpojkarna för å lösa problemet. Ziads storebror B.K är väl H.L:s lilla marionettdocka enligt källor inifrån 81 organisationen. H.L:s ord är lag för pojkarna verkar det som… patetiskt.

Jo, jag ser en röd tråd genom det hela desto mer och mer man läser. Har förut trott att HA hade en viss "standard" bland dessa kriminella gäng.

Frågan är hur långt H.L / HA är inblandade i detta. Skulle inte förvåna mig om det kommer ut mer info att HA eller H.L också "umgåts" med de övriga som åkt in. Någon som vet hur HAs relation ser ut med de övriga som blivit gripna?
Citera
2021-12-07, 05:26
Medlem
Citat:
Jo, jag ser en röd tråd genom det hela desto mer och mer man läser. Har förut trott att HA hade en viss "standard" bland dessa kriminella gäng.

Frågan är hur långt H.L / HA är inblandade i detta. Skulle inte förvåna mig om det kommer ut mer info att HA eller H.L också "umgåts" med de övriga som åkt in. Någon som vet hur HAs relation ser ut med de övriga som blivit gripna?

H.L umgås mer eller mindre dagligen med de som åkt in..
Citera
2021-12-07, 16:02
Medlem
Citat:
H.L umgås mer eller mindre dagligen med de som åkt in..

Har också hört detta. Alla dömda verkar alltså ha "umgåts" med HA. Så HA verkar ha mycket kopplingar här. H.L verkar ju också tidigare dömd för en misshandel på en kvinna. Stabil och modigt.
Citera
2021-12-07, 17:39
Medlem
Förstår att någon inte är särskilt förtjust i H.L, men finns det någonting substantiellt som knyter honom till det här mordet?

Av det som framkommit är det väldigt lite som tyder på att HA eller för den delen specifikt H.L sanktionerat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in