2021-12-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Knappast eftersom Kina är en av de som förlorat mycket på detta.
Företag som flyttar hem produktionen på grund av osäkerheter. Tilltron till Kina har minskat osv.

Allt är troligen misslyckande med att hålla viruset under kontrollerade former.
Kina kommer under lång tid ses som de som startat skiten.

Att vaccin kom fram rätt så snabbt var för att det forskades på SARS vaccin i början av 2000-talet ihop med utbrottet av SARS. Den forskningen lades ned då SARS dog ut genom de åtgärder man gjorde då.
Dessutom har utvecklingen av vacciner utvecklats för att snabbare komma fram till fungerande vacciner.

Det är ändå något skumt med detta virus som fundamentalt ändrar sina egenskaper och smittsamhet. Från 2,5 till ja vad har vi nu, över 7. Som smittkoppor. Inget virus i världshistorien har förändrat sig såpass mycket på 24 månader.
Försöken med vaccin mot coronavirus har ju fundamentalt misslyckats tidigare för att man använt avaktiverade virus som visat sig vara alltför benägna att orsaka kraftiga biverkningar. Så har man kommit på mRna-tekniken som har förtjänster att lindra sjukdom men ganska stora brister att verkligen få slut på eländet.
Jag råder alla att flytta pengar till räntebärande papper för börsen kommer att krascha.
Citera
2021-12-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är det så för dig?
Nej, jag har redan haft förkylningen så inget behov av vaccinet om det nu ens fungerade..
Citera
2021-12-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det är ändå något skumt med detta virus som fundamentalt ändrar sina egenskaper och smittsamhet. Från 2,5 till ja vad har vi nu, över 7. Som smittkoppor. Inget virus i världshistorien har förändrat sig såpass mycket på 24 månader.
Jo det finns säkert otaliga virus som har förändrat sig lika mycket eller mer men knappast något virus som det finns så många myter och osanningar om. R värden som rabblas är ofta rena skämtsiffror baserad på dålig vetenskap som alltför mycket annat runt nygamla coronaviruset.
Citera
2021-12-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Nej det är ju inte ett frivilligt val.
Precis! Men detta verkar inte vissa här fatta..
Citera
2021-12-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej, jag har redan haft förkylningen så inget behov av vaccinet om det nu ens fungerade..

Ah ok, fast förstår inte vilken förkylning du babblar om.
Citera
2021-12-04, 22:50
Medlem
Citat:
Precis! Men detta verkar inte vissa här fatta..

Är det ett tvång att vaccinera sig? Var kan jag läsa mer om detta?
Citera
2021-12-04, 22:55
Medlem
0 döda till följd av Omicron.
NOLL

Enligt WHO idag 2021-12-04
Citera
2021-12-04, 22:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Försöken med vaccin mot coronavirus har ju fundamentalt misslyckats tidigare för att man använt avaktiverade virus som visat sig vara alltför benägna att orsaka kraftiga biverkningar. Så har man kommit på mRna-tekniken som har förtjänster att lindra sjukdom men ganska stora brister att verkligen få slut på eländet.
Jag råder alla att flytta pengar till räntebärande papper för börsen kommer att krascha.
Ja det är intressant.
Det fanns tidigare de här som påstod att viruset var så komplext att större mutationer var omöjliga.
Dessa siare är numera helt borta. Troligen var deras profetior helt fel.

Jag hoppas verkligen att nya och kommande generationer är harmlösa mutationer. Dock oklart om den från Sydafrika är så snäll. Verkar ge sig på yngre personer.
Citera
2021-12-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ah ok, fast förstår inte vilken förkylning du babblar om.
Coronaförkylningen såklart!
Citera
2021-12-04, 23:00
Medlem
Citat:
Är det ett tvång att vaccinera sig? Var kan jag läsa mer om detta?
Nu har du tappat det fullständigt! Jag pratade inte om något tvång utan om att vaccinförespråkare här kallar allergiska och svårt sjuka människor som inte kan ta några vaccin för antiwaxxers. Det är ganska osmakligt eller vad tycker du själv?
Citera
2021-12-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kfifoufryofoupi
0 döda till följd av Omicron.
NOLL

Enligt WHO idag 2021-12-04

Alarmistmedia expressen rapporterade 2 döda barn under 5 idag av Omikron.
Tills man läste noga, då kunde det vara någon annan orsak..
Citera
2021-12-04, 23:06
Medlem
Citat:
Nu har du tappat det fullständigt! Jag pratade inte om något tvång utan om att vaccinförespråkare här kallar allergiska och svårt sjuka människor som inte kan ta några vaccin för antiwaxxers. Det är ganska osmakligt eller vad tycker du själv?
Borde inte vara det... dem är ovaccinerade och ska förhålla sig till ovaccinerades restriktioner... inga undantag alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in