2021-11-29, 00:41
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Åklagaren begärde idag förlängd åtalstid för Bahnan Yusuf, Ziad Kohzad, Ali Ahmed Sabriy och Simon Vestermark. Åtminstone de tre förstnämnda motsätter sig åklagarens begäran och är kallade till nya häktningsförhandlingar under morgondagen. Simon har inte svarat ännu, så det återstår att se i hans fall.

Du gör verkligen ett helt otroligt bra jobb som länkar till handlingar och håller koll på vad som händer i olika utredningar och presenterar det för oss andra. I den här tråden och i andra trådar.

Som minst borde du få en guldstjärna bredvid ditt användarnamn för dina insatser.
Citera
2021-11-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweiss
H.L är roten till detta.
Stackars hans familj som får läsa/höra om honom i tidning och tv.
Pratet om honom på stan är nog inte heller så roligt för hans närstående att höra.

Han borde sluta medicinera och sen ta och rannsaka sig själv.

Att tro att man är kung brukar sluta med att man upptäcker bittert att man förlorat allt.

På vilket sätt är han spindeln i nätet, var det han som ville ha hit lite affärer?
Citera
2021-12-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
På vilket sätt är han spindeln i nätet, var det han som ville ha hit lite affärer?

Ja det är klart det är. Han får ju inte in pengar på sina ”fina” företag längre…..
Citera
2021-12-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ja det är klart det är. Han får ju inte in pengar på sina ”fina” företag längre…..

Vad är denna H.L för människa? Trodde inte HA var så lik dessa förortsgäng?

Kollade upp denna H.L. Han verkar tidigare ha varit inblandad i en misshandel av en 17 årig tjej. Nu verkar han också ha direkt kopplingar till detta mord? Eller har jag missförstått något?
Senast redigerad av Yandez 2021-12-02 kl. 18:45.
Citera
2021-12-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yandez
Vad är denna H.L för människa? Trodde inte HA var så lik dessa förortsgäng?

Kollade upp denna H.L. Han verkar tidigare ha varit inblandad i en misshandel av en 17 årig tjej. Nu verkar han också ha direkt kopplingar till detta mord? Eller har jag missförstått något?

Alldeles korrekt.
H.L=svaret på denna ekvation.
Citera
2021-12-03, 00:08
Medlem
Citat:
Alldeles korrekt.
H.L=svaret på denna ekvation.

Okej. Jo ser ut som det av allt jag läst här.
Vilket avskum H.L verkar vara. Feg...
Citera
2021-12-03, 18:54
Medlem
Citat:
H.L är roten till detta.
Pratet om honom på stan är nog inte heller så roligt för hans närstående att höra.

Att tro att man är kung brukar sluta med att man upptäcker bittert att man förlorat allt.

Sitter 4 Häktade och han är inte en av de, ingen av de häktade är rödvita dvs HA, RAWC, RD etc.

De du gör i alla trådar är att marknadsföra HA och dess medlemmar. Syns man inte finns man inte så de tackar nog och bugar. Får publicitet, blir omtalade, och får rykte om våldskapital samtidigt som de pillar naveln

Järva killar har bott i LÅ till och från sen säkert 6 år tillbaka är inget nytt. Polisen har nog rätt bra koll och de har även nämnts i tidningarna vid flertal tillfällen (Se tex expressen).
Senast redigerad av SuneV 2021-12-03 kl. 19:47.
Citera
2021-12-03, 22:16
Medlem
Citat:
H.L är roten till detta.

Citat:
Ursprungligen postat av SuneV
Sitter 4 Häktade och han är inte en av de, ingen av de häktade är rödvita dvs HA, RAWC, RD etc.

De du gör i alla trådar är att marknadsföra HA och dess medlemmar. Syns man inte finns man inte så de tackar nog och bugar. Får publicitet, blir omtalade, och får rykte om våldskapital samtidigt som de pillar naveln

Järva killar har bott i LÅ till och från sen säkert 6 år tillbaka är inget nytt. Polisen har nog rätt bra koll och de har även nämnts i tidningarna vid flertal tillfällen (Se tex expressen).

Arneweiss har ju dock en poäng. Alla som blev tagna hade kontakt med HA. Z.K och S m.fl. verkar ju vara deras springpojkar.

Mycket verkar ju vara kopplat mot de? Eller iaf de involverade personer.
Publicitet för kvinnomord är väl inget positivt?
Men vad vet jag, vissa kanske ser det som något coolt?
Senast redigerad av Yandez 2021-12-03 kl. 22:43.
Citera
2021-12-03, 23:29
Medlem
Citat:
Arneweiss har ju dock en poäng. Alla som blev tagna hade kontakt med HA. Z.K och S m.fl. verkar ju vara deras springpojkar.

Mycket verkar ju vara kopplat mot de? Eller iaf de involverade personer.
Publicitet för kvinnomord är väl inget positivt?
Men vad vet jag, vissa kanske ser det som något coolt?

Luleå är en liten stad de flesta "busen" känner väll varandra mer eller mindre antar jag. HA kopplingen i detta fall är nog inte större än just så. Finns en specifik tråd som enbart handlar om HA, prospects m.m. där en del inlägg härifrån skulle passa bättre.

Vissa skriver bra sammanfattningar här som känns mer aktuella med tanke på senaste tidens info och som handlar om de misstänka gärningsmännen. Vore intressant om de inläggen istället fick ta plats.

