2021-12-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Om stark kvinna är samma sak som kaninkokerska vilket det oftast är så bör du vara uppmärksam på vad hon gör men har aldrig och kommer aldrig bli rädd för en kvinna. Tror feminister har blandat ihop rädsla med att bli fett avtänd på en manhaftig kvinna.

Kaninkokerska?
Citera
2021-12-03, 08:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kaninkokerska?

Från filmen Fatal attraction: https://www.youtube.com/watch?v=ecWhXP2jM28

Uttrycket har kommit att symbolisera kvinnor som blir bokstavligt galna i en relation, och gränslösa i ordets alla meningar.
Citera
2021-12-03, 10:10
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Kaninkokerska?

Kolla bara i en spegel hjärtat.
Citera
2021-12-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Uttrycket har kommit att symbolisera kvinnor som blir bokstavligt galna i en relation, och gränslösa i ordets alla meningar.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kolla bara i en spegel hjärtat.

Den gamla filmen....

Handlar om en kvinnlig stalker....Och en stalker är knappast en "stark" människa.

Så återigen har ni väldigt dålig koll på era egna definitioner på saker och ting.

Mänsklig styrka är i regel definierat som:
självständighet, mod, integritet, street-smart, begåvning av mental sort etc, etc.
Senast redigerad av Merapi 2021-12-03 kl. 10:43.
Citera
2021-12-03, 10:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Den gamla filmen....

Handlar om en kvinnlig stalker....Och en stalker är knappast en "stark" människa.

Så återigen har ni väldigt dålig koll på era egna definitioner på saker och ting.

självständighet, mod, integritet, street-smart, begåvning av mental sort etc, etc.

Blanda inte in mig i något "Ni" här - jag bidrog blott med litet sakkunskap om var uttrycket kommer ifrån. Självklart är inte en stalker, oavsett kön, att betrakta som någon stark person, snarast tvärtom, vilket beteendet visar på.
Citera
2021-12-03, 11:07
Medlem
Citat:
Blanda inte in mig i något "Ni" här - jag bidrog blott med litet sakkunskap om var uttrycket kommer ifrån. Självklart är inte en stalker, oavsett kön, att betrakta som någon stark person, snarast tvärtom, vilket beteendet visar på.

Du skrev väl ett inlägg i tråden om "skrikiga och bråkiga" kvinnor.

Att ryta ifrån, protestera och bråka kan ju definitivt vara tecken på just styrka...när det handlar om rättfärdigande ilska. Vilket skulle jag hävda är det alla vanligaste då det kommer till just kvinnlig ilska.

Att liksom omgående klassa...just kvinnor som "hysteriska" så fort de protesterar, är arga, högljudda eller vägrar finna sig i något som de uppfattar som fel, är ju i sig ett stort tecken på just "svaghet".

Nämligen den mänskliga svagheten av att inte klara betrakta ett visst kön objektivt och som en "hel" människa. Dvs en människa som har egna åsikter och behov av att utrycka ex ilska eller få lov bestämma över sitt eget liv ex.

Och just den oförmågan är ju vad män som är "rädda för starka kvinnor" oftast besitter...
De klarar bara av betrakta en kvinna som ett "bihang" som undergivet ska göra som just HAN tycker.
allt annat är enligt honom oacceptabelt och då döms hon ut som en "hysteriska" eller alla de tusentals nedvärderande epitet det just finns för kvinnor som vågar yttra egna meningar/ gå sin egen väg.

Känns det igen kanske?
Citera
2021-12-03, 11:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du skrev väl ett inlägg i tråden om "skrikiga och bråkiga" kvinnor.

Att ryta ifrån, protestera och bråka kan ju definitivt vara tecken på just styrka...när det handlar om rättfärdigande ilska. Vilket skulle jag hävda är det alla vanligaste då det kommer till just kvinnlig ilska.

Att liksom omgående klassa...just kvinnor som "hysteriska" så fort de protesterar, är arga, högljudda eller vägrar finna sig i något som de uppfattar som fel, är ju i sig ett stort tecken på just "svaghet".

