2021-12-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
1. BTC hade dippat från 69K till 54K när du sålde = du sålde dippen.

2. Vi som inte sålde dippen har inte förlorat någonting. Hade du inte sålt dippen hade du inte förlorat någonting.
Inget fel att sälja BTC om man tror på något annat mer. Opportunity cost är också en förlust. Sen även om man säljer dippen så tjänar man på det så länge man köper tbx under det man sålde på.
Citera
2021-12-04, 19:09
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Hur kom du fram till dem siffran egentligen?

Den här veckan är jag fortfarande +7-8 procentenheter +-1PE give or take.

Crashen må jag ändå säga att jag klara mig bra ifrån. Undvek de värsta.
Om man räknar från när dippem starta,
Jag ansåg att den började på 57, igår kl 14.45 efter ljuset stängdes. Utgår från 15min helgen ashi ripster å rsi. Då var signalen 100% ..
Räknar man att allt såldes vid 54, börja egentligen sälja av vid 55 men aja.
54 säger vi..
Så loosa jag ungefär 6 procentenheter och då är jag lite generös av mig. Det är överslagsräkning så bättre å lägga på lite .

Just nu är priset - 18% från när dippem börja så btc har återhämtat sig bra ändå... Hur vissa får det till att jag på något sätt lider av nån förlust av betydande klang är ännu ett mysterium för mig.. är ni verkligen allvarliga?

Inte än, men du löper risk att missa tåget när valar och hodlare nu köper dippen för brinnande livet, sithmaster har således rätt I att den risken behöver han inte oroa sig för eftersom han inte har sålt. Men lycka till Frasse, det kan du komma att behöva när du sitter och leker swingtrader.
Citera
2021-12-04, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Inget fel att sälja BTC om man tror på något annat mer. Opportunity cost är också en förlust. Sen även om man säljer dippen så tjänar man på det så länge man köper tbx under det man sålde på.

Det kan man naturligtvis göra, men det verkar inte vara det som är syftet i det här fallet utan HejFrans förefaller inte förstå att orealiserad förlust = ingen förlust.

Citat:
Det är sånna här kommentarer som avslöjar er så hårt alltså. Inte för att jag tveka svarar mest för underhållningen..
Svårt att ta någon seriöst som pratar om en dip som börja flera veckor sen.. cudos om du sålde där verkligen..
Som om det vore nått självklart 😅.
Du sålde precis rätt, få som sålde där..
Så för all del ta du cred för din otroliga foresight som föresåg gårdagens crash. Otroligt.. Redan där se dom signalerna.. sjukt ju.. om du nu sålde där ? Satsar mina 100 dollar på fan heller...
Skitsam.
Men att det skulle vara någon slags självklar dipp punkt.. haha lägg ner bara

Yes.. ska verkligen sluta svara er nu för jag inser att jag är lika ansvarig som ni är med att kladda ner tråden...
100% att du driver. Jävla cp😅.

Ska gråta mig i förgäves nu över den otroliga chansen med tåget jag har missat som ännu inte gått Och den otroliga stora vinster (btc vinsten 😅, stor ? Haha ) som ännu bara är hypotetisk och ej ännu hänt.. Den otroliga vinsten. Fan att jag missa den så du. Helt otroligt 😅😅 och det kommer förmodligen inte hundra tusentals nya chanser..ååä vilken ångest jag har.. ååååh.. haha nä nu täcker de. Fuck off.

Jag har inte skrivit något om att jag sålt vid 69K, var får du det ifrån? Det jag och många andra påpekar är att köpa högt och sälja lågt inte är en optimal affärsmodell.
Citera
2021-12-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Inte än, men du löper risk att missa tåget när valar och hodlare nu köper dippen för brinnande livet, sithmaster har således rätt I att den risken behöver han inte oroa sig för eftersom han inte har sålt. Men lycka till Frasse, det kan du komma att behöva när du sitter och leker swingtrader.

