2021-12-06, 22:41
Medlem
Det blev en väldigt tuff förstasträcka med Stupak och Hennig som åkte starkt. Stupak åker säkert denna sträcka i OS. Hennig kanske också om Tyskland vill ligga i täten, annars kanske Hennig på en andra sträcka också kan vara ett bra alternativ.
Citera
2021-12-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Kalla kom 5:a och 6:a i VM 2021 efter att knappt presterat något innan. Hon är fenomenal på att pricka en formtopp lagom till mästerskap. Kalla kommer att pricka en formtopp som gör att hon kommer Topp 8 i de individuella loppen i OS.
Det spelar ingen roll om det finns flera som har presterat bättre. Möjligen kunde det finnas en chans om hon presterat på topp senaste två säsongerna.
Citera
2021-12-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Starkt av Moa att spurta ned Fossesholm i vilket fall. Men det hade väl Dyvik fixat med förstås

Dyvik spurtar ner allt 😂😂😂

Ps. Det var väl Ryssland som vann eller? Norge lär fundera en runda till om Fossesholm verkligen ska vara slutman i stafetten. Varför vi svenskar glädjer oss så att besegra trean istället för att fundera på hur vi ska slå ettan finner jag en smula oroande 🤗
Citera
2021-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det blev en väldigt tuff förstasträcka med Stupak och Hennig som åkte starkt. Stupak åker säkert denna sträcka i OS. Hennig kanske också om Tyskland vill ligga i täten, annars kanske Hennig på en andra sträcka också kan vara ett bra alternativ.

Att slösa bort Henning på förstasträckan tror jag Tyskland inte gör om. Med Henning på sträcka 2 så är Tyskland med i toppen efter halva stafetten.
Citera
2021-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen

Ps. Det var väl Ryssland som vann eller? Norge lär fundera en runda till om Fossesholm verkligen ska vara slutman i stafetten. Varför vi svenskar glädjer oss så att besegra trean istället för att fundera på hur vi ska slå ettan finner jag en smula oroande 🤗
Heidi Weng skulle säkert vara bra på sista sträckan. Hon kan åka fort i 5 km och spurta bra.
Senast redigerad av Camelot 2021-12-06 kl. 22:48.
Citera
2021-12-06, 22:47
Medlem
Citat:
Att slösa bort Henning på förstasträckan tror jag Tyskland inte gör om. Med Henning på sträcka 2 så är Tyskland med i toppen efter halva stafetten.
Jag håller med, så skulle jag göra laguttagningen.
Citera
2021-12-06, 22:49
Medlem
katws avatar
Citat:

Men det är väl ingen som på allvar ens överväger Moa på en fjärde sträcka i OS? Norge körde ju trots allt sitt VM-guldlag även om banan och vädret inte var "det bästa". Klart vi gläder oss så länge vi besegrar Norge.
Citera
2021-12-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Heidi Weng skulle säkert vara på sista sträckan. Hon kan åka fort i 5 km och spurta bra.

Nåt säger mig att hon inte vill åka sista sträckan men jag håller med. Men då skulle Johaug gå sträcka 2 och Fossesholm sträcka 3?
Citera
2021-12-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men det är väl ingen som på allvar överväger Moa på en fjärde sträcka i OS? Norge körde ju trots allt sitt VM-guldlag även om banan och vädret inte var "det bästa". Klart vi gläder oss så länge vi besegrar Norge.

Kör man sträckan i generalrepet så är man i alla fall ett alternativ. Varför inte testa Maja där om hon är tilltänkt? Kaxigt om man är så dundersäker på att Maja briljerar på en sista sträcka i en stafett så att man mörkar det inför OS.
Citera
2021-12-06, 22:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Kör man sträckan i generalrepet så är man i alla fall ett alternativ. Varför inte testa Maja där om hon är tilltänkt? Kaxigt om man är så dundersäker på att Maja briljerar på en sista sträcka i en stafett så att man mörkar det inför OS.

Maja prioriterade höjdtimmar i Davos framför stafett
Det blir ju helt andra banor på OS så denna stafetten var ett prov utan värde, i alla fall i mina ögon.
Citera
2021-12-06, 23:14
Medlem
MuscleSharks avatar
Elvira Öberg på 3:e sträckan
Citera
2021-12-06, 23:35
Medlem
Olsson visade en massa bra saker på sistasträckan och jag vill inte ta ifrån henne något MEN jag tror kanske Fossesholm inte var i riktigt praktslag. Det finns ett par tjejer som jag tycker fortfarande går före.

Men jag ser ganska ljust på stafetten. Jag ser många potentiella uppställningar som kan knipa ett guld med lite tur. Norge har lite låst in sig på ett lag som måste klaffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in