2021-12-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja, och det roligaste i denna artikel är att när matchen med 30 000 åskådare skulle spelas utomhus, behövdes inga apartheidpass. Men ojsan hoppsan, arrangörerna måste fälla ner taket istället (p.g.a. vädret?) och det blir en inomhusmatch plötsligt - corona is activated, bring out the apartheid! Om inte folk ifrågasätter detta är de verkligen en totalt fårskallad fårskock.

Hela skiten är en jävla komedi. Åk buss i rusningstid i någon storstad så ska du se hur mycket avstånd det är mellan folk. Igen bryr sig i verkligheten men ändå så ska vi ha dessa låtsas regler.
Citera
2021-12-05, 01:20
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja, och det roligaste i denna artikel är att när matchen med 30 000 åskådare skulle spelas utomhus, behövdes inga apartheidpass. Men ojsan hoppsan, arrangörerna måste fälla ner taket istället (p.g.a. vädret?) och det blir en inomhusmatch plötsligt - corona is activated, bring out the apartheid! Om inte folk ifrågasätter detta är de verkligen en totalt fårskallad fårskock.

Det är så galet det kan bli. Tyvärr visar detta på vilka idioter folk har blivit som slukar allt utan att ens ifrågasätta något. Skulle FHM/Media säga att om man sätter på sig sina strumpor ut och in så har det ett viss skydd mot corona, så skulle folk försvara det med näbbar och klor utan att ens tänka till en extra gång.

Vilken sekt det har blivit.
Citera
2021-12-05, 02:13
Medlem
Gengiskahns avatar
Nazistpass "covid" nej tack, jag stannar hellre hemma.

I deras ögon är vi alla judar, jag kommer inte frivilligt gå in i gaskammaren.
Senast redigerad av Gengiskahn 2021-12-05 kl. 02:35.
Citera
2021-12-05, 06:10
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Inget konstigt med det. Vad förväntar ni er egentligen?
Att slödder ska uppträda som slödder var väntat som sagt.
Citera
2021-12-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Varför ska man dra linjen mellan ovaccinerade och vaccinerade? Du kan få en bättre uppdelning i vilka grupper som belastar sjukvården baserat på attribut som ålder, vikt, etnicitet. Det vi helt enkelt borde se till att göra är att frysa ut dom i samhället eller låta dom gamla, tjocka somalierna betala för sin egna sjukvård. Godis ska förbjudas osv. Detta tänk är direkt kontraproduktivt för samhället. Men ovaccinerade är tydligen en ok grupp att bete sig ohumant gentemot, av märkliga anledningar. Herregud, skäms ni inte?

Jag anser att så länge vi har en offentlig sektor är en av dess uppgifter att stötta de svaga i samhället. Gamla exempelvis. Ovaccinerade ska givetvis också vårdas precis som alla andra. Men de kanske inte ska kunna få tillträde till nöjesplatser där de riskerar att bli smittade av covid. Och väger man för mycket kanske man inte får åka vissa karuseller. O.s.v.
Citera
2021-12-05, 08:40
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Naturligtvis ger inte vaccin ett 100% skydd mot smitta, särskilt avseende nya variationer av viruset. Men det betyder inte att vaccinet är verkningslöst mot smitta. Helst hade jag sett att man fortsatte med generella restriktioner och anser att det är helt galet att ha julbord m.m. i dessa tider. Detsamma gäller naturligtvis klubbar, festivaler etc. Men om man nu prompt ska ha den typen av event, och jag förstår att det är politiskt svårt att hålla samhället fortsatt nedstängt, är det befogat att begränsa närvaron till personer som har sänkt risk att sprida, och motta, smitta.

Vaccinet är väl inte helt verkningslöst då den minskar risken för svåra symptom och i värsta fall döden, speciellt för äldre och folk som annars är sjuka och dåliga. Däremot är vaccinet (eller snarare vaccinpassen, kanske rättare sagt?) verkningslösa för att hindra smittspridning. Igen, på julbordet i Norge var samtliga 120 fullvaccinerade, 100 av dem åkte på smittan (skrev fel i mitt förra inlägg). Vad tror du händer med tiden när tusentals och tusentals scannar sina vaccinpass varje helg för att trängas i proppade klubbar och andra events? Ska man gå efter det som hände i Norge så kommer det sluta i enorm smittspridning. Fattar inte hur folk fortsätter gapa om skiten och tror att det är bra när det enda det innebär är att vaccinerade har tillåtelse att sprida viruset bäst de vill.

Om man sen lägger till att yngre personer har minimal risk att bli svårt sjuka och att det nu blir fler och fler andel vaccinerade som sprider skiten så blir vaccinpass ren diskriminering mot ovaccinerade och främst tillfrisknade (som mig) som har antikroppar och skydd. Har haft viruset, var lite halvdant dålig men har varit med om mycket värre. Frisk efter ett par dagar + immun mot viruset nu. Varför ska jag indirekt tvingas att ta ett läkemedel jag inte behöver?

ALLA, vaccinerade som ovaccinerade, borde reagera jävligt starkt på att våra fri och rättigheter villkoras mot att vi tar ett vaccin. Istället för att det ska ringa stora, feta varningsklockor i huvudet på alla så hejar de allra flesta på skiten och tycker att det är bra En sak är säker, får staten folkets tysta medgivande så är det här inte sista gången de kommer använda liknande medel när de vill pusha folket i "rätt riktning".
Citera
2021-12-05, 08:40
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Det är ju helt sjukt! Skrämmande läsning. Hoppas att föräldrarna i sin tur väljer att ta ur sina barn från den kulturskolan så kan de stå där och försöka ro ihop det utan dessa barn.

Tack för att du alltid delar ny och viktig information. Har sett dig bidra med mycket matnyttiga länkar i många trådar. Du och likasinnade gör ett gediget arbete. Jag vet att det är väldigt många som läser och får upp ögonen för vad som egentligen händer i vårt samhälle.
Tack ska du ha för de vänliga orden! Den där skolledning kan skatta sig lycklig att en annan inte har barn i den skolan. Hoppas att föräldrarna tuffar till sig och agerar.

Man ska vara medveten om att våra barn är oerhört utsatta just nu. Vi har riksdagspolitiker som kampanjar för att tvångsvaccinera dem och kommunpolitiker som skyddar pedofiler.

Se gärna och dela detta. Det är ett ljus i mörkret.

mRNA inventor stands with Abp. Viganò's call for alliance against 'fundamentally evil' COVID tyranny

https://rumble.com/vq6b3i-mrna-inventor-stands-with-abp.-vigans-call-for-alliance-against-fundamental.html
Citera
2021-12-05, 08:49
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Vaccinet är väl inte helt verkningslöst då den minskar risken för svåra symptom och i värsta fall döden, speciellt för äldre och folk som annars är sjuka och dåliga.
Att det inte är helt verkningslöst har du rätt i...

UK Government Guidance Admits High Percentage of All Hospitalised Children Are Suffering Myocarditis Due to Covid Injections

https://dailyexpose.uk/2021/12/03/uk-government-guidance-admits-high-percentage-of-all-hospitalised-children-are-suffering-myocarditis -due-to-covid-injections/

Official Data shows Deaths of male Children are up 54% since they were offered the Covid-19 Vaccine

https://dailyexpose.uk/2021/12/04/deaths-male-children-up-54-percent-since-covid-vaccination/
Citera
2021-12-05, 08:58
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att det inte är helt verkningslöst har du rätt i...

UK Government Guidance Admits High Percentage of All Hospitalised Children Are Suffering Myocarditis Due to Covid Injections

https://dailyexpose.uk/2021/12/03/uk-government-guidance-admits-high-percentage-of-all-hospitalised-children-are-suffering-myocarditis -due-to-covid-injections/

Official Data shows Deaths of male Children are up 54% since they were offered the Covid-19 Vaccine

https://dailyexpose.uk/2021/12/04/deaths-male-children-up-54-percent-since-covid-vaccination/

Att länders sjukvårdsystem, men främst föräldrar(!!!!!!!!!!!!!!!) tillåter sina barn att bli injicerade är så sinnessjukt att man inte vet vad man ska säga. Jag hade hellre dött än låtit mina barn ta vaccinet.

Vi har det svart på vitt att viruset är farligt för gamlingar, annars är det lugnt, särskilt vad gäller barn. Men men vad ska man förvänta sig när alla följer staten och media som får utan att tänka själva.
Citera
2021-12-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Count.Zero
Det är mycket sorgligt. Fram tills det här infördes hade Sverige för en gångs skull rätt bra renommé utomlands för att man stod emot extrema frihetsinskränkande covid-åtgärder. Många pekade på Sverige som ett land där det fortfarande fanns viss frihet.

Intressant är att en belgisk domstol har dömt att vaccinpass är olagliga. Finns det ingen svensk organisation som kan stämma staten eller folkhälsomyndigheten för vaccinpassen?

"A court has ruled a Covid pass in a region of Belgium is unlawful and has fined the district more than £4,000 per day until it stops enforcing it."
Källa: https://metro.co.uk/2021/12/03/belgian-court-rules-enforcing-covid-vaccine-pass-is-illegal-15709046/
Så skattebetalarna betalar böter åt staten. Jättestor effekt säkert.
Citera
2021-12-05, 09:27
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Lycka till. Kontrollanterna är för det mesta anabolapumpade väktare från Avarn med batong och munblöja.
Jobbar man med att införa totalitärt förtryck så förtjänar man att få en 9x19 i knäskålen och då spelar det ingen roll hur mycket steroider man tagit.
Citera
2021-12-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Såg klippet. Sonosvirus säger professorn det kallas. Det var som djävulen, visste jag inte. Får fundera på det här.

Ja... Det verkar vara många som tyvärr inte känner till det här. Jag tycker dock att alla i riskgrupp ska erbjudas vaccin och alla som vill så klart men att påtvinga vaccinet på människor med argumentet att det skulle hjälpa till att utrota covid håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in