Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Att vara med i landslaget innebär att vissa saker ingår (man kan kalla det förpliktelser) och att det följer med vissa saker (man kan kalla det förmåner eller stöd). Är man inte med i landslaget ja då kan man inte ta del av dessa förmåner/stöd.
Jag önskar också våra svenska åkare i topp i varje tävling men jag har svårt för den individualistiska, reduktionistiska och plocka-russin-ur-kakan eller smörgåsbordsattityden i synen på landslaget som vissa har härinne.
Om det du så nedlåtande beskriver gör att en åkare utvecklas mer än annars så är det helt OK för mig.
Det är faktiskt en individuell idrott dom håller på med.
Sen har ju både sagt att dom skulle kunna delta på vissa läger men inte alla läger.
Du vill se svenska åkare i topp i varje tävling men du är inte beredd att betala priset för det?
DET är väl lika egoistiskt.
Dom bästa åkarna skall ges dom bästa möjliga förutsättningar för att i varje race prestera sitt yttersta när dom har landslagsdräkten på sig, så enkelt tycker jag det är.
Sen förstår även jag fördelar med att ha gemensamma läger men om det inte passar alla vid alla tillfällen så ska man inte vara så fyrkantig att man inte kan hitta lösningar på det.
Vi tycker tydligen olika och så får det vara.
tycker bara det är oerhört småsint av ledningen och dessutom på sättet det tillkännagavs.
Svagt och uselt ledarskap.