2021-12-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Källa på detta tack.
Du kan ju alltid fråga hundkännare. Här är några axplock från hundforum:
Citat:
Uttrycket "bitchy" kommer av att många tikar struntar i de normala hundarnas regler och beter sig illa även om den andra visar tydlig underkastelse. De saknar en del av de naturliga och sunda spärrar som t.ex. gör att en mentalt normal hund inte biter en som lägger sig på rygg och visar strupen.
Citat:
Tikar har tyvärr en benägenhet att gå till ytterligheter och börja slåss på liv och död om det vill sig illa.
Citat:
När tikar slåss är det ofta på liv och död...
Citat:
Vi har våra tikar åtskilda för annars ryker de ihop. I nuläget beror det på den gamla tiken som är väldigt dominant och har hög integritet. Ett tag hade vi tre sånna tikar 🙈
Skadorna de kan få vid slagsmål kan sluta så illa att jag aldrig skulle ha hundar som inte är 100% säkra ihop.

Och de två bästa:
Citat:
Kvinnor i ett nötskal...jag själv har främst killkompisar, så vet inte hur jag tänkte när jag skaffade två tikar...hmm, brain-error

Citat:
Tyvärr är det så att tikar sällan kommer överens, se bara på oss tjejer!
Citera
2021-12-03, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBOO
Det finns ungefär lika många män som i närheten av eller under påverkan av kvinnor tappar logisk förmåga som det finns kvinnor utan vett. Detta är män som är mina direkta fiender, människor som jag hatar.

De är svenska simps. Tofflar som göder upplåsta svenskors egon med låg självinsikt och usel moral. Dessa ska boxas in.
Citera
2021-12-03, 19:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag tänker 1700-tal och häxor. En kaninkokerska var en kvinna som ansåg att hon kunde göra vad hon vill som att koka bebisar och sen säga att det är kaniner för en fertilitetsbrygd för kvinnor och komma undan med det. En feminist är bara en kaninkokerska i modern tappning.

Det känner jag inte alls igen. Finns det belägg för detta i rimligt trovärdiga källor? Under 1700-talet hade väl därtill tron på häxor minskat avsevärt?
Citera
2021-12-03, 19:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Stalkingen var ju inte kommet från mig utan använt som exempel från en annan skribent.

Och ursäkta men VEM försvara att kvinnor som biologisk varelser har ett egenvärde?
Feminster eller pantade misogynister....?
Take a guess...

Jag tror inte det var en fråga om "biologiska varelser" - det är vi nog allihop och det är svårt att säga emot. Det jag anförde var frågan om "biologiska egenskaper". Du kan t ex minnas att J K Rowling blivit illa ansatt för att hon uttryckt stöd för att det finns genuint kvinnliga egenskaper och inte spelat med i woke-tramset. Jag utesluter inte att Rowling är en genuint stark kvinna.

Fö tycks det vara särartsfeminister som är de som driver sådana här frågor - inte likhetsfeminister.
Citera
2021-12-03, 21:52
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag kan utan problem diskutera med sossar, kommunister, fascister, konservativa och liberaler. Så länge de är män. Ibland har de rätt, och ibland har jag rätt och båda accepterar nederlaget så länge argumenten är hållbara. Och vi lämnar varandra med respekt.
Men detta fungerar överhuvudtaget inte med kvinnor (ideologiskt övertygade kvinnor). De blir förbannade om man inte håller med dem, höjer rösten och förlöjligar en om vartannat. Och man kommer inte skiljas åt med respekt. Detta gäller såklart även om det är två kvinnor som argumenterar.

Så här fungerar det i djurens värld.
Om två hanhundar börjar slåss, så slåss de tills en av de ger sig, dvs lägger sig på rygg. Om två tikar börjar slåss, så slåss de tills en av dem är död. Och detta gäller tydligen bland alla däggdjur. Det enda som hindrar hondjuren från att ha ihjäl varandra är om gruppen/flocken har en stark ledare. Och denna ledare är alltid ett handjur. Värt att tänka på.
Kolla nu det fetade. Du behöver alltså skaffa en hel del mer av kunskapen om detta.
Citera
2021-12-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tror inte det var en fråga om "biologiska varelser" - det är vi nog allihop och det är svårt att säga emot. Det jag anförde var frågan om "biologiska egenskaper". Du kan t ex minnas att J K Rowling blivit illa ansatt för att hon uttryckt stöd för att det finns genuint kvinnliga egenskaper och inte spelat med i woke-tramset. Jag utesluter inte att Rowling är en genuint stark kvinna.

Fö tycks det vara särartsfeminister som är de som driver sådana här frågor - inte likhetsfeminister.

Nä just!! det var ju inte kvinnan själv som hade något eget "skyddsvärde" utan enkom hennes
"biologiska egenskaper".

Den dagen vi kan karva ut kvinnans "biologiska egenskap" så kan vi slänga resten på soptippen, eller hur Uven. För är ungefär så som din ideologi betraktar kvinnor...som några vandrandes "biologiska egenskaper" som ska "användas" av nationen oavsett vad människan i fråga vill själv.

Det finns självklart specifika och därmed genuina biologiska egenekaper som rör reproduktion hos BÅDA
könen, detta hindrar INTE att BÅDA könen har ett EGET skyddsvärde som varandes just människa och inte enkom en "biologisk egenskap", för den är inte värd mycket i sig självt.

Men detta kommer ju aldrig din sort fatta, eftersom ni inte värderar mänskliga individer, utan enkom nationella intressen och hierarkier.
Citera
2021-12-03, 22:18
Medlem
Citat:
Du kan ju alltid fråga hundkännare. Här är några axplock från hundforum:

Och de två bästa:

jag vill ha en vetenskaplig källa av nån sort...inte dina citeringar från average hundforum...
Citera
2021-12-03, 22:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Nä just!! det var ju inte kvinnan själv som hade något eget "skyddsvärde" utan enkom hennes
"biologiska egenskaper".

Den dagen vi kan karva ut kvinnans "biologiska egenskap" så kan vi slänga resten på soptippen, eller hur Uven. För är ungefär så som din ideologi betraktar kvinnor...som några vandrandes "biologiska egenskaper" som ska "användas" av nationen oavsett vad människan i fråga vill själv.

Jag har haft en påfrestande dag och är tämligen trött, så jag fick nästan skrattkramp.

Du kan bli kränkt av allting. Du påminner mig om Piratens berömda citat: ”Man kan inte tala om en stoppnål utan att någon enögd djävul känner sig träffad”.

Citat:
Det finns självklart specifika och därmed genuina biologiska egenekaper som rör reproduktion hos BÅDA
könen, detta hindrar INTE att BÅDA könen har ett EGET skyddsvärde som varandes just människa och inte enkom en "biologisk egenskap", för den är inte värd mycket i sig självt.

Men detta kommer ju aldrig din sort fatta, eftersom ni inte värderar mänskliga individer, utan enkom nationella intressen och hierarkier.

Jag har väl aldrig förnekat det individuella skyddsvärdet, blott påpekat att det inte var just den aspekten som samtalet handlade om.

Snarstuckenheten - Ditt namn är Merapi!
Citera
2021-12-04, 08:23
Medlem
Citat:
jag vill ha en vetenskaplig källa av nån sort...inte dina citeringar från average hundforum...
Jag letade men det finns ännu ingen undersökning på det. Det var två hundägare som berättade detta för mig en gång. Det enda jag kunde finna var att en vargflock som blir av med sitt alfapar kommer att splittras upp. Men det var i vilket fall som helst inte poängen, utan det helt meningslösa i att diskutera med de sk starka kvinnorna.
Citera
2021-12-04, 08:34
Medlem
Ghastens avatar
Aldrig träffat en stark kvinna som verkligen är det. Många försöker men det faller ofta pladask.
Citera
2021-12-04, 10:03
Medlem
Citat:
Jag letade men det finns ännu ingen undersökning på det. Det var två hundägare som berättade detta för mig en gång. Det enda jag kunde finna var att en vargflock som blir av med sitt alfapar kommer att splittras upp. Men det var i vilket fall som helst inte poängen, utan det helt meningslösa i att diskutera med de sk starka kvinnorna.

Precis det gör det inte, eftersom det är totalt nonsens.
Citera
2021-12-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Jag har haft en påfrestande dag och är tämligen trött, så jag fick nästan skrattkramp.

Du kan bli kränkt av allting. Du påminner mig om Piratens berömda citat: ”Man kan inte tala om en stoppnål utan att någon enögd djävul känner sig träffad”.

Jag har väl aldrig förnekat det individuella skyddsvärdet, blott påpekat att det inte var just den aspekten som samtalet handlade om.

Snarstuckenheten - Ditt namn är Merapi!

Berätta en gång till, varför skulle INTE????? kvinnor bli kränkta av din vidrigt kvinnokränkande ideologi?
Du vill förbjuda kvinnor sin rätt att äga sin egen kropp,
Du vill se till att de kvinnor som HAHA!!!!!!! "åker dit" ska straffas extra.
Du vill via olika ekonomiska incitament TVINGA in dessa kvinnor i relationer, beteenden de inte vill.

När jag vänder på detta och föreslår motsvarande hatiska skit riktat enkom mot män, så blir du upprörd.

SÅ gissa! 3 ggr varför jag som kvinna blir upprörd av dina sunkiga idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in