2021-12-16, 11:27
Medlem
DroidBishops avatar
Eftersom jag normalt sätt inte flänger runt på restauranger och diverse event så kan jag inte säga att det påverkar mitt liv så mycket med nuvarande implementation. Det är väl mest att det höjer mitt blodtryck när man läser om det. Och här om dagen såg jag en skylt utanför biografen att man måste vara beredd att visa vaccinpass för att komma in för att en salong hade fler än 100 bokade platser. Så om jag vill gå på bio med min son kan det ju bli problematiskt.

Vi får väl se vad fascisterna har tänkt sig framöver. Att passet kommer utvidgas vet vi ju alla kommer ske.
Citera
2021-12-16, 11:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Står det någonstans att 86% är för? Det står väl bara att 14% är emot i alla sammanhang.
Ofta finns "vet ej" som alternativ vid såna studier. Lite väl dunkelt presenterat material.
Citera
2021-12-16, 11:28
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Politikerna är nog inte lika säkra som du för annars skulle man utfärdat en folkomröstning redan. Vi får väl se hur många som sluter upp på Norrmalms torg den 22a januari. Skulle tro betydligt fler än vad som svarade i den här undersökningen.
Du är otroligt naiv. Såssarna skulle inte våga göra folkomröstning om ett enda jävla skit.
Du missar det grundläggande här.

Vi är fler, inom några veckor 571% fler än ni.

Vi tycker ni är puckade, ni tycker vi är puckade. Men vi är fler.
Ha det så kul på Norrmalmstorg.
Citera
2021-12-16, 11:35
Medlem
Rösta Själva, Låt Din Röst Synas

Senast redigerad av Snooz65 2021-12-16 kl. 11:37.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
vaccinet hade en bevisad effektivitet som var EXTREMT hög initialt
Den "95 procents effektivitet" som avsåg 95 procents relativ minskad risk och 0.84 procent absolut minskad risk att smittas?
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Ska till USA nästa sommar så det som påverkar mig är att jag får åka dit.

Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Om jag behöver passet så kastar sjuksköterskan min spruta i papperskorgen utan ha injicerat mig. Givetvis betalar jag henne eller honom för detta personligen, detta för att få mitt ev. vaccinbevis utan att vaccinera mig.

Tror du verkligen på att tre personer kommer riskera att bli av med sina jobb inom vården för en foliehatt?
Senast redigerad av MeAndTheDevil 2021-12-16 kl. 11:42.
Citera
2021-12-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Folkomröstningen kommer visa att alla som tagit vaccin kommer tycka antivaxxarna är puckade.

För att vara självutnämnd moderator så är du jävligt OT hela tiden.
Basera du detta resultat av en folkomröstning på SVTs undersökning?
Citera
2021-12-16, 11:39
Medlem
Många får all sin fakta via svt och teve och där är det 110% för så zombiearmen behöver inte tänka.
Citera
2021-12-16, 11:39
Medlem
Uteslutet att Novus eller för den delen SVT har mixtrat med siffrorna så tvivlar inte på deras äkthet. Opinionsläget för covidpass är säkert däromkring. Majoriteten är trötta på de som vägrar bidra genom att vaccinera sig, samt de som sprider lögner rent allmänt.

Eftersom det saknas tillräckliga argument mot att vaccinera sig är det inte svårare än att de som inte vågar vaccinera sig gör det. Vägrar de får de snällt räkna med att leva mer begränsade än oss som tagit vaccinet.
Citera
2021-12-16, 11:40
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
För att vara självutnämnd moderator så är du jävligt OT hela tiden.
Basera du detta resultat av en folkomröstning på SVTs undersökning?
Jag baserar det på att samma folkomröstning kommer visa att antivaxxarna tycker vaccinerade är puckon. Vad tror du själv?
Citera
2021-12-16, 11:41
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Hade jag fortfarande levt som jag gjorde när jag var 20 hade det nog varit jobbigare, men i dag bryr jag mig inte särskilt mycket om de tillställningar som kräver Pfizerpass.

Ja, om man var singel och bodde på 24 kvadrat med kokvrå i en innerstad samt tvingats arbeta/studera hemma då hade nog livet varit annorlunda (med eller utan pass). Helt klart hade man andra intressen som i större utsträckning påverkats av passen i 20-årsåldern.

Hoppas det kommer en twentysomething och ger sina synpunkter
Citera
2021-12-16, 11:43
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ovaccinerad men har haft Covid, så jag har redan bättre skydd än nåt vaccin kan ge.

Kan inte gå på hockey längre, så det är synd. Och så länge jag har ett val så tänker jag avvakta med att ta vaccin, som läkemedelsföretagen inte tar något som helst ansvar för, tills jag känner mig trygg och andra varit försökskaniner för ett längre tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in