Det är lugnt.. tant adga är inte nått jag tänder direkt.
Så det är en risk jag är beredd på att ta tror.
Förmodligen missar jag det... Eller ah varför skulle jag vilja hoppa på å btc tåget å sitta bland allt damm och tråka för ?
Förstår folk som sitter på miljonbelopp
Då hade jag också tyckt att btc är attraktiv.. tom 0.5 M okej det ger valuta.
Men under 500k? Okåt är vad jag blir.. rakt av.

Jag förväntar mig att plussa 10-20% minst efter 3-4 timmars mjölkande. Finns ju ingen mening om jag inte får betalt för arbete..
Titt som tätt så träffar man även 0.5x kanske tom 2x eller mer dom dagarna gör all skillnad.
Sen är det klart att alla dagar inte är top notch.
Jag gör misstag som alla andra.
Senaste veckorna har jag lyckats dra in mer än jobbet på en dag i snitt de dagar jag tradar. Helgerna oftast. Vilket är en sån jävla Milestone för mig.. Jag vet att jag gör rätt på väg mot mina drömmar. Väldigt långt kvar men det går i rätt riktning..
Så nä btc är inte min grej tbh. Sitta där en heldag för lite fickpengar.. Ove Sandberg delar säkert hytt.. åk ni utan mig.
Btc är inget för mig
Citera
2021-12-05, 00:13
Medlem
Tänk om BTC redan toppat denna cycle. Väldigt porrigt att toppa på 69k iaf. Nästan så jag tycker synd om alla som ligger all-in i BTC just nu pga FOMO lagom till jul. Man borde redan roterat till altcoins IMHO.

Is this just a retrace?
Citera
2021-12-05, 01:17
Medlem
Citat:
Det kan man naturligtvis göra, men det verkar inte vara det som är syftet i det här fallet utan HejFrans förefaller inte förstå att orealiserad förlust = ingen förlust.

Jag har inte skrivit något om att jag sålt vid 69K, var får du det ifrån? Det jag och många andra påpekar är att köpa högt och sälja lågt inte är en optimal affärsmodell.

Jag säljer innan en neråt trend och köper in mig när uptrenden börjar..
Men av nån anledning menar du på att jag köper högt och säljer lågt?

Eller så är det nog du inte klarar av att erkänna att du läste mitt första inlägg fel och fick för dig att Jag säljer lågt och köper högt vilket förklarar att du försöker desperat ge någon konstig förklaring till varför jag "köper högt å säljer lågt" .. Det bästa är du försöker få in att jag tror det är så man tjänar pengar 😅😅😅

Att känslorna tar över kan hända den bästa men kom igen.. 😅😅 Så kass edu 😅
The grandiosum parendum egocentrum narcissiatum is strong within yaaao
Yes yes ineed

Givetvis säljer jag högt och köper lågt.
Det är så jag tjänar pengar och det år så min trading modell ser ut. Uttnja varje våg innebär i princip alltid väldigt bra förtjänst.
Och kan kan ibland tjänar mycket mer på ayy trada så än gärna in lång med swing.
Vilket jag antar ät den metod du förespråkar..
Absolut inte en dålig metod.
Mycket bra faktiskt eftersom som jag ut utnjar den metoden och mer eller mindre snor åt mig den del av swingarnas vinst.
Sen prickar man inte alltid helt perfekt, det gör ingen, men detta är inget hokus pokus träffa tillräckligt bra räcker gått.
Min trading går enligt protokoll med noga uträkningar och matematiska uträkningar.
Säljer aldrig eller köper utan att följa stränga regler som är satta just för att undvika känslor.
Accepterar inte ens en krona i förlust så nej.

Kalla det vad du vill min portfölj har ökat bra mycket mer än väntat.. nästan lite väl bra.
NFT GAMING är så jävla het å sexig marknad..
Framtiden säger jag bara..
Varför ens tänka tanken på att lägga mynten i btc 😅😅😅 eller nått annat än Gaming för den delen.. 100% ah det är smart... Dock börjar den blir sjukt överinvesterad. Så gäller att se upp lite för en korrektion lär kanske komma snart...
Eller så smäller det upp som en raket.. fan spelen är ju inte ens bra. Men folk är s galna, fomon on fire. Som sandbox våg på våg på våg vafan.. normalt gör gaming tydligen. Men spännande är det iallafall.
Senast redigerad av HejFrans 2021-12-05 kl. 01:41.
Citera
2021-12-05, 02:15
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:

Jag ansåg att den började på 57, igår kl 14.45 efter ljuset stängdes. Utgår från 15min helgen ashi ripster å rsi. Då var signalen 100% ..
54 säger vi..
Så loosa jag ungefär 6 procentenheter och då är jag lite generös av mig. Det är överslagsräkning så bättre å lägga på lite .

