2021-12-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Såg något om att Binance drev denna nedgång då det var där det vart en long squeeze. Fortfarande inget bra svar på varför den startade över huvudtaget. Skall göra djupdykning i hur vettigt folk tolkar detta, när jag får tid.

En klassisk bulltrap var det inte, iom att vi gjorde en ny ATH för några veckor sedan. En bulltrap är snarare än lägre topp än en högre.

På dagliga har vi fortfarande högre toppar och högre bottnar, vilket gör att det fortfarande ser bra ut på längre sikt.

Du kanske ska spana in alla negativa bearish divergences....

Noobsen här inne alltså.
Citera
2021-12-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du vet att du är en noob när du drar till med "marknadsmanipulation ligger närmare till hands. Storkapitalet vill in på lägre nivåer".

Gissar att du köpte Bitcoin inom det närmsta året.

Ren förnekelse.

Hela aktiemarknaden är nere, Bitcoin dras med då också.
De väntar bara till helgen då det är enklare att dumpa pga fler är mindre förberedda.
Du är naiv om du helt utesluter att marknaden inte blir manipulerad dagligen till viss del. Vissa dagar mer än andra.

Kolla på denna dokumentär så kommer du inse att även börsen är grovt manipulerad: https://www.svtplay.se/video/28815586/bottarna-som-hotar-borsen
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-04 kl. 13:57.
Citera
2021-12-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du är naiv om du helt utesluter att marknaden inte blir manipulerad dagligen till viss del. Ibland mer vissa dagar än andra.

Kolla på denna dokumentär så kommer du inse att även börsen är grovt manipulerad: https://www.svtplay.se/video/28815586/bottarna-som-hotar-borsen

"manipulerad"

Du är så korkad.

Förstår du ens vad en marknad är?

Grovt manipulerad hihi
Citera
2021-12-04, 14:00
Medlem
Citat:
"manipulerad"

Du är så korkad.

Förstår du ens vad en marknad är?

Grovt manipulerad hihi
Kolla gärna på dokumentären och säg vad du tror istället för att förstöra tråden. Vi har redan blivit varnade av mod att hålla oss till topic och kvalitet.

Så länge det finns incitament att manipulera kommer det göras. Det räcker att veta det för att jag ska dra den slutsatsen. Det betyder inte att jag skyller allt på manipulation.
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-04 kl. 14:03.
Citera
2021-12-04, 14:04
Medlem
Citat:
Kolla gärna på dokumentären och säg vad du tror istället för att förstöra tråden. Vi har redan blivit varnade av mod att hålla oss till topic och kvalitet.

Så länge det finns incitament att manipulera så kommer det göras. Det räcker för mig för att dra den slutsatsen. Det betyder inte att jag skyller allt på manipulation.

Så det gick ner nu för MANiPULATION????

VAD FÖR TYP AV MANIPULATION?

Berätta.

Kan det inte varit så att någon baller sålde av och algos följde med?
Kanske för att aktiemarknaden kraschade i vissa delar denna vecka och bitcoin är en högrisktillgång?

Du är så blåst att det inte är sant.

Så fort priset går ner skriker noobsen "MARKET MANIPULATION" jaja, men när priset går upp då grinar ingen.
Citera
2021-12-04, 14:06
Medlem
Citat:
Så det gick ner nu för MANiPULATION????

VAD FÖR TYP AV MANIPULATION?

Berätta.

Kan det inte varit så att någon baller sålde av och algos följde med?
Kanske för att aktiemarknaden kraschade i vissa delar denna vecka och bitcoin är en högrisktillgång?

Du är så blåst att det inte är sant.

Så fort priset går ner skriker noobsen "MARKET MANIPULATION" jaja, men när priset går upp då grinar ingen.
Lugna ner dig lite.

Jag sa bara att man inte ska utesluta marknadsmanipulation. Att utgå från att marknaden aldrig blir manipulerad är lika dumt som att anta att den alltid blir det.

Och varför skulle den inte kunna vara manipulerad när priset stiger menar du? Leverage trading funkar både upp och ner.
Citera
2021-12-04, 14:08
Medlem
Citat:
Lugna ner dig lite.

