2021-12-06, 19:28
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Video:

Sifo: Hälften av svenskarna för vaccinkrav

Visar undersökning som TV4 Nyheterna låtit göra
Nära hälften av svenskarna vill införa obligatorisk vaccinering. Det här enligt en ny sifo-undersökning som TV4 Nyheterna låtit göra. Och det här är något som snart är verklighet i flera andra länder. I Tyskland rusar nu smittalen och där diskuteras möjligheten att införa vaccinkrav.ideo:
https://www.tv4.se/artikel/5mRN4MAsew9N8OnvPyYgrH/haelften-av-svenskarna-foer-obligatorisk-vaccinering

Ja det är skrämmande att nästan hälften av svenskarna stödjer påtvingade kroppsingrepp, åtminstone en rätt stor andel vaccinerade som inte är totalt hjärntvättade men det är mer än nog redan. De som verkar gilla fascism resonerar väl ungefär som alla egoister utan förmåga att se längre än ett steg framåt i samhällsutvecklingen som de gärna brukar klippa in för att vinkla opinionen, typ "jag har opererat bort mjälten så därför stödjer jag tvångsoperation för resten av folket, det gör ju inte mig något liksom!"

Ok, men kan tänka mig att de grinar järnet när man måste ta hormonbehandlingar eller nåt annat kul för att få behålla sitt lydigslav-pass
Citera
2021-12-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Ja det är skrämmande att nästan hälften av svenskarna stödjer påtvingade kroppsingrepp, åtminstone en rätt stor andel vaccinerade som inte är totalt hjärntvättade men det är mer än nog redan. De som verkar gilla fascism resonerar väl ungefär som alla egoister utan förmåga att se längre än ett steg framåt i samhällsutvecklingen som de gärna brukar klippa in för att vinkla opinionen, typ "jag har opererat bort mjälten så därför stödjer jag tvångsoperation för resten av folket, det gör ju inte mig något liksom!"

Ok, men kan tänka mig att de grinar järnet när man måste ta hormonbehandlingar eller nåt annat kul för att få behålla sitt lydigslav-pass

Hur vet vi ens att detta är en riktig undersökning? Att de inte bara har hittat på alltihop? Det vet vi inte och i dagens samhälle är det ofta i praktiken omöjligt att få information som är någorlunda tillförlitlig.

Visst, jag kan tänka mig att hälften av alla NPC-svennar är för tvångsvaccination, men vi vet inte om detta är äkta och själva syftet med att publicera opinionsundersökningar är att påverka opinionen.
Citera
2021-12-06, 20:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Jag har haft covid, borde vara hyfsat immun, men nä, utan spruta, ingen frihet.
Tänker inte ta en helt onödig spruta.
Frihet att göra vad?
Citera
2021-12-06, 20:51
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur vet vi ens att detta är en riktig undersökning? Att de inte bara har hittat på alltihop? Det vet vi inte och i dagens samhälle är det ofta i praktiken omöjligt att få information som är någorlunda tillförlitlig.

Visst, jag kan tänka mig att hälften av alla NPC-svennar är för tvångsvaccination, men vi vet inte om detta är äkta och själva syftet med att publicera opinionsundersökningar är att påverka opinionen.

Ja det skulle inte förvåna mig om det är fake rakt igenom, men å andra sidan vet vi ju hur hjärntvättade Svensson är av MSM-manipulation så det kan ju mkt väl vara sant. Oavsett så är det väl en del i samma taktik att bara visa "positiva" röster om precis allting som makten råkar tycka är bra så att folks flocktänkande triggas och man vill "tycka rätt" precis som med diverse andra frågor där "åsiktskorridoren" är en grej... vilken slump
Citera
2021-12-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Video:

Sifo: Hälften av svenskarna för vaccinkrav

Visar undersökning som TV4 Nyheterna låtit göra
Nära hälften av svenskarna vill införa obligatorisk vaccinering. Det här enligt en ny sifo-undersökning som TV4 Nyheterna låtit göra. Och det här är något som snart är verklighet i flera andra länder. I Tyskland rusar nu smittalen och där diskuteras möjligheten att införa vaccinkrav.ideo:
https://www.tv4.se/artikel/5mRN4MAsew9N8OnvPyYgrH/haelften-av-svenskarna-foer-obligatorisk-vaccinering

Föga förvånande. Att följa normer och lyda staten är något svenskar generellt gillar.
Citera
2021-12-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Skrämmande enligt mig.

