Citat:
Ursprungligen postat av
Yandez
Förstår hur du menar. Men kolla gärna inlägget jag citerar från användare r3m3mb3rth3nam3.
Tror du att dessa yngre killar hade gjort något sådant utan H.L godkännande?
Hela händelsen är iaf tragiskt. Att det ska gå så långt och fegt att man mördar en tjej är ofattbart.
Det tror jag helt klart. Mc klubbar har ingen kontroll över förtortsgäng. Hänvisar till alla konflikter som just nu pågår över hela Sverige. Kommer nya generationer av yngre män som växt upp i betydligt hårdare klimat och som tar till våld utan att blinka där människoliv inte betyder någonting. Att påstå att HA luleå eller HA överlag är på den nivån är ju inte rimligt.
Rent statistiskt vilka kvinnor har HA medlemmar någonsin gått på om de inte är tex misshandel av sina egna partners. Och hur många skjutningar/mord har HA utfört senaste 10 åren vs gatugängen. Men vad vet jag, är väll dags för rättegång inom närmsta framtiden? Förstår hur du tänker, men med handen på hjärtat HA eller FLG vilka skulle du helst föredra vara i konflikt med? Jag tror man finner svar i den frågeställningen..
Men vi har uppenbart olika åsikter och tror på olika scenarion. Att HA som grupp eller en enskild medlem där har en såpass ledande position även för att andra gäng och har möjlighet godkänna eller neka saker de tror jag faktiskt inte, jag tror inte de har en sån makt någon ur en mc klubb. Kanske på 90 talet men idag nej.