Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag tror inte det var en fråga om "biologiska varelser" - det är vi nog allihop och det är svårt att säga emot. Det jag anförde var frågan om "biologiska egenskaper". Du kan t ex minnas att J K Rowling blivit illa ansatt för att hon uttryckt stöd för att det finns genuint kvinnliga egenskaper och inte spelat med i woke-tramset. Jag utesluter inte att Rowling är en genuint stark kvinna.
Fö tycks det vara särartsfeminister som är de som driver sådana här frågor - inte likhetsfeminister.
Nä just!! det var ju inte kvinnan själv som hade något eget "skyddsvärde" utan enkom hennes
"biologiska egenskaper".
Den dagen vi kan karva ut kvinnans "biologiska egenskap" så kan vi slänga resten på soptippen, eller hur Uven. För är ungefär så som din ideologi betraktar kvinnor...som några vandrandes "biologiska egenskaper" som ska "användas" av nationen oavsett vad människan i fråga vill själv.
Det finns självklart specifika och därmed genuina biologiska egenekaper som rör reproduktion hos BÅDA
könen, detta hindrar INTE att BÅDA könen har ett EGET skyddsvärde som varandes just människa och inte enkom en "biologisk egenskap", för den är inte värd mycket i sig självt.
Men detta kommer ju aldrig din sort fatta, eftersom ni inte värderar mänskliga individer, utan enkom nationella intressen och hierarkier.