Vi ska alltså tvingas att ta ett vaccin mot ett virus som har muterat två gånger och där vaccinet har samma effekt som ett sockerpiller. Låter rimligt.

Svenskarna är det mest hjärntvättade folken, bara kolla hur många som hatar sin egen hudfärg.
Citera
2021-12-06, 23:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Någon som är bättre på ”molekylärmatte” får räkna på det, men jag tror inte det spelar någon roll för mängden vistas i luften om taket är öppet eller stängd på Tele2, båda kommer nog vara jämställt med att sitta utomhus.

Jag förstör inte hur man tänker, man ska diskriminera ovaccinerade för att de sprider smittan mer, vilket är en osanning.

Sen flyttar man målstolparna och säger det beror på att ovaccinerade blir sjukare, man varför inte då gå på alla som riskerar svår sjukdom, som överviktiga, diabetiker, downs syndrom och äldre?

Den dagen en mongo blir nekad inträde på Tele2 så kanske folk vaknar?

En annan anledning till att man inför vaccinpass, kan vara att det fungerar som ett påtryckningsmedel för att förmå fler medborgare att vaccinera sig. Att kräva vaccinpass av den anledningen, anser jag skulle vara skamligt.

Jag är anhängare av vaccinerna. Men jag anser att det är viktigt att individen själv har det avgörande beslutet huruvida den vill ta vaccin.
Citera
2021-12-06, 23:17
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Och glöm inte bort det värsta, barnen. De trycker alltså i så många av våra barn som möjligt ett oprövat "vaccin", utvecklat av det största skurkföretaget i världen (som vi så lämpligt även gav total ansvarsfrihet, då kommer de SÄKERT att bry sig om vår hälsa över sin profit ännu mer...). Detta trots att covid är TOTALT ofarligt för barnen själva, och att de heller inte smittar mer än en ovaccinerad. Blodet på läkemedelsindustrins händer från alla narkolepsioffer har knappt torkat sen förra scam-försöket SARS, och redan nu kommer mängder av rapporter på allvarliga hjärtproblem, speciellt hos unga män, och ÄNDÅ stoppar inte injiceringskampanjerna.

Vet vi att Covid är "totalt" ofarligt för barn? Vi vet ju att infektion kan ge lungskador hos vuxna, även efter milt sjukdomsförlopp. Hur är det med barnen? Det skulle vara tragiskt ifall en mängd barn visar sig få bestående skador på hälsan efter att ha gått igenom infektion.

Jag tycker att det känns obehagligt att ge barn ett förhållandevis oprövat vaccin. Men jag tycker också att det är obehagligt att utsätta barn för ett experiment som rymde från laboratoriet i Wuhan.
Citera
2021-12-06, 23:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag är anhängare av vaccinerna. Men jag anser att det är viktigt att individen själv har det avgörande beslutet huruvida den vill ta vaccin.
Ja vad jag vet så väljer du helt själv om du vill vaccinera dig eller inte. Finns ingen som tvingar någon till det...
Citera
2021-12-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja vad jag vet så väljer du helt själv om du vill vaccinera dig eller inte. Finns ingen som tvingar någon till det...

Så kan man ju resonera om man vill göra sig dum. Alla förstår att kravet på vaccinationspass exkluderar vissa från delaktighet i samhället. Det i sig är ju ett sätt att tvinga människor.

I Kina har de redan infört att oliktänkande inte får åka kollektivtrafik på attraktiva tider. Det är fortfarande ett ”fritt val”, men det gör det i stort sett omöjligt att behålla ett jobb.

De som anser sig vara på den rättfärdiga sidan kan alltid motivera sin handlingar mot de de anser orättfärdiga, men principen blir densamma.
Citera
2021-12-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vet vi att Covid är "totalt" ofarligt för barn? Vi vet ju att infektion kan ge lungskador hos vuxna, även efter milt sjukdomsförlopp. Hur är det med barnen? Det skulle vara tragiskt ifall en mängd barn visar sig få bestående skador på hälsan efter att ha gått igenom infektion.

Jag tycker att det känns obehagligt att ge barn ett förhållandevis oprövat vaccin. Men jag tycker också att det är obehagligt att utsätta barn för ett experiment som rymde från laboratoriet i Wuhan.
Cirka 40% av alla barn beräknas redan ha haft Corona. Du kan vara lugn.
Citera
2021-12-07, 00:28
Medlem
Mer-Pillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.
Det är en jävla skillnad på att ha ett vaccinpass eller vara vaccinerad
Fortsättningsvis går jag vart jag vill. Ovaccad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in