Citat:
Ursprungligen postat av
Finnvedssonen
Det var fantastiska dagar som påminde om fornstora dar. Men jag är rädd att andra åkare faktiskt konkurrerar ut henne i år även om hon skulle höja sig till OS. Det här forumet har ju inte varit nådiga i sin kritik mot Dyvik men hon hade en poäng ifjol (som försvann i reaktionen på hennes lite klumpiga sätt att säga det) som i år är uppenbar. Dagarna då Kalla ges automatisk förtur är över hur ledsamt det än må vara.
Vill hon fortsätta sin satsning så skulle mitt råd vara att söka sig till något nytt. Något som får henne 34-åriga kropp att känna sig ung och pånyttfödd igen.
Håller med att det finns åkare som kan hålla på och konkurrera ut henne. Ribom och Olsson har tagit steg som gör att de hotar henne på allvar. Jag tror att Kalla kommer med till OS då ledningen vet att hon är en mästarinna att pricka formen till mästerskap.
Dyvik är inget " ämne" för mig. Hon brukar göra vra resultat i Bruksvallarna, kommer med till Ruka. Sedan blir det inte så mer. Det är aldrig bra att behöva tacka nej till tävlingar inför ett OS. Dyvik behöver prestera bättre än landslagsåkarna om hon skall vara aktuell. Jag satsar alla dagar i veckan på att Louise Lindström skall med till OS. Hon ser väldigt intressant ut.