Jag sa bara att man inte ska utesluta marknads manipulation. Att utgå från att marknaden aldrig blir manipulerad är lika dumt som att anta att den alltid blir det.

Och varför skulle den inte kunna vara manipulerad när priset stiger menar du? Leverage trading funkar både upp och ner.

Förklara istället.

Du skriker MANIPULATION, vad är det för manipulation?

Marknaden kommer ALLTID att styras av de som har tyngst positioner, mest pengar, deras drag påverkar priset. Manipulation?
Du förstår nog inte ordets innebörd.
Citera
2021-12-04, 14:15
Medlem
Citat:
Förklara istället.

Du skriker MANIPULATION, vad är det för manipulation?

Marknaden kommer ALLTID att styras av de som har tyngst positioner, mest pengar, deras drag påverkar priset. Manipulation?
Du förstår nog inte ordets innebörd.
Det räcker med att veta att kryptomarknaden är helt oreglerad för att man ska fatta. Trots att börsen är reglerad så blir den ändå manipulerad, men det hade du vetat om du klickat på min länk och kollat på dokumentären.

Om jag kan styra marknaden, betyder inte det att jag skulle kunna manipulera marknaden? Varför skulle jag inte vilja göra det?
Citera
2021-12-04, 14:17
Medlem
Citat:
Det räcker med att veta att kryptomarknaden är helt oreglerad för att man ska fatta. Trots att börsen är reglerad så blir den ändå manipulerad, men det hade du vetat om du klickat på min länk och kollat på dokumentären.

Om jag kan styra marknaden, betyder inte det att jag skulle kunna manipulera marknaden? Varför skulle jag inte vilja göra det?

Det är inte manipulation, det är en fri marknad.

Att lägga stora orders som man sedan tar bort, det är manipulation och traders har dömts för det.

Att styra ett pris bara för att man har mycket pengar är inte manipulation, det är en fri marknad.
Citera
2021-12-04, 14:20
Medlem
Citat:
Det är inte manipulation, det är en fri marknad.

Att lägga stora orders som man sedan tar bort, det är manipulation och traders har dömts för det.

Att styra ett pris bara för att man har mycket pengar är inte manipulation, det är en fri marknad.
Hur skulle man kunna döma någon för manipulation av kryptomarknaden? Den är oreglerad.

Och det finns flera sätt att manipulera börsen på. Det är inget som en privatperson hemma i sin lägenhet kan syssla med. Det är något stora finansbolag håller på med när dom placerar sina servrar så nära börsen som möjligt för att syssla med högfrekvenshandel. Politiker verkar inte vilja stoppa det ens.
Citera
2021-12-04, 14:22
Medlem
Citat:
Hur skulle man kunna döma någon för manipulation av kryptomarknaden? Den är oreglerad.

Och det finns flera sätt att manipulera börsen på. Det är inget som en privatperson hemma i sin lägenhet kan syssla med. Det är något stora finansbolag håller på med när dom placerar sina servrar så nära börsen som möjligt för att syssla med högfrekvenshandel. Politiker verkar inte vilja stoppa det ens.

Kryptomarknaden är inte oreglerad nej, det är därför plattformar har KYC aka kundkännedom.

Det här blir mitt sista inlägg för du är så jävla korkad.
Citera
2021-12-04, 14:26
Medlem
Citat:
Kryptomarknaden är inte oreglerad nej, det är därför plattformar har KYC aka kundkännedom.

Det här blir mitt sista inlägg för du är så jävla korkad.
Alla exchanges har inte KYC. Det finns många exchanges utan KYC. Inte speciellt svårt att ta sig runt KYC.

https://www.breakit.se/artikel/14613/manipulation-av-kryptomarknaden-orsakar-miljardforluster-for-investerare
https://invezz.com/sv/nyheter/2021/06/02/bitcoin-kommer-inte-att-forbli-oreglerat-enligt-riksbanken/

Du verkar inte förstå vad "reglerad" marknad innebär. När man ska köpa BTC certs på Avanza/Nordnet måste man svara på frågor där det framgår att man måste vara medveten om att kryptomarknaden är oreglerad och kan utsättas för manipulation.

Du kunde inte ens besvara min fråga innan om hur man ska kunna dömas för marknadsmanipulation av kryptomarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in