Nämligen den mänskliga svagheten av att inte klara betrakta ett visst kön objektivt och som en "hel" människa. Dvs en människa som har egna åsikter och behov av att utrycka ex ilska eller få lov bestämma över sitt eget liv ex.

Och just den oförmågan är ju vad män som är "rädda för starka kvinnor" oftast besitter...
De klarar bara av betrakta en kvinna som ett "bihang" som undergivet ska göra som just HAN tycker.
allt annat är enligt honom oacceptabelt och då döms hon ut som en "hysteriska" eller alla de tusentals nedvärderande epitet det just finns för kvinnor som vågar yttra egna meningar/ gå sin egen väg.

Känns det igen kanske?

Det känns enbart igen som den vanliga feministiska nidbilden av män. Som jag förklarat tidigare, så uppskattar jag starka kvinnor, men hysteri - liksom stalkingbeteende - är inte ett tecken på styrka. Skall man vara litet spetsig, så är väl dagens woke-feminism raka motsatsen till styrka, vilket visas t ex genom att de som försvarar att kvinnors biologiska egenskaper har ett skyddsvärde blir rätt illa utsatta.
Citera
2021-12-03, 14:02
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Jag har svårt att tänka mig att särskilt många män är rädda för starka kvinnor. Vem kan inte hysa både beundran och respekt för en kvinna som besitter både andlig och kroppslig resning. Emellertid tror jag man tar miste och förväxlar styrka med skrikig- och bråkighet. Hysteriska kvinnor, och sådana som är lättkränkta och allmänt påfrestande är inte starka, blott tokiga. Sådant bör man som man sky som pesten - det kommer aldrig något gott därifrån.

Det är för övrigt min uppfattning att det omvända ävenledes äger sin riktighet, det vill säga att kvinnor drar sig för manliga skrikhalsar med tunnhud och mera pladder än produktion.
Håller med dig! "Kroppslig resning" återfinnes även på mig, vid kontakt med dylik "powerkvinna".
Citera
2021-12-03, 16:34
Medlem
Citat:
Men vilket trams.
Finns massor med exempel i djurvärlden av att hannar slåss tills den ene dör, eller blir dödligt skadad.
Absolut, men när den ene ger sig, så slutar den andre slåss. En tik som lägger sig på rygg blir fortsatt attackerad.
Citera
2021-12-03, 16:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Jag tänker 1700-tal och häxor. En kaninkokerska var en kvinna som ansåg att hon kunde göra vad hon vill som att koka bebisar och sen säga att det är kaniner för en fertilitetsbrygd för kvinnor och komma undan med det. En feminist är bara en kaninkokerska i modern tappning.

Citat:
Den gamla filmen....

Det handlar om hur "starka kvinnor" ser på sig själva. Du förstod uppenbarligen inte andemeningen i vad jag skrev alls. Det handlar om extremt narcissistiska kvinnor med drag av psykopati som anser sig vara ofelbara och att dom kan göra precis som dom vill. Lex Johanna Möller, Wachenfeldt, Eva Lundgren, Lady Dahmer, Margareta Winberg osv osv.

Att män blir direkt avtända av självutnämnda "starka kvinnor" säger sig själv. Rädsla har ingenting med saken att göra. Kvinnor likt dig får sluta projicera för att starka män gör er våta i trosan.
Citera
2021-12-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Absolut, men när den ene ger sig, så slutar den andre slåss. En tik som lägger sig på rygg blir fortsatt attackerad.

Källa på detta tack.
Citera
2021-12-03, 18:19
Medlem
Citat:
Det känns enbart igen som den vanliga feministiska nidbilden av män. Som jag förklarat tidigare, så uppskattar jag starka kvinnor, men hysteri - liksom stalkingbeteende - är inte ett tecken på styrka. Skall man vara litet spetsig, så är väl dagens woke-feminism raka motsatsen till styrka, vilket visas t ex genom att de som försvarar att kvinnors biologiska egenskaper har ett skyddsvärde blir rätt illa utsatta.

Stalkingen var ju inte kommet från mig utan använt som exempel från en annan skribent.

Och ursäkta men VEM försvara att kvinnor som biologisk varelser har ett egenvärde?
Feminster eller pantade misogynister....?
Take a guess...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in