Kvinnomord är definitivt inget positivt, inga artiklar om mc gäng är positiva och inget med mc gäng är positivt.
Citera
2021-12-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3m3mb3rth3nam3
Ett närtida exempel på att Ziad Kohzad och Samuel Beckman har kontakter med Hells Angels-medlemmar framgick av en fordonskontroll Gymnasievägen 9 Luleå den 15 mars 2021. Polis kontrollerade fordon SWN26Z med Henrik Lindqvist, medlem Hells Angels Luleå, som förare. Under fordonsstoppet anländer ett annat fordon MCS186 med bland annat Bezad Kohzad, Ziad Kohzad och Samuel Beckman m.fl. som passagerare. Samtliga personer blir närgångna mot polis och när patrull ber dem backa undan blir det gap och skrik. Samtliga är ifrågasättande och otrevliga mot polispersonal. Även kommentarer som kunde uppfattas som förtäckta hot riktades mot polispersonal.
Ovan text är citerad.

Enligt tidigare trådar så är det H.L som främst figurerar som ledare över de yngre förmågorna i Luleå.
Enligt boende i området där H.L bor ska grannar ha observerat flera besök av smala och mörkhyade personer i sommar.
H.L har nyligen ändrat sin adress till dold på mrkoll.
Är även hans bil som synts i bilden som lokaltidningen publicerade i samband gripandet av de som nu sitter anhållna.

Kan detta vara ”någon” som nu försöker vilseleda i detta forum?

Citat:
Luleå är en liten stad de flesta "busen" känner väll varandra mer eller mindre antar jag. HA kopplingen i detta fall är nog inte större än just så. Finns en specifik tråd som enbart handlar om HA, prospects m.m. där en del inlägg härifrån skulle passa bättre.

Vissa skriver bra sammanfattningar här som känns mer aktuella med tanke på senaste tidens info och som handlar om de misstänka gärningsmännen. Vore intressant om de inläggen istället fick ta plats.

Kvinnomord är definitivt inget positivt, inga artiklar om mc gäng är positiva och inget med mc gäng är positivt.

Förstår hur du menar. Men kolla gärna inlägget jag citerar från användare r3m3mb3rth3nam3.
Tror du att dessa yngre killar hade gjort något sådant utan H.L godkännande?

Hela händelsen är iaf tragiskt. Att det ska gå så långt och fegt att man mördar en tjej är ofattbart.
Senast redigerad av Yandez 2021-12-04 kl. 15:00.
Citera
2021-12-04, 15:21
Medlem
Citat:
Förstår hur du menar. Men kolla gärna inlägget jag citerar från användare r3m3mb3rth3nam3.
Tror du att dessa yngre killar hade gjort något sådant utan H.L godkännande?

Hela händelsen är iaf tragiskt. Att det ska gå så långt och fegt att man mördar en tjej är ofattbart.

Det tror jag helt klart. Mc klubbar har ingen kontroll över förtortsgäng. Hänvisar till alla konflikter som just nu pågår över hela Sverige. Kommer nya generationer av yngre män som växt upp i betydligt hårdare klimat och som tar till våld utan att blinka där människoliv inte betyder någonting. Att påstå att HA luleå eller HA överlag är på den nivån är ju inte rimligt.

Rent statistiskt vilka kvinnor har HA medlemmar någonsin gått på om de inte är tex misshandel av sina egna partners. Och hur många skjutningar/mord har HA utfört senaste 10 åren vs gatugängen. Men vad vet jag, är väll dags för rättegång inom närmsta framtiden? Förstår hur du tänker, men med handen på hjärtat HA eller FLG vilka skulle du helst föredra vara i konflikt med? Jag tror man finner svar i den frågeställningen..

Men vi har uppenbart olika åsikter och tror på olika scenarion. Att HA som grupp eller en enskild medlem där har en såpass ledande position även för att andra gäng och har möjlighet godkänna eller neka saker de tror jag faktiskt inte, jag tror inte de har en sån makt någon ur en mc klubb. Kanske på 90 talet men idag nej.
Senast redigerad av SuneV 2021-12-04 kl. 16:10.
Citera
2021-12-04, 20:48
Medlem
Citat:
Det tror jag helt klart. Mc klubbar har ingen kontroll över förtortsgäng. Hänvisar till alla konflikter som just nu pågår över hela Sverige. Kommer nya generationer av yngre män som växt upp i betydligt hårdare klimat och som tar till våld utan att blinka där människoliv inte betyder någonting. Att påstå att HA luleå eller HA överlag är på den nivån är ju inte rimligt.

Rent statistiskt vilka kvinnor har HA medlemmar någonsin gått på om de inte är tex misshandel av sina egna partners. Och hur många skjutningar/mord har HA utfört senaste 10 åren vs gatugängen. Men vad vet jag, är väll dags för rättegång inom närmsta framtiden? Förstår hur du tänker, men med handen på hjärtat HA eller FLG vilka skulle du helst föredra vara i konflikt med? Jag tror man finner svar i den frågeställningen..

Men vi har uppenbart olika åsikter och tror på olika scenarion. Att HA som grupp eller en enskild medlem där har en såpass ledande position även för att andra gäng och har möjlighet godkänna eller neka saker de tror jag faktiskt inte, jag tror inte de har en sån makt någon ur en mc klubb. Kanske på 90 talet men idag nej.

Då har du verkligen noll koll på Luleå iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in