Just nu är priset - 18% från när dippem börja så btc har återhämtat sig bra ändå... Hur vissa får det till att jag på något sätt lider av nån förlust av betydande klang är ännu ett mysterium för mig.. är ni verkligen allvarliga?

Skit I dom, vi hodlare är inga wallstreetare, men det är vi som skapar den grundläggande stabiliteten i det här, glöm inte det
Citera
2021-12-05, 04:48
Medlem
Citat:
1. BTC hade dippat från 69K till 54K när du sålde = du sålde dippen.

2. Vi som inte sålde dippen har inte förlorat någonting. Hade du inte sålt dippen hade du inte förlorat någonting.

Citat:

54 säger vi..

Han har rätt här, du sålde dippen för du lyssnade på dot.coms sämsta investerare. Intressant pris nu på Bitcoin, jag ska räkna ut hur jag ska göra!
Citera
2021-12-05, 05:33
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Han har rätt här, du sålde dippen för du lyssnade på dot.coms sämsta investerare. Intressant pris nu på Bitcoin, jag ska räkna ut hur jag ska göra!

Vad skulle han ha gjort istället?

Återkom gärna hur du ska göra.
Citera
2021-12-05, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Vad skulle han ha gjort istället?

Återkom gärna hur du ska göra.

Jag tycker man ska vara ärlig!
Citera
2021-12-05, 08:15
Medlem
Emolls avatar
Bitcoin närmar sig 50.000 igen. Hämtat upp nästan 10.000 från raset. Vissa altcoins är 20% upp idag. Hoppas vi kan bygga nytt stöd över 50.000 igen. Även om stöd ibland känns som obefintliga i en sån här volatil marknad...
Citera
2021-12-05, 09:49
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Bitcoin närmar sig 50.000 igen. Hämtat upp nästan 10.000 från raset. Vissa altcoins är 20% upp idag. Hoppas vi kan bygga nytt stöd över 50.000 igen. Även om stöd ibland känns som obefintliga i en sån här volatil marknad...

På tal om LUNA som har helt återhämtat sig och är å sniffar på nya ATH-nivårer.
ETH ser ut att ha klarat sig rätt bra med och ligger stabilt över 40.

Söndagar brukar vara blodiga, så jag förväntar mig inget stort idag.

Kollar man på BTC/Alt coins dominance så är BTC fortfarande väldigt låg. Detta tyder på att folk är generellt är väldigt bull och tror på marknaden. Folk ligger fortfarande i ALTs i väntan på supercykeln.

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Alla exchanges har inte KYC. Det finns många exchanges utan KYC. Inte speciellt svårt att ta sig runt KYC.

https://www.breakit.se/artikel/14613/manipulation-av-kryptomarknaden-orsakar-miljardforluster-for-investerare
https://invezz.com/sv/nyheter/2021/06/02/bitcoin-kommer-inte-att-forbli-oreglerat-enligt-riksbanken/

Du verkar inte förstå vad "reglerad" marknad innebär. När man ska köpa BTC certs på Avanza/Nordnet måste man svara på frågor där det framgår att man måste vara medveten om att kryptomarknaden är oreglerad och kan utsättas för manipulation.

Du kunde inte ens besvara min fråga innan om hur man ska kunna dömas för marknadsmanipulation av kryptomarknaden.

Det var bara ett halvår sedan Avanza införde detta på krypto, menar du då att Avanza var oreglerad tidigare?
Jag har själv fått svara på liknande frågor på Binance, det kan ha att göra med att jag ibland handlar med hävstång.
Senast redigerad av fittslem 2021-12-05 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in