Citat:
Bra inlägg!Vaccinet är väl inte helt verkningslöst då den minskar risken för svåra symptom och i värsta fall döden, speciellt för äldre och folk som annars är sjuka och dåliga. Däremot är vaccinet (eller snarare vaccinpassen, kanske rättare sagt?) verkningslösa för att hindra smittspridning. Igen, på julbordet i Norge var samtliga 120 fullvaccinerade, 100 av dem åkte på smittan (skrev fel i mitt förra inlägg). Vad tror du händer med tiden när tusentals och tusentals scannar sina vaccinpass varje helg för att trängas i proppade klubbar och andra events? Ska man gå efter det som hände i Norge så kommer det sluta i enorm smittspridning. Fattar inte hur folk fortsätter gapa om skiten och tror att det är bra när det enda det innebär är att vaccinerade har tillåtelse att sprida viruset bäst de vill.
Om man sen lägger till att yngre personer har minimal risk att bli svårt sjuka och att det nu blir fler och fler andel vaccinerade som sprider skiten så blir vaccinpass ren diskriminering mot ovaccinerade och främst tillfrisknade (som mig) som har antikroppar och skydd. Har haft viruset, var lite halvdant dålig men har varit med om mycket värre. Frisk efter ett par dagar + immun mot viruset nu. Varför ska jag indirekt tvingas att ta ett läkemedel jag inte behöver?
ALLA, vaccinerade som ovaccinerade, borde reagera jävligt starkt på att våra fri och rättigheter villkoras mot att vi tar ett vaccin. Istället för att det ska ringa stora, feta varningsklockor i huvudet på alla så hejar de allra flesta på skiten och tycker att det är bra
En sak är säker, får staten folkets tysta medgivande så är det här inte sista gången de kommer använda liknande medel när de vill pusha folket i "rätt riktning".
Om man sen lägger till att yngre personer har minimal risk att bli svårt sjuka och att det nu blir fler och fler andel vaccinerade som sprider skiten så blir vaccinpass ren diskriminering mot ovaccinerade och främst tillfrisknade (som mig) som har antikroppar och skydd. Har haft viruset, var lite halvdant dålig men har varit med om mycket värre. Frisk efter ett par dagar + immun mot viruset nu. Varför ska jag indirekt tvingas att ta ett läkemedel jag inte behöver?
ALLA, vaccinerade som ovaccinerade, borde reagera jävligt starkt på att våra fri och rättigheter villkoras mot att vi tar ett vaccin. Istället för att det ska ringa stora, feta varningsklockor i huvudet på alla så hejar de allra flesta på skiten och tycker att det är bra
En sak är säker, får staten folkets tysta medgivande så är det här inte sista gången de kommer använda liknande medel när de vill pusha folket i "rätt riktning".Det man måste förstå är de vaccinerades perspektiv. Nu har vi runt 80% i Sverige som tagit sprutorna. Det är en kraftig majoritet som nu vill ha sin frihet tillbaka. De har "tagit ansvar". De har "ställt upp". Varit "solidariska". Nu vill de återgå till det normala med hjälp av sina vaccinpass, men vi som inte vill ta skiten ställer till det för dem.
Det är så narrativet är. En förljugen bild av verkligheten. Alla vet ju nu att sprutorna inte fungerar så bra som det var tänkt från början, men det förnekas och bortförklaras. Alla bara MÅSTE ta sprutorna.
Sanningen spelar